3711
Sök

Hur kändes det när ni sålde första bilen?

119 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
Kom precis hem, sålde precis första bilen. Känns faktist ganska tungt tongue saknar BMW fan! big_smile Trodde de ba skulle va och skicka iväg bilen tongue men nu vill man ha tillbaks den sad

Hur kännde ni när ni sålde första bilen big_smile
Senast redigerat av Alexander_1989 (13 februari 2009)

//Alexander o.O

Kokar ris
923 Inlägg
13 februari 2009
jo var samma här, när man hade bilen var man trött på aset (rostig honda crx), men så fort dom åkte iväg med bilen blev man lite paff, ångrar mig faktiskt fortfarande lite neutral

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

KTM 660
537 Inlägg
13 februari 2009
Det kändes hårt, var tidernas skrot men den hade sin charm.
Man har alltid så mycket minnen från just första bilen med

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

2 182 Inlägg
13 februari 2009
Hade blandade känslor när jag sålde min förstabil, då den var en trogen följeslagare till skolan. Men efter ett par dar så brydde jag mig inte längre

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

385 Inlägg
13 februari 2009
Jag var glad att jag blev av med den tongue Kunde jag ju köpa en lite finare bil... Dock så har jag aldrig mina bilar så länge att jag hinner fästa mig så mkt vid dom.
Fast nuvarande BMW:n får jag nog behålla ett tag... Finns nog inte en till 318iS E36:a som bara gått 12000 mil hmm
Senast redigerat av KG (13 februari 2009)

Inläggskritiker
990 Inlägg
13 februari 2009
Krocka min första bil smile
Ångra däremot när ja sålde min 9000 Aero och 3månader och 240mil senare köpte jag tillbaka den, hade tur killen blev av med jobbet o blev tvungen o sälja den :-)
Tjänade 6000kr + fick nya bromsar o speedparts mattor i bilen

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

998 Inlägg
13 februari 2009
Saknar min Volvo 850 som fan, den blev inlöst, känns tomt hade den i 6år kände den så väl.
Nu har man en nyare bil men det känns inte lika dant sad

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Saabvilde!
1 708 Inlägg
13 februari 2009
Har inte sålt min första bil än.. och ska jag vara ärlig vill jag inte tänka på den dagen jag gör det! big_smile

Mvh Michael!

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Xenoholic
2 559 Inlägg
13 februari 2009
Min första bil ( Commodore GS/E) står kvar på på gården här hemma, Har ägt den sen -86 wink
Tanken är att min äldsta grabb ska ta över den strax. smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

57 Inlägg
13 februari 2009
Huva... Vill inte ens tänka på det! Alfan är första bilen jag köpte och att göra sig av med den skulle göra ont i hjärtat... Får behålla den tills jag kan bli begraven med den!

-utan 940
1 728 Inlägg
13 februari 2009
Min första bil var en risig 740GLE och jag hade redan köpt 940:n när jag sålde den så det var inte direkt sorgligt att bli av med den.
Senast redigerat av Andreas 940 (13 februari 2009)

979 Inlägg
13 februari 2009
Ja skickade min första bil åt fan å va glad att ja blev av me den, han aldrig bruka den endå för den han rosta upp. Så min andra som ja skaffade vid 17års ålder kan man säga blev min första bil. Gjorde iordning den & den blev kalas. Krockade efter 50min när ja hade kortet=( saknar min gamla E30 som fan

Hpc

Volvo for life
571 Inlägg
13 februari 2009
Sålde min första bil till pappa för att köpa min andra bil men när jag sålde den var det lite vemodigt...

Volvo for life

1 853 Inlägg
13 februari 2009
Tror det beror lite på varför man säljer den... men sålde man den för att köpa nått roligare så är det ju lugnt...

dryga är ju om man kostat på bilen bra många tusen och säljer den för ingenting... hmm

min första var en Golf 2 GTI har den kvar men måste göra mig av med den... blir skroten eller sälja som reservdels bil... kommer nog inte kännas så mycket då den vart avställt länge, och funkat som reservdels bil ett bra tag... så den har nog gjort sitt R.I.P smile

OEM <3
6 957 Inlägg
13 februari 2009
Sålde min förstabil till en i Tidaholm, vill inte veta hur den såg ut efter hans ägo
Ångra mig att jag sålde den, hade man varit smart så hade jag behållt den och köpt typ
fälgar å sån till den.

OEM <3

5 089 Inlägg
13 februari 2009
Första bilen jag sålde var förra vinterns vinterbil.. jag var bara glad att det försvann så jag kunde ta fram s70in ;P alla andra vinterbilar har gått till skroten ;P

\Lindgren

508 Inlägg
13 februari 2009
hann aldrig sälja första bilen,  mcföraren tog livet ur den...

232 Inlägg
13 februari 2009
gjorde iordning min gl som va min första bils om ja fick o besikta den me blant papper ;D inte illa för första bilen man renoverar själv:D sen sålde ja den o nu har ja köpt tillbax den o ska sälja den igen:P

Fisketokig
2 997 Inlägg
13 februari 2009
Har den kvar ännu. 3år och 2 månader i min ägo. Skulle nog sakna den om den var borta.

Man har ju inte kört något annat nästan. Skön att köra och lagom förstabil. Kostar bara att byta så denna saaben kommer nog följa med ett tag till.

Först väntade man 71 dagar från beställning till leverans, sen har den ju minnen med sig.

Kommer så väl ihåg att sambon nämnde vid första träffen att en ny svart Saab 9-3 var hennes favoritbil och jag hade inte sagt mer än att jag hade en Saab -93a bara för att inte glänsa.
Jag sa att jag höll helt med henne och att en sån bil skulle jag också vilja ha. smile

Efter att vi kramats och sagt hej då efter att hon följt mig ut på parkeringen så var det ovärdeligt att kunna larma av svartingen, hoppa in och åka wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Sök