Brukar använda mig av Maguire water magnet & Pingens.se Våffelduk. Kan rekomendera Våffelduken absolut det bästa jag använt att torka bilen med.
Kör också med Maguire water magnet och den funkar grymt bra men jag har även en silicon skrapa men den använder jag sällan till V70:n utan har den mest till 850:n.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Tja använder oäkta sämskskinn från MrCap. Har testat hur måna andra fabrikat både äkta och oäkta men detta är överlägset bästa. Har haft det i ca 2år tvättat 10ggr och det blir bara bättre och bättre.
Oäkta sämskinn från Autosmart va det som gällde på bilvården när jag jobbade där. Torkar ett hundratal bilar med det, inga repor alls och torkar snabbt.
jag använder sämskinn och mina bilar har inte blivit repiga
Däremot kan jag berätta en annan rolig sak jag såg en gång när jag satt och käka hamburgare på ett ställe brevid en OK mack..
Då det backar ut en BMW ur den ena tvätthallen "gör det själv" och parkerar utanför, dom stänger av bilen, kliver ur, den ena öppnar alla dörrar medans den andra fösvinner in igen och kommer snabbt ut med toapapper, sen börjar dom fibrilt att torka på som bara den, springandes fram och tillbaka till toaletten för att hämta mer papper . tog säkert 20 min för dom två att få den torr Och jag hade det jätte roligt när jag käka min hamburgare ..
Obs: Det var inte lambi papper det måste blivit repor..
ha ha det har jag också sett i örebro då var dom nog 5 pers som sprang runt med tork papper på en svart bmw
Lufttorkning, garanterat repfritt och väldigt bekvämt. Har man en bil med bra puts så finns det ingen anledning att torka den för att slippa vattenfläckar/vattenringar, dom uppstår aldrig om man har bra puts och bra produkter.
Mortalis skrev: Fejkskinn eller när ja inte orkar o de e torrt ute så åker ja ut å kör lite på motorvägen så rinner de ju av sig självt i fina små pärlor
slappt.
sj så låter ja sol å vind sköta torkandet. och vaxar man noga behöver man oftast ej torka.
lika stor risk med sämskinn;) allt handlar om underhåll. En skitig skrapa ger repor likaså skitigt sämskinn. Och sen att man såklart har en ren bil innan man torkar den=).
Använder enbart skrapa på bilarna jag tvättar så . Innan varje torkning så tvättar jag av skrapan rejält med diskmedel och riktigt hett vatten.