--------------------------------------------------------------------------------
Okej, tänkte om någon är intresserad så lägger jag upp en projekttråd om mitt bygge:)
Startade med att köpa en donatorbil (golf 93,a vr6) Denna strippades på allt som gick att plocka bort.
Sen strippades min lilla skönhet (golf mk2 16v 88,a)
Elsystemet från vr6,an rensades på dörrel/fönsterhissar och lite annat onödigt.
Sen blev det dax för montering och inköp (svindyrt=S)
Framvagnen från vr6an blästrades och lackades och fick nya polyurethanbussningar samt alla bultar till framvagnen byttes ut.
Denna passa rakt på utan modifiering.
Sen inhandlades nya spindelleder, spindlar, bromsok, bremboskivor, hjullager samt ebc-redstufbellägg tillsammans med nya coilovers och nya bussningar till fjädertornen, allt detta monterades utan problem.
Sen var det dax för rattstången, ska köra med rattstången från 16v så då passade så klart inte originalknutarna eftersom det blev hydskidnad efter jag monterat styrservon från vr6,an. Så det var till att besöka skroten och inhandla rattknutarna från en corrado vr6 samt ett pedalställ från corrado vr6.
Dessa grejor passade så när som på ett hål man fick borra upp eftersom jag ska bygga om till hydralisk koppling och dett behövdes för kopplingscylindern
Men allt detta är i varje fall monterat.
Vad det rör främre motorbalk där kylaren sitter passa den inte från golf mk3 så även här inhandlades en från corrado vr6, som passade i golf 2,ans originalhål, även denna fick nya polyurethanbussningar, kan tilläggas att i corrados balk var det samma fästen för motorfästet som i golf 3ans så nu har racekuddar från Dli-teknik monterats på alla tre ställen
Bakvagnen, använde jag mig av 16v originalbalk och flyttade över nav, ok osv från vr6, allt passade som handen i vanten och även här monterades poly-bussningar samt coilovers.
Tanken tog jag från vr6,an och den passade även den rakt på, blev aningens tajt med original stötdämpare men med coilovers så det vackert ut;)
Sen inhandlades undre, övre samt bakre fjäderpensstag och en sparco-bur, stagen är monterade och buren är på G.
Detta är vad som är monterat hittils.
Övriga delar som är inhandlade är:
Motor=2.9 liters corradomotor som är renoverad och komplett
Kylare=Corrado vr6 med elfläktar, passar direkt lten svetsloppa för bult till ena fästet
Växellåda= 02a från corrado, renoverad med en quife-diff
stolar= Cobra monaco
Fälgar= Nya ace 16" Med nya 205/40/16 marshall däck
Databox= Corrado vr6
Drivaxlar= corrado vr6 (vw-motorsport
Sen har jag även ett turbopaket som ska byggas på en annan motor till förhoppningsvis nästa sommar när bilen är reggad och klar, detta tänkte jag driva med siemens decca 630cc spridare samt ett linksprut men det får samla damm ett år till;)
Här är lite bilder på bilen innan den revs ner, även utseendet ska ändras en del, troligen med g60 fångare samt paket, klarglaslyktor, och ja, vi får väll se=)
http://www.garaget.org/?car=10370Det var första kapittlet, uppdaterar när fler grejor är på plats.