2579
Sök

Öresauktioner, ha du vart med om det?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
öresauktioner utreds efter anmälningar, konsumentverket ska granska öresauktioner på nätet.
Ha du vart  med och auktionerar?
Lyckasde du att få någonting hem?
Hur mycket kostade dig utan vinna?
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d … p;a=475806

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 002 Inlägg
11 februari 2009
Detta låter lika idiotiskt som när dom uträdde ordjakten (eller motsvarande program), även då efter anmälningar om programmet. Då handlade det om att det kostade pengar att ringa in till rogrammet..tongue
Kan inte folk läsa eller är dom så lata så dom inte orkar.? Är det folk som på riktigt budat på någon auktion och trott att det inte skulle kosta något.?

...

VW-nörd?
4 332 Inlägg
11 februari 2009
Vore dock roligt o höra om de e ngn som verkligen vunnit nåt och hur mkt totala slutsumman blev

Thorssa
11 februari 2009
Anmälningen handlar väl främst om huruvida det ska anses som ett lotteri eller ej eftersom vinnarna är med och finansierar vinsterna. Anses det som ett lotteri är det helt andra regler så det vill de förstås inte själva. I övrigt tycker jag det är en riktigt bra idé, företaget tjänar stora pengar och de som lyckas köpa något får varor till låga priser!

1 814 Inlägg
11 februari 2009
Mitt tips: köp saken "ärligt" och spara dig huvudvärken, vill d ha det billigare köp begagnat tongue

"Om det låter för bra för att vara sant är det oftast det" smile

627 Inlägg
11 februari 2009
Mortalis skrev:
Vore dock roligt o höra om de e ngn som verkligen vunnit nåt och hur mkt totala slutsumman blev

Vet inte om det var på detta forum eller om jag googlade om det och kom till ett annat forum.. men tydligen finns det folk som vunnit. Vad folk inte vet om är att den här  sidan finns i flera olika länder och att man samtidigt tävlar om exakt samma varor. Det är alltså inte bara svenskar som lägger bud utan även, finnar, spanjorer, engelsmän etc. Var någon som postade hemsidan för respektive land och det fanns exakt samma auktioner ute och exakt samma människor som vunnit något (det dom gör reklam för på sin sida) fast dom hette olika i olika länder! big_smile Ren bluff....

Det var någon som sagt som forskat lite kring detta och kommit fram till att ägarna har tydligen gjort sånt här innan och åkt dit men är nu igång igen. Rekommenderar att ni googlar på det, kommer fram info som inte många trodde fanns! Grymt när man får det svart på vitt att sidan ser exakt likadan ut i de olika länderna och hur rötna dom e som inte ens satsat på att byta bilder på dom "nöjda kunderna" utan bara namnet på dom i respektive land!!!

We Ride Togheter, We Die Togheter!

I brist på annat :)
526 Inlägg
16 mars 2009
Lite halvgammal tråd kanske men kan passa på att varna för en öresauktion som nydligen startats (5öre.se) som använder fiktionella användare som höjer hela tiden. Har suttit och kontrollerat hur många bud vissa personer lägger och det överstiger auktionens värde LÅNGT dess utom är det samma personer som vinner alla auktioner.....

Googlade lite på det men hittade inget om det så tänkte passa på att varna er om denna sidan eftersom jag sällan tror att de ens innehar varorna som auktioneras....

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
16 mars 2009
Hade jag fått in 10000 för en grej som kosta 5000 hade jag med kunnat sälja prylen för 86,50.. nog finns det vinnare alltid, men inte lika många som förlorare.

/Mattias

Svetsare
3 150 Inlägg
17 mars 2009
Nån som testat den nystartade mrbidder.com?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

526 Inlägg
17 mars 2009
ZonaX skrev:

av layouten att dömma och hur det funkar så antar jag att det är samma ägare som kör 5öre.se.....

Ne, ush o fy, finns allt för mycket skräp bakom det hela. Mailade till och med till 5öre och skrev som jag trodde att det
var med falska budgivare osv. bara för att trissa auktionen och fick tillbaka ett svar som var i stil med:
Det finns inga bottar på 5öre.se. Vi vet inte ens vad det betyder. Alla dom du nämner är helt vanliga personer och dessa är "storspelare" iaf på våran sajt.

Inkommer fler mail med falska anklagelser kommer vi gå vidare med detta och göra en polisanmälan.

Mvh: Mikael VD Namitorn HB / 5öre.se

Vilket för mig verkar:
1. Vad finns det för grunder?
2. Varför inte bara förklara hur det ligger till?

För er som har lite tid över så ta en titt när auktionerna är öppna (18-23 varje dag) så kolla efter personer som:
Varg69
Janne
afroman
jonas

Ni kommer själva att märka att vissa personer lägger VÄLDIGT många bud.
Senast redigerat av nuffe (17 mars 2009)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 mars 2009
nuffe skrev:
ZonaX skrev:

av layouten att dömma och hur det funkar så antar jag att det är samma ägare som kör 5öre.se.....

Ne, ush o fy, finns allt för mycket skräp bakom det hela. Mailade till och med till 5öre och skrev som jag trodde att det
var med falska budgivare osv. bara för att trissa auktionen och fick tillbaka ett svar som var i stil med:
Det finns inga bottar på 5öre.se. Vi vet inte ens vad det betyder. Alla dom du nämner är helt vanliga personer och dessa är "storspelare" iaf på våran sajt.

Inkommer fler mail med falska anklagelser kommer vi gå vidare med detta och göra en polisanmälan.

Vilket för mig verkar:
1. Vad finns det för grunder?
2. Varför inte bara förklara hur det ligger till?

För er som har lite tid över så ta en titt när auktionerna är öppna (18-23 varje dag) så kolla efter personer som:
Varg69
Janne
afroman
jonas

Ni kommer själva att märka att vissa personer lägger VÄLDIGT många bud.

Han menade alltså att han skulle lägga polisanmälan mot de som klagar och inte mot användarna? Fattar inte vad han snackar om där faktiskt. Vem är det som skulle åtalas för vad? tongue Förtal att man frågar om de har bottar?

Litar inte på såna där öresauktioner, allt som verkar för bra för att vara sant, är oftast det också.

526 Inlägg
18 mars 2009
Han menade alltså att han skulle lägga polisanmälan mot de som klagar och inte mot användarna? Fattar inte vad han snackar om där faktiskt. Vem är det som skulle åtalas för vad? tongue Förtal att man frågar om de har bottar?

Litar inte på såna där öresauktioner, allt som verkar för bra för att vara sant, är oftast det också.

Jag fick inget svar på vad de skulle anmäla mig för i nästa mail men de envisas väldigt mycket om att de kör rent spel vilket
jag starkt betvivlar. Trots att de bland annat har en gräns på 2 vinster/vecka så bjuder personer som redan vunnit 2 st som
f*n och varför? Det är ju rent slöseri med pengar?

Bluffmakare är vad de är tongue

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 mars 2009
nuffe skrev:

Jag fick inget svar på vad de skulle anmäla mig för i nästa mail men de envisas väldigt mycket om att de kör rent spel vilket
jag starkt betvivlar. Trots att de bland annat har en gräns på 2 vinster/vecka så bjuder personer som redan vunnit 2 st som
f*n och varför? Det är ju rent slöseri med pengar?

Bluffmakare är vad de är tongue

Låter jävligt mysko faktiskt, kanske skulle ta och rapportera detta till Sverker Olofsson? wink Eller Uppdrag Granskning, de skulle nog kunna hitta mkt skit med de där auktionerna

627 Inlägg
18 mars 2009
Det finns inga bottar på 5öre.se. Vi vet inte ens vad det betyder.

Grymt att han kan säga att det inte finns några bottar, trots att han inte vet vad det betyder! big_smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 mars 2009
mastrovious skrev:
Det finns inga bottar på 5öre.se. Vi vet inte ens vad det betyder.

Grymt att han kan säga att det inte finns några bottar, trots att han inte vet vad det betyder! big_smile

Sant, haha big_smile

Man blir ensam om man vill ha hela.
174 Inlägg
18 mars 2009

Undrar vad han har för mellannamn som han förkortar till VD....

Åka kollektivt är, att åka med personer man inte vill umgås med,
på en tidpunkt som inte passar och till en plats man inte vill åka.

627 Inlägg
19 mars 2009
Nizzura skrev:

Undrar vad han har för mellannamn som han förkortar till VD....

"Very Dumb"

6 Inlägg
17 oktober 2009
nuffe skrev:
Lite halvgammal tråd kanske men kan passa på att varna för en öresauktion som nydligen startats (5öre.se) som använder fiktionella användare som höjer hela tiden. Har suttit och kontrollerat hur många bud vissa personer lägger och det överstiger auktionens värde LÅNGT dess utom är det samma personer som vinner alla auktioner.....

Googlade lite på det men hittade inget om det så tänkte passa på att varna er om denna sidan eftersom jag sällan tror att de ens innehar varorna som auktioneras....

Du verkar inte ha koll på hur det fungerar så ditt tips är inte att rekommendera. Visst kan auktionssidan ha produkter hemma men det är inte alls ovanligt att de har en återförsäljare som direkt efter avslutad auktion skickar produkten till vinnaren.

Saabifierad
2 031 Inlägg
18 oktober 2009
filipbh skrev:
nuffe skrev:

Du verkar inte ha koll på hur det fungerar så ditt tips är inte att rekommendera. Visst kan auktionssidan ha produkter hemma men det är inte alls ovanligt att de har en återförsäljare som direkt efter avslutad auktion skickar produkten till vinnaren.

Så trots att dessa sidor är anmälda för bedrägeri/lotteri och har en ägare som inte känner till vad bottar är och att det påstås att ett par användare lägger bud om och om igen så skall man säga att dessa sidor är helt okej? hmm.....

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök