2726
Sök

råd. m3 vs impreza gt

74 Inlägg
21 mars 2006
Trådstartare
ha vatt inne på att köpa en subaru impreza gt runt 99-00 årsmodell.
ha börjat fundera på en bmw m3 e36a.

vad tycker ni.. ni som har ägt någon av dessa bilar kan väl komma med lite bra och veta saker.

tacksam för alla svar

Power is nothing whitout control

74 Inlägg
21 mars 2006
Trådstartare
ingen som vet nått

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
21 mars 2006
dom gamla m3:orna skulle inte jag tycka vart så skoj att ha. dels för att det är svårt att hitta ett fint ex, dels för att det sitter en "kebab" stämpel på (hoppas ingen tar illa upp!). har du inte kollat på mitsubishu evo? likvärdig subarun.

kör på subarun, 4wd och nyare bil.

(for the record, har ej ägt eller kört någon av bilarna)

man lever bara en gång så lev väl!

74 Inlägg
21 mars 2006
Trådstartare
Bullo skrev:
dom gamla m3:orna skulle inte jag tycka vart så skoj att ha. dels för att det är svårt att hitta ett fint ex, dels för att det sitter en "kebab" stämpel på (hoppas ingen tar illa upp!). har du inte kollat på mitsubishu evo? likvärdig subarun.

kör på subarun, 4wd och nyare bil.

(for the record, har ej ägt eller kört någon av bilarna)

jo ha kollat på evo modellerna men då är det evo6 som gäller å den är aningen dyrare.

346 Inlägg
21 mars 2006
jo det beror ju lite på vad du ska göra med den med..om du ska trimma eller köra orginal..för det är väl rätt okej motor i M3:an men Imprezan är ju mycket snyggare tycker jag..men provkör båda bilarna så får de se vilken du fastnar för

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
21 mars 2006
Provkör du en M3a först, och en Impreza efteråt, så ger du inte M3an en tanke efteråt wink

78 Inlägg
21 mars 2006
Inte så svårt val tycker jag.Har haft m3an,och har imprezan nu.Imprezan helt klart.M3ane grymt rolig bil,men imprezan är mycket roligare tycker jag i alla fall,och den är typ 5 år nyare.Du har både turbo och 4*4smile.Plus att frågan är om du kan lita på den m3an du nu skulle köpa,många (inte alla) har varit krockade.men visst hittar man en i fint skick,svensksåld,med full service bok,och som inte har gått så långt så borde det inte vara några problem.Tycker du ska köpa en impreza i alla fall,det är mitt tips:).mvh mange

Maskinförare
64 Inlägg
21 mars 2006
Ja bmw är ju alltid bmw..men tänka på att många av M3 har  haft ett hårt liv..dom flesta som äger dom kör ju fan skiten ur dom(dom kör med lilltån istället för med huvudet).
Och om det skulle hända någonting med M3:an så blir det ganska dyrt.
Och Imprezans maskin är faktist grymt drift säker!
Så utan att tveka så tycker jag att du ska sattsa på Imprezan!!!
Och dom brukar vara ganska lätt att få såld som det hörs på polarna mina som har och har haft flera sådana. Utifall du int vill ha den längre sedan:P

78 Inlägg
21 mars 2006
Helt rätt.iofs tror jag faktiskt m3an tål rätt mycket stryk,om man plågar den asså.men som du sa dom har gått ganska hårt,och det svåra är att man vet ju inte vilken som e slutkörd eller inte kanske.Det är inga problem å få sålt imprezan,men om han nu köper en så kommer han inte sälja:)..hehe

1 854 Inlägg
21 mars 2006
Subarun är tokbilligare och äga + 4x4 o turbo + nyare bil = tummen upp smile

Maskinförare
64 Inlägg
22 mars 2006
Du hör ju kruz_power!!!!
Det är Imprezan som gäll:P.
Satsa på den nu:D

Maskinförare
64 Inlägg
22 mars 2006
mmange skrev:
Helt rätt.iofs tror jag faktiskt m3an tål rätt mycket stryk,om man plågar den asså.men som du sa dom har gått ganska hårt,och det svåra är att man vet ju inte vilken som e slutkörd eller inte kanske.Det är inga problem å få sålt imprezan,men om han nu köper en så kommer han inte sälja:)..hehe

Nä mena de! Det är ju inte så att dom sätter en lapp på bilen. "Körd utav helvete på varvstopet större delen av kvällarna".

Och dom kostar ju lite att reparera, så impreza vinner denna duell;)

74 Inlägg
22 mars 2006
Trådstartare
ok. tacksam för alla svar. ska in å prov köra på subaru i veckan..

86 Inlägg
22 mars 2006
Säger som så... ska du ha en bil året om.. trimma och köp en SUBBA  ska du ha en STÖRT rolig sommar bil köp M3:an går bättre inte alls lika plastig  som subban samt så är 4x4 inte alls roligt om du inte har ca: 350 Hk eller mer på sommaren.. mitt tycke iaf.

Sedan finns det många fina M3:or om man vet vad man ska titta efter.. jag har en 1997:a med 8700 Mil på mätaren som jag ska sälja för ca: 150,000:-  och myckte finare än denna får man leta efter bara gått ettår i tyskland innan den kom in hit osv... men men det hör inte hit... tycker du ska sattsa på M3:a om du ska ha en rolig sommar bil. // WoX

74 Inlägg
22 mars 2006
Trådstartare
ska prova en m3 me hade jag tänkt så få jag se vad jag tycker

607 Inlägg
22 mars 2006
Fina bilar båda två men du bör ha i åtanke att m3 kosta åtminstone det dubbla att försäkra än vad Subarun gör...

Sen som sagt tidigare provkör båda så ser du vad du fastnar för, då spelar det ju ingen roll vad några människor på internet säger wink då vet du ju själv.

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

192 Inlägg
22 mars 2006
kruz_power skrev:

Jag kan rekommendera subban starkt, har dock inte kört gamla M3:an.. men jag hade en impreza innan, o den va ja grymt nöjd me! Hade inte några bekymmer me den alls..
Men slå till på en som ä fräsch o har gått ganska få mil, skulle jag rekommendera iaf, men det är ju upp till var o en smile
Men motorljudet i Boxermotorn med ett 3" från turbon, så vrålar de på rätt bra.. svårt o hitta nåt ljud som låter så gött, o eget!
hoppas du blir nöjd me ditt val av bil! smile

38 Inlägg
22 mars 2006
Thommie skrev:
kruz_power skrev:

Jag kan rekommendera subban starkt, har dock inte kört gamla M3:an.. men jag hade en impreza innan, o den va ja grymt nöjd me! Hade inte några bekymmer me den alls..
Men slå till på en som ä fräsch o har gått ganska få mil, skulle jag rekommendera iaf, men det är ju upp till var o en smile
Men motorljudet i Boxermotorn med ett 3" från turbon, så vrålar de på rätt bra.. svårt o hitta nåt ljud som låter så gött, o eget!
hoppas du blir nöjd me ditt val av bil! smile

Är det nått som M3an verkligen vinner hästlängder med är det ju LJUDET! så vasst och rått, subban kan gå och lägga sig på den fronten, vissa gillar turbotrycket, vissa gillar det inte, känn efter vad du fastnar för. det är nog rätt mycket folk som står och väljer mellan dessa 2.

1 Inlägg
22 mars 2006
jag skulle nog välja m3 3,2 6vxl man om man inte ska trimma.
har en 97:a som jag är väldigt nöjd över, har haft en audi rs2 (4wd turbo) och m3 3,0, m3 e30  kompressor, och nu m3 3,2 ...

riktigt rolig och snygg bil och jag tycker man har mera glädje av rwd när man inte har så många hästar i en 4wd men men som alltid mycket vill ha mer!!!

lycka till!!   //thompa
Senast redigerat av tHoMpA.T (22 mars 2006)

kung
17 Inlägg
22 mars 2006
M3 det enda rätta! nää nu ska vi Inte vara ego's, Det är ju helt olika bilar dels iochmed 4-hjulsdriften på subarun .. det är ju helt som man själv känner och nyttjar jag tror inte att jag personligen skulle utnyttja 4 hjulskrafset till det det är byggt för. sen så har ju övrigt utseende samt prestanda sitt oxå vad man själv gillar?!

MITT TIPS: åk och testa en av båda även en evo6 om du nu är inne på en sån och kläm lite på dem låt det sjunka och SEN gör en deal!

Sök