3677
Sök

Skärma av sina lågnivåkablar själv...

733 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
Hallå.

Kan man skärma av sina lågnivåkablar själv? Göra så att det inte blir några störningar mellan ström/signal.... jag är inte ett dugg sugen på att byta lågnivåkablar, jag vill moddifiera om det går...

M.v.h. Emil
Senast redigerat av thulle1 (15 februari 2009)

M.v.h. Emil

733 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
Någon?

M.v.h. Emil

Random Hero
4 047 Inlägg
15 februari 2009
alltid undrat om de hjälper o dra kablarna i rör, som när man kopplar in larm o annat känsligt i hus ?

Dog food lid. Backwards

457 Inlägg
16 februari 2009
om man lindar folietejp runt dom då? tongue

733 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
ante_hedis skrev:
om man lindar folietejp runt dom då? tongue

utan att skojja det är exakt min tanke... avskärmade lågnivåkablar har ju nån hinna med "folie" (invändigt självklart) runt sig för att undvika störningar, så det kanske går att rulla in kablarna i folie :p

M.v.h. Emil

457 Inlägg
16 februari 2009
jag va seriös med den tanken med! big_smile prova!

733 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
ante_hedis skrev:
jag va seriös med den tanken med! big_smile prova!

ja det ska jag, linda in alla lågnivåkablar och se hur det bli :p

M.v.h. Emil

10 287 Inlägg
16 februari 2009
Svar ja. Jag har byggt en hel del mätriggar i besvärlig industrimiljö med mycket störningar (störningar typ ljusbågar och dyligt) och då drog jag mätkablarna ofta i så kallade pansarrör.
Men vp rör hjälper ju liksom inte....

/Göran

DusanMandick skrev:
alltid undrat om de hjälper o dra kablarna i rör, som när man kopplar in larm o annat känsligt i hus ?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

6 851 Inlägg
16 februari 2009
Det går, men folien kommer troligen att spricka då den ofta inte är så flexibel.Detta hjälper mot endel störningar,men inte alla. Bättre du lättar på lädret och skaffar nya kablar.
Senast redigerat av TT-Avant (16 februari 2009)

10 287 Inlägg
16 februari 2009
Jag har sett en del linjedrivare som finns till billjud som matar balanserad signal. Någon som har erfarenhet (OBS: Inte nån som gissar) av hur dom fungerar?

/Göran

(Groucho Marx).

733 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Det går, men folien kommer troligen att spricka då den ofta inte är så flexibel.Detta hjälper mot endel störningar,men inte alla. Bättre du lättar på lädret och skaffar nya kablar.

men det är uteslutet då jag behöver en st. 5 meters och 6 st. 1 meters kablar och det vill jag inte betala för sad det får bli en specialare istället :p

M.v.h. Emil

10 287 Inlägg
16 februari 2009
Elfa har skärmhöljen med blixtlås. tex:
55-037-68      Kabelskydd skärm 25 mm

/Göran

(Groucho Marx).

497 Inlägg
16 februari 2009
thulle1 skrev:
TT-Avant skrev:

men det är uteslutet då jag behöver en st. 5 meters och 6 st. 1 meters kablar och det vill jag inte betala för sad det får bli en specialare istället :p

va inte så jävla snåll thulle vad gör de om du betalar 300 spänn=?

733 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
Audi-powah skrev:
thulle1 skrev:
TT-Avant skrev:

läs längre upp din dummer, jag behöver en st. 5 meters och 6 st 1 meters, och det kostar aningen mer än 300 kr, snarare över 1000 spänn

M.v.h. Emil

497 Inlägg
16 februari 2009
thulle1 skrev:
Audi-powah skrev:
thulle1 skrev:

läs längre upp din dummer, jag behöver en st. 5 meters och 6 st 1 meters, och det kostar aningen mer än 300 kr, snarare över 1000 spänn

men de räcker ju att du har en skärmad kabel sen om de inte är superkvalte te på de andra kablarna gör inget med så korta längder:P
de kommer änå¨inte ligga nära strömkablar.
Senast redigerat av Audi-powah (16 februari 2009)

336 Inlägg
16 februari 2009
Audi-powah skrev:
thulle1 skrev:
TT-Avant skrev:

du kan ju bjuda på det du plockar ju skrot och tjänar 40000 kr smile

//
Roe

6 851 Inlägg
16 februari 2009
thulle1 skrev:
TT-Avant skrev:

Du kan lägga massor med pengar på steg och högtalare/basar..men kan inte tänka lägga dej lite mera pengar på kablar?
Ingen kjedja är svagare än den svagaste länken..

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
16 februari 2009
TT-Avant skrev:
thulle1 skrev:
TT-Avant skrev:

Du kan lägga massor med pengar på steg och högtalare/basar..men kan inte tänka lägga dej lite mera pengar på kablar?
Ingen kjedja är svagare än den svagaste länken..

En kedja är inte starkare än sin svagaste länk.

Förlåt.....var bara tvungen att korrigera talesättet wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

6 851 Inlägg
16 februari 2009
Lonefox skrev:
TT-Avant skrev:
thulle1 skrev:

Ingen kjedja är starkare än den svagaste länken..

En kedja är inte starkare än sin svagaste länk.

Förlåt.....var bara tvungen att korrigera talesättet wink

just ja..är bara ganska så sleten nu..har korrigerat nu;)

Random Hero
4 047 Inlägg
16 februari 2009
fan nån får hitta på nåt sätt så de går skicka en trådlös signal ist tongue

Dog food lid. Backwards

Sök