2299
Sök

Telefon fundering BMW e46

28 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
Hej Jag har telefon monterad i bilen och undrar om man på något sätt kan byta ut den (själva luren) mot en blutooth sak så man har blutooth handsfree i bilen genom stereon och kan svara med knappen på ratten mm

finns det någon pryl så man kan göra det?

MVH Martin

BMW=Beautiful Mechanical Wonder
Kör BMW 330IX

Med Lem
57 Inlägg
12 februari 2009
Om jag förstår dig rätt så har du alltså en separat lur för mer privata samtal samt en dockningsstation för en nalle???

Det är nog kanske enklast om du åker förbi din närmsta återförsäljare så dom kanske kan avgöra vad det finns för möjligheter...annars finns ju eftermarknadsstereos(t.ex Clarion) med en bluetooth-tillsats för din bluetooth-nalle...då kan du köra ut samtalet i bilstereohögtalarna.

Mvh/ Andreas

28 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
ok så här är det det är en telefon monterad i bilen min och jag undrar om man kan byta ut den (då jag inte kommer använda den) mot en mottagare för bluetoot så man kan prata med mobilen i bilens inbyggda handsfree

såhär ser telefonen ut som sitter i bilen
https://www1.garaget.org/gallery/archive/74617/569270_i6rj7v.jpg

MVH Martin

BMW=Beautiful Mechanical Wonder
Kör BMW 330IX

///R-Rated
518 Inlägg
30 mars 2009
Jag har en liknande i min bil.
Du kan ju naturligtvis ta bort den.
Din blåtandsstation behöver ju inte vara monterad där du har telen nu, (det är ju blåtand vi pratar om)
det är väl bättre att ha ett fack där?
Det ända alternativet till blåtand är en ny stereo, utifrån min kunskap.

Hade det i min förra bil, var jävligt bekvämt, funderar på att skaffa det igen. Jag har Ipod-styrning nu, (det har ju inte med saken att göra) känns lite overkill att pilla med alla sladdar och sabba det. Sedan är ju originalstereon bredare än eftermarknadsprodukter, så nu när jag tänker efter så känns det väldigt jobbigt!
Dock kan man ju köpa den feta navin, den har ju blåtand, men säkert mkt pill och kostar lite grann.

Summan av kardemumman: Köp ett headset, smidigt och billigt, man behöver ju inte höra rösten i 8 högtalare:P
Senast redigerat av nikotino (30 mars 2009)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white

Sök