Tack Det gjorde du nog rätt i Motorn som sitter i nu är en original 2,9 i stort sett förutom lite budget-trim (extraktor, race-kat, 2,5"system, chip och AEM-filter). Ska reggas med denna motor.
Har en motor jag pular lite vid sidan av med innehållande: JE-kolvar, portad samt mirrafrästa ventilsäten, honat block, Dubbla stålpackningar, ska ge ett komp på 8.5.1 ungefär, t04e turbo, arp-bultar , siemens decca 630cc spridare, link-sprut. Men fattas en del till denna motor så den får byggas i lugnan ro vid sidan av när man får lite pengar över
Motorkåpan är originalkåpan som är väl bearbetad samt lackad å klarlackad, insuget är högglanspolerat sedan lackat svart-blank, tyckte detta blev bäst så det gick i ton med övriga motordetaljer istället för att behålla det högglanpolerat
Tackar Tyckte det gick rätt enkelt, tog 3-4 timmar att installera, endå detta jag befara mest men ändå det enklaste. Fick man lite användning för sin automationsutbildning för första gången på 8 år
Imorgon ska jag å kolla på en bakfångare med infällning för nummerplåten, se om det är något för min kräsna skalle, slipper ju lite arbete i sånna fall, klart lite plastande och slipande blir det ju.
Blev tyvärr ingen fångare idag, lika mycket att göra på den som att göra det från grunden på min nya. Se om jag hinner påbörja kapningen imorgon, kan bli rätt intressant ändå
Då var kofångaren modifierad halvvägs, mycket enkel och grym teknik det där med att plastsvetsa med lödkolv Funkar riktigt bra och var omöjligt att knäcka väck.
Se om bilden jag tog blev bra när jag kommer hem så lägger jag upp den.