Har alltid kört volvo men så har man åkt lite Skyline med Jenset å insett hur mycket roligare det är.
Så i April 2008 så la jag ett bud på denna kärran.
Här är specen från England:55,000km approx
White
MOT'd until Feb 09
Car Dyno'd at 554BHP at the wheels at 1.6bar (photos available on request)
Single turbo conversion custom pipe fabrication with side skirt exit screamer pipe
HKS H45 spark plugs
HKS head gasket
Greddy oil pump
GT3540BB turbo
R-34 Crank angle sender
Tomei fuel pump
HKS 720cc injectors
Power Enterprise cam belt
JE piston set
Cylinder head ported and polished
Trust head stud kit
Tomei big end bolt kit
N1 big end bearing set
Nismo main bearing set
Greddy hard pipe kit
Samco hoses
Thermotec head shield
Oil cooler kit
HKS Intercooler kit
Clear Cam cover
Trust TR Power Evolution 2 exhaust system
ATI R-33 damping kit
DBA 500 brake discs
FC-INVO carbon strut brace
Defi triple gauge pack + link control
HKS F-Con Pro kit
Trust PRofec B spec ll Boost Controller
Apex'i Power FC D-Jetro ECU
Garage Defend carbon cooling plate
Whifbitz carbon bonnet
Clear front indicators
Nismo carbon B pillar trims
carbon front grill
Rays unmarked wheels
carbon GTR rear spoiler inserts
Nissan 400R full body kit
Gandor racing carbon wing mirrors
Falken ZE tyres fully aligned
Cobra Thatcham approved alarm system
DLS CA 40 Amplifier + DLS 6"x9" speaker set
Blaupunkt DAB digital radio/CD head unit
Nismo cigar lighter
Nismo 320kph dials
Corbeau Carrera Grey seats
Flip down 7" roof console LCD screen
Full GTR mat set
Va på Rudskogen men märkte ganska snart att jag hade för mycket camber så däcken blev la sådär:P
Stadigt ska de åkas till å från bana:PAvlastning, kan säga att de va go vinkel när man lastade:PPå banan.Däcken efter några varv... Fick bli en beställning på Stag till bakvagnen.. Då beläggen dog helt på rudskogen fick de handlas nya. Fick ett ryck å köpte ett par goa framskivor mer. Performance Friction..Sen så behövdes kopplningn bytas med. Funka hyffsat vid "normal" körning.
Men göra starter med 4-hjuls drift va inte att tänka på.
Fick bli exedy 3 skivig. god för ca 1000hkDe som händer i garaget nu är renovering av motorn så man förhoppningsvis ska kunna köra hela nästa utan ngt ras. Motorn är isär å iväglämmnad på balansering samt uppmätning.
Motorn urLite delar blir det.Ganska ren på saker nuOrginal stakar & Dom goa JE KolvarnaNya stakarnaLite nya stag