mikaelf skrev:
Solstice skrev:
jag skulle tippa på att dörren måste kunna öppnas och stängas, och hållas stängd i båda säkerhetslägena, i övrigt så tror jag att det är okej med bucklig dörr.
okej, så det funkar alltså inte o svetsa igen den?
jag vet inte ärligt talat, men jag tror ju inte att besiktningmannen blir överlycklig av den lösningen.
jag hittade detta på
http://www.sfro.com/Ombyggt fordon. Här är ingreppen eller ändringarna på originalfordonet så omfattande att det behövs en sk "stor" besiktning med provkörning och bromsprov. Som ombyggt blir fordonet fortfarande av samma årsmodell somm original. Kostnad 4000:-.
a.Borttagning av tak till cab på ett fordon med självbärande kaross.
Info för cab. bygge med öppningsbara dörrar.
b.Borttagning av tak till cab och motorbyte med en effektökning på max 20% samt en vridmomentökning med max 10% på ett fordon med självbärande kaross.
c. Byte av fram och bakvagn, motor och växellåda, bromssystem samt styrning.
d. Förlängning av fordon inom rimliga gränser (limousine).
e. Förkortning av fordon med kortare hjulbas men inom rimliga gränser.
e. Personbil byggs om till pickup med samma totalvikt.Gäller fordon med självbärande kaross.
f. Ändring av antal dörrar genom ombyggnad. Gäller fordon med självbärande kaross.g. Ändring till bakhjulsdrift om detta kan göras utan större ingrepp i stommen