2519
Sök

Volvo 760 T6 / vracing

935 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
#721
klingan92 skrev:
V_Racing skrev:
strandberg31 skrev:
varför inte satsa på typ t4 eller nått då? går ju och få ut mkt hk + att de är ju inte så vanligt! smile

inte så vanligt med rak volvo sexa heller smile t4 är inte manligt! smile 6cyl eller mer smile

blir vanligare och vanligare, går ju 3 ST i jönköping strax då:P

Ingen av dom är en äkta T6-motor iaf smile Bara ombyggd 2,5liters 960 motor smile


34 Inlägg
19 september 2012
#722
V_Racing skrev:
klingan92 skrev:
V_Racing skrev:

inte så vanligt med rak volvo sexa heller smile t4 är inte manligt! smile 6cyl eller mer smile

blir vanligare och vanligare, går ju 3 ST i jönköping strax då:P

Ingen av dom är en äkta T6-motor iaf smile Bara ombyggd 2,5liters 960 motor smile

det gör ju ingen skillnad knappt:P


935 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
#723
klingan92 skrev:
V_Racing skrev:
klingan92 skrev:

blir vanligare och vanligare, går ju 3 ST i jönköping strax då:P

Ingen av dom är en äkta T6-motor iaf smile Bara ombyggd 2,5liters 960 motor smile

det gör ju ingen skillnad knappt:P

Saknar oljesprut under kolvarna. Det är la typ det enda smile


34 Inlägg
19 september 2012
#724
V_Racing skrev:
klingan92 skrev:
V_Racing skrev:

Ingen av dom är en äkta T6-motor iaf smile Bara ombyggd 2,5liters 960 motor smile

det gör ju ingen skillnad knappt:P

Saknar oljesprut under kolvarna. Det är la typ det enda smile

precis och det verkar ju funka för båda 2tongue


935 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
#725
klingan92 skrev:
V_Racing skrev:
klingan92 skrev:

det gör ju ingen skillnad knappt:P

Saknar oljesprut under kolvarna. Det är la typ det enda smile

precis och det verkar ju funka för båda 2tongue

ja de går gött med 6:a smile


198 Inlägg
26 september 2012
#726
Kör du med T6 2,8l blocket eller kör du med 960 block? smile

Turbo är ett måste!

935 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
#727
Racerpatrick skrev:
Kör du med T6 2,8l blocket eller kör du med 960 block? smile

T6 2,9liter - B6294t


198 Inlägg
27 september 2012
#728
Tror du det går o slänga på turbo o de på 960 3l? smile

Turbo är ett måste!

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
27 september 2012
#729
Går gör det alltid tongue


462 Inlägg
27 september 2012
#730
Racerpatrick skrev:
Tror du det går o slänga på turbo o de på 960 3l? smile

Blir nog mer hålbart med 2,5 liters motorn. Men köp ett 2,5 liters block och släng i 3 liters vevev och 3 liters toppen. Sedan h profil och t5 kolvar så håller det för långt över 500 häst smile


462 Inlägg
27 september 2012
#731
grillchips skrev:
Racerpatrick skrev:
Tror du det går o slänga på turbo o de på 960 3l? smile

Blir nog mer hålbart med 2,5 liters motorn. Men köp ett 2,5 liters block och släng i 3 liters vevev och 3 liters toppen. Sedan h profil och t5 kolvar så håller det för långt över 500 häst smile

veven*


935 Inlägg
28 september 2012
Trådstartare
#732
grillchips skrev:
Racerpatrick skrev:
Tror du det går o slänga på turbo o de på 960 3l? smile

Blir nog mer hålbart med 2,5 liters motorn. Men köp ett 2,5 liters block och släng i 3 liters vevev och 3 liters toppen. Sedan h profil och t5 kolvar så håller det för långt över 500 häst smile

håller på med detta till den gröne wink


462 Inlägg
28 september 2012
#733
V_Racing skrev:
grillchips skrev:
Racerpatrick skrev:
Tror du det går o slänga på turbo o de på 960 3l? smile

Blir nog mer hålbart med 2,5 liters motorn. Men köp ett 2,5 liters block och släng i 3 liters vevev och 3 liters toppen. Sedan h profil och t5 kolvar så håller det för långt över 500 häst smile

håller på med detta till den gröne wink

Hehe fint wink håller själv på och velar om vad jag ska bygga ihop till nästa sommar smile t6 hade ju vsrit gött! Får se om ekonomin går ihop till det wink


198 Inlägg
6 oktober 2012
#734
Ska du regbesikta med denna motorn? Hört att dom är lite sura när det gäller 6:an

Turbo är ett måste!

935 Inlägg
6 oktober 2012
Trådstartare
#735
Racerpatrick skrev:
Ska du regbesikta med denna motorn? Hört att dom är lite sura när det gäller 6:an

Reggar utan turbo sedan gör som alla bmw åkare "hänger av turbo till besiktning" smile


198 Inlägg
6 oktober 2012
#736
Okej. För ska bygga så som du gör på 965, men är orolig att det inte kommer gå o regga med den motorn o turbo.. Men en kompis sa till mig att man kunde ta en T5 motor o regga med den sen så stoppar man i T6

Turbo är ett måste!

935 Inlägg
6 oktober 2012
Trådstartare
#737
Racerpatrick skrev:
Okej. För ska bygga så som du gör på 965, men är orolig att det inte kommer gå o regga med den motorn o turbo.. Men en kompis sa till mig att man kunde ta en T5 motor o regga med den sen så stoppar man i T6

Enda sättet att regga med vitsexa+turbo är om du reggar som ombyggt fordon. Visst kan du regga med t5:a sen lägga i sexa men besiktningen ser ganska snabbt att det är en sexa med turbo i och inte en t5:a så då får du bara körförbud och omreggning igen!

Därför är det enda och smidigaste sättet att bara plocka bort turbon till besiktning!


198 Inlägg
6 oktober 2012
#738
Okej. Blir jobbigt bara om man får reg utav farbror blå.. Vill ha den helst reggad med T6 motor sad
Ska bli spännande och se vad du kommer göra med denna motorn! smile

Turbo är ett måste!

935 Inlägg
6 oktober 2012
Trådstartare
#739
Racerpatrick skrev:
Okej. Blir jobbigt bara om man får reg utav farbror blå.. Vill ha den helst reggad med T6 motor sad
Ska bli spännande och se vad du kommer göra med denna motorn! smile

Vill du ha reggad med T6 får du sfro-besikta och regga som ombyggt fordon.
Allt som ska göras med motor står på info=) Motor är istort sätt klar smile


198 Inlägg
6 oktober 2012
#740
Missade att det stog där! Detta verkar bli härligt smile Hur mycket effekt landar det på tror du ?

Turbo är ett måste!


Sök