Halloj!
Ska någongång under det här året, ta och införskaffa mej min första alldeles egna bil.
Har dock svårt att hitta en bra bil, eller har ju hittat en massa men svårt att bestämma mig.
Den ska inte ta allt för mycket bensin, alltså kanske runt 0.8/mil i blandad körning eller något sådant.
Samtidigt ska inte försäkring och diverse andra utgifter vara allt för dyra.
Har kollat mycket på BMW och fastnat för e36 karossen, tycker den är snygg och ser lite sportig ut osv.
Fastnade först för en 318is och den verkar ju perfekt som förstabil, men det verkar inte direkt vara något överskott på den modellen och här där jag bor (Luleå) finns det typ aldrig några sådana alls, inte alls i norrbotten förutom vid enstaka tillfällen typ. Visst kan man ju åka och hämta, inga problem, men vill gärna ha en som har gått här uppe, så man slipper så mycket rost och skit som ni har där nere
Haha.
Nu har jag dock insett att en 320i kanske skulle vara bättre. Lite starkare och en 6:a istället för 4:a.
Så just nu är det en 320i jag ska ha, men jag är fortfarande inte säker. 325i ser ju också rätt fin ut, men den drar ju också lite mer.
Har ni några tips?
Är en BMW 320i e36 en bra förstabil, eller tycker ni att jag ska ta någon annan modell?
Eller har ni förslag på helt andra bilar, andra märken alltså?
Skriv gärna med ungefär hur många hästar bilarna ligger på och hur mycket de drar ungefär. Lite siffror är aldrig fel
Undrar också vad det är som kommer att kosta nu när jag börjar köra bil?
Bensin såklart, och försäkring, men vad mer? Hur mycket betalar man i skatt ungefär och är det något annat förutom reservdelar/service man behöver betala?
Tacksam för svar
Christofer