filipbh skrev:
nuffe skrev:
Lite halvgammal tråd kanske men kan passa på att varna för en öresauktion som nydligen startats (5öre.se) som använder fiktionella användare som höjer hela tiden. Har suttit och kontrollerat hur många bud vissa personer lägger och det överstiger auktionens värde LÅNGT dess utom är det samma personer som vinner alla auktioner.....
Googlade lite på det men hittade inget om det så tänkte passa på att varna er om denna sidan eftersom jag sällan tror att de ens innehar varorna som auktioneras....
Du verkar inte ha koll på hur det fungerar så ditt tips är inte att rekommendera. Visst kan auktionssidan ha produkter hemma men det är inte alls ovanligt att de har en återförsäljare som direkt efter avslutad auktion skickar produkten till vinnaren.
Så trots att dessa sidor är anmälda för bedrägeri/lotteri och har en ägare som inte känner till vad bottar är och att det påstås att ett par användare lägger bud om och om igen så skall man säga att dessa sidor är helt okej? hmm.....
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!