3171
Sök

Chevrolet van 89:A får inge bensin

2 121 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
hejsan Jag har en chevrolet van en 89:a den får inge bensin... jag har bytt bensinfiltret men får de iaf inte att funka & jag har kollat säkringen till pumpen å jag bytte den oxå funkar iaf inte men bilen funkar om jag häller bensin i insprutet & jag har plockat bort slangen där å startat bilen men har inte kommit fram nå bensin endå vart sitter bensinpumpen på den & hur gör man för att bytta den & är de någon som har någon skis på elen till den så man kan kolla om de är elen eller pumpen som har gett upp

128 Inlägg
15 februari 2009
om jag inte minns helt galet så sitter pumpen i tanken.

2 121 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
coyquattro skrev:
om jag inte minns helt galet så sitter pumpen i tanken.

oki jag ska ta ner tanken nästa hälg å kolla

128 Inlägg
15 februari 2009
vet att grannen gjorde en fuling på sin ena van och satte dit en pump under bilen, han tog den från någon volvo. har funkat kalas i snart 8 år.

2 121 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
coyquattro skrev:
vet att grannen gjorde en fuling på sin ena van och satte dit en pump under bilen, han tog den från någon volvo. har funkat kalas i snart 8 år.

de lätt som en bra ide men de blir nog lite svårt på min bara för jag har avgasen på den sidan oxå har på båda

Offroad Racing
3 122 Inlägg
15 februari 2009
Pumpen sitter i tanken, på vissa sitter även en extrapump i ramen. Hörs pumpen när du slår på tändningen? Den ska gå några sekunder och hörs tydligt om man har nån som står där bak o lyssnar. Nu vet jag inte var pumprelät sitter på vanarna, men det ska sitta en kabelstump med en kontakt för flatstift på det, genom att koppla ström där så kan man tvångsköra pumpen.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

2 121 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
henke_99 skrev:
Pumpen sitter i tanken, på vissa sitter även en extrapump i ramen. Hörs pumpen när du slår på tändningen? Den ska gå några sekunder och hörs tydligt om man har nån som står där bak o lyssnar. Nu vet jag inte var pumprelät sitter på vanarna, men det ska sitta en kabelstump med en kontakt för flatstift på det, genom att koppla ström där så kan man tvångsköra pumpen.

oki jag har inte sett nån till pump men man hör iget från pumpen plus att jag tog bort filtret som sitter över höger bakdjul vid vänster sida av ramen å kolla men de kom inge så de kan oxå vara ett relä som sitter på bilen jag har ingen anning första gången för mig

Offroad Racing
3 122 Inlägg
15 februari 2009
Ja då går ju inte pumpen... ett relä finns, på blazer sitter det i motorrummet på torpedväggen. Men det ser ju inte riktigt likadant ut på vanarna... Om du kommer åt kan du ju mäta om du har ström till pumpen. Inte så kul att plocka ner tanken i onödan...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

2 121 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
henke_99 skrev:
Ja då går ju inte pumpen... ett relä finns, på blazer sitter det i motorrummet på torpedväggen. Men det ser ju inte riktigt likadant ut på vanarna... Om du kommer åt kan du ju mäta om du har ström till pumpen. Inte så kul att plocka ner tanken i onödan...

ne de är sant jag tänkte kolla med auto tec imorn & se vad dom säger oxå för då ska jag kolla pumprelät om de kan vara de lilla felet

2 121 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
Någon som vet vart pumprelät sitter på cheva van 89 kanse är de felet

Sök