2883
Sök

Sprakande stereoljud w211 -03

2 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Tänkte kolla om de är nån här på garaget som vet vad jag kan ha för fel.

Har en E 220cdi -03, Jag kan spela ungefär låg/normal volym, höjer man sprakar det bara i alla högtalare.(samma radio och cd) 
Har rengjort och kollat ström/jord i kontakterna både baki sterion å till slutsteget i kofferten utan resultat. (sitter ju bara 3 vanliga kablar bakom sterion+2 IR Kablar för ljudet.
Tänkte då att det kanske är fel på sterion så jag bytte hela stereon, men utan resultat.
Har nu även bytt slutsteget i kofferten utan resultat.
Bör kanske även nämna att jag har inbyggd telefon i bilen.
Har funderat om det kan ha nå med den inbyggda telefonen att göra, men när man använder den sprakar det ingenting. (IR kablarna som går ut från slutsteget går genom telefonboxen och sen vidare till sterion)

Med lite enkel uteslutningsmetod skulle man ju kunna utesluta: Stereon, kablarna till sterion, slutsteget och högtalarna.

Är det nån som har nå förslag? Finns det nå mer grejjer i systemet jag kan ha missat? Vad mer kan man mäta upp? Nån som har nått elschema?

Mycket tacksam för svar!

25 Inlägg
10 februari 2009
Kolla om jorden ifrån batteriet till karossen är bra, har du dålig jord där så spelar det ingen roll hur bra du jordat på övriga ställen wink

If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever.

2 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
Har mätt både ström och jord (På båda kablarna samtidigt) och de visade 14,2 volt både baki sterion och baki slutsteget.

Alla högtalare används ju när man använder telefonen och då funkar dom.
Däremot så går det att spela högre när bilen har stått (när den är kall), efter att ha kört drygt en timme börjar de spraka mer. På låg volym är ljudet helt perfekt.
Konstigt fel de där, jag fattar då ingenting?

Sök