2724
Sök

Förstärkare som går direkt till stand-by???

190 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
tjena.. ska nog köpa mig en förstärkare för en billig peng och
ville inte gå med i massa andra forum så skriver här om det går bra smile

förstärkaren är en yamaha ax-397B.. (hemma förstärkare!!!)
dom spelade den på en fest och den dog helt plötsligt men det startar än men stängs av direkt ??
ena säkringen va helt vit berättade han och den andra såg man igenom..

nån som vet om det bara är att byta säkring eller är det massa annat som kan va fel?

HÄR ÄR DEN!       http://www.ljudia.se/Product/Product.aspx?id=81162
Senast redigerat av maccan92 (11 februari 2009)

190 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
fick hem den idag och asså den startar och så men när man startar en förstärkare klickar det ju till efter typ 1-2 sek och efter det kan den spela.. direkt efter det klick ljudet stänger den av sig.. :S vet inte om det kan va säkringarna eller nån el sak i förstärkaren..?

nån som vet nått ??? behöver hjälp fort smile

62 Inlägg
13 februari 2009
maccan92 skrev:
fick hem den idag och asså den startar och så men när man startar en förstärkare klickar det ju till efter typ 1-2 sek och efter det kan den spela.. direkt efter det klick ljudet stänger den av sig.. :S vet inte om det kan va säkringarna eller nån el sak i förstärkaren..?

nån som vet nått ??? behöver hjälp fort smile

Testa byta säkringarna.. tror nästan att det är dom.. va noga med att läsa på dom så du får rätt. Min slog av så om man spelade för högt en längre tid och sen gav sig säkringarna
Senast redigerat av speed_ (13 februari 2009)

Volvo 940 Turbo

190 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
okej .. aa jag ska ner till en butik imorn och han skulle mäta säkringarna fast köper nog nya direkt... aa han jag köpte den av han hade ju lixom spelat en gång och det va ju högt dom spelade och ljudet bara dog så kollade säkringarna nyss... ena ser man igenom och den andra är nån konstig vit färg :S nån som vet nått om vita säkringar ??

62 Inlägg
13 februari 2009
maccan92 skrev:
okej .. aa jag ska ner till en butik imorn och han skulle mäta säkringarna fast köper nog nya direkt... aa han jag köpte den av han hade ju lixom spelat en gång och det va ju högt dom spelade och ljudet bara dog så kollade säkringarna nyss... ena ser man igenom och den andra är nån konstig vit färg :S nån som vet nått om vita säkringar ??

Kan du ta kort?? vissa säkringar e vita från hela början. Är tråden kvar i den man kan se igenom??

Volvo 940 Turbo

190 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
imorn kan jag smile får tillbaka min mobil imorn (har lånemobil nu) ... den man ser igenom är tråden kvar i ..

62 Inlägg
13 februari 2009
maccan92 skrev:
imorn kan jag smile får tillbaka min mobil imorn (har lånemobil nu) ... den man ser igenom är tråden kvar i ..

okej. men testa att byta säkringen som e vit och kolla.. kan nästan tippa på att det är den som gett sig

Volvo 940 Turbo

190 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
okej smile japp jag gör det imorron så hör jag av mig senare med resultat smile
så kolla gärna in imorn ifall det inte funkar smile tack för hjälpen iaf! smile

just det, vad händer om man startar förstärkaren utan säkringarna? bara startar utan högtalare eller nått i kopplade.. då blir det väl samma sak att den stängs av ?
Senast redigerat av maccan92 (13 februari 2009)

62 Inlägg
13 februari 2009
maccan92 skrev:
okej smile japp jag gör det imorron så hör jag av mig senare med resultat smile
så kolla gärna in imorn ifall det inte funkar smile tack för hjälpen iaf! smile

just det, vad händer om man startar förstärkaren utan säkringarna? bara startar utan högtalare eller nått i kopplade.. då blir det väl samma sak att den stängs av ?

Något som skulle gå att testa e och kolla om de e samma watt och sånt på båda säkringarna och om det är de så kan du testa att sätta den hela där den trasiga satt så borde den starta om de e säkringen som gett sig

Volvo 940 Turbo

190 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
det är inte samma tyvärr hmm ena va typ 250 nått och andra va typ 240 sad

62 Inlägg
13 februari 2009
jag menar ampere förresten.. kolla ampere antalet och är de lika där så testar du att byta

Volvo 940 Turbo

190 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
nae det står volt där dom ska sitta och ena är 259volt och andra 240volt..

62 Inlägg
13 februari 2009
men kolla på själva säkringarna va de står för ampere. de brukar stå ampere på ena kanten tex : 6A

Volvo 940 Turbo

190 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
det står T2.5ah250v på ena och T2.5al250v .. ska jag pröva och byta lite fort nu ?
eller är dom för olika ?

62 Inlägg
13 februari 2009
testa att sätta den hela där den trasiga satt och testa starta den lite snabbt bara.

Volvo 940 Turbo

190 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
den startar ändå bara i början men slår ifrån direkt innan man kan spela med den hmm
kan det inte va att man behöver 2 hela säkringar ?

787 Inlägg
13 februari 2009
maccan92 skrev:
den startar ändå bara i början men slår ifrån direkt innan man kan spela med den hmm
kan det inte va att man behöver 2 hela säkringar ?

Kan va en fördel tongue

190 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
haha smile men kan det vara att en av dom är trasiga som den stänger av sig igen ??
eller har dom bränt nått i den?

62 Inlägg
13 februari 2009
ja de e nog så att du måste ha båda säkringarna i då. så köp en ny och testa igen
Senast redigerat av speed_ (13 februari 2009)

Volvo 940 Turbo

190 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
okej.. jag köper nya imorn smile

Sök