3777
Sök

Byta motor kostnad?

63 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Hejsan! Det är så att topplocket på min crx har gått.. Så jag funderar på att byta ut motorn helt och hållet..  Men jag undrar då vad som blir billigast och bäst?
Att byta motorn eller fixa toppen?
nån som vet kostnaderna blir att skicka in den i en vanlig verkstad??

har för mig att byta topp är skitdyrt :s

mvh Lindberg

451 Inlägg
10 februari 2009
Kan du förklara lite mer med att Toppen har gått?

tror starkt att det är billigare att köpa en topp kanske på nån skrot eller renovera laga den du har nu
Senast redigerat av JUSTer (10 februari 2009)

Random Hero
4 047 Inlägg
10 februari 2009
plana toppen o byta topplockspackning är billigare än o byta motor, om toppen bara har blitt skev dvs

Dog food lid. Backwards

63 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Det är så att toppen är sprucken sad

4 670 Inlägg
10 februari 2009
Lindberg87 skrev:
Det är så att toppen är sprucken sad

Hitta ny topp?

Reservdansk
6 271 Inlägg
10 februari 2009
Lindberg87 skrev:
Hejsan! Det är så att topplocket på min crx har gått.. Så jag funderar på att byta ut motorn helt och hållet..  Men jag undrar då vad som blir billigast och bäst?

mvh Lindberg

Jag vågar inte gissa på vad arbetskostnaden för att byta en motor kostar.
Men på en verkstad tar man mellan 500-1000kr/timmen, och det tar ett par timmar att lyfta ur en motor och lyfta i.

Det tog oss (vi var 2st) 3-4timmar att plocka ur min motor och växellåda , och ungefär lika lång tid att stoppa i den igen.
Då stod vi i ett halvmörkt garage och använde en traktor som motorlyft, och hade en låglyft som bilen stod på.

Sen beror det på vad du ska ha för motor - begagnad eller nyrenoverad, original eller kanske vidgjord...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

2 230 Inlägg
10 februari 2009
byte av motor på min bil tar ca 15timmar enl ett program som räknar ut tid.. var hos en verkstad och kollade detta, samma som alltid har fixat min bil..  så billigast är garanterat att byta ut toppen bara smile kan du tog hitta en "trimmad" topp som ändå är billigare än att byta motor tongue ja om du inte kan byta motor själv då:P

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
10 februari 2009
Jag bytte motor i min bmw diesel på en ganska billig verkstad!
Räkningen slutade på 29000 plus moms men då var motorn medräknad i det, har för mig att mtorn kostade 16000 plus moms!!
mvh

7 maj 2010
Lindberg87 skrev:

mvh Lindberg

Det är nog billigare om du byter ut motorn på den.
Kollade med Honda verkstad vad de tar för byte av topp packning med allt inräknat sotningsats planing och arbete så sa de att priset hamnar på 12500kr.
MVH

Sök