Nu har jobbet på fronten startat. De är en fas II orginalfront som är förlängd 8 cm. Mycket jobb på den men håller jag glöden så blir jag nog klar med den snart Imorgon ska mdfskivor inhandlas så skuffbygget kan börja. Lite blider på fronten:
Bilen kommer bli väldigt låg framtill med denna fronten så jag är på jakt efter bak och sidokjolar.
Är det inte möjligtvis en Micke_d front? ;P Vad ska du ha för fälgar på bilen sedan? Jag hade nog sattsat på svarta med cromad kant ;D bra jobbat iaf. tummen upp
Nej de är de möjligtvis inte De är en fasII front son är förlängd 8 cm De blir dom fälgarna som sitter på. Finns en risk att jag stänker på lite svart lack på dem senare..
Update 23: Idag har jag fått mycket gjort. har lackerat fronten nu vart ett pianolacks recept så lång torktid och våtslipning väntar på mig. när jag lagt alla lagren så drog jag hem och började riva gamla fronten. efter de så tog jag tag i mitt laddningsproblem. Bort med servopump osv så var generatorn lös imorgon byts regulatorn ut sen prov start
Update 23: Idag har jag fått mycket gjort. har lackerat fronten nu vart ett pianolacks recept så lång torktid och våtslipning väntar på mig. när jag lagt alla lagren så drog jag hem och började riva gamla fronten. efter de så tog jag tag i mitt laddningsproblem. Bort med servopump osv så var generatorn lös imorgon byts regulatorn ut sen prov start
Nja inte så krångligt tycker jag. Vill man betala över 1000kr för en kontakt så får man väll göra det Jag rekommenderar doch att löda om
1000 spänn? :S aj då. dom sa bara att dom skulle skicka ner en sån sen haha. hoppas inte det kostar då
Och såd din nya front. Har hört presis samma sak och min fram spoiler passade någorlunda iallafall haha "inte jag som monerade den" Men bak därimot. där har vi bråkat och gjort en massa super special grejer haha. fast när man väl satt i gång så gick det på 2 dagar
andreas_gbg_ : Riktigt segt! så jävla läcker de blev med den på håll. men passfornen är inte närheten av acceptabel. vil inte heller ha nån köpfront vill bygga egen..
Aker_s40: jo visst borde jag de. Men tänkte som så att om inte den passar så bygger jag en riktig jävla kalas front! men ska kika över läget nu. har problem med laddning och slutsteg blir så less. men med lite stöttning så ska jag göra folk nöjda
Dark_Angel: Ja du ska vara nöjd om du får de gratis Hmm tror inte de går att fixa min front om man inte ska lackera den.. de blev riktigt bra lack på den så bygger nog nå nytt tror jag..får se hur jag gör..
Folk sa att fas II front skulle passa på 00orna. tydligen inte!! Fan att jag inte provmonterade innan. Oproffsigt...
Vad är det för folk du har lyssnat på och fått råd av? FAS2 front passar INTE på 00:orna, du måste byta framskärmar till fas2, innerskärmar, blinkers, hasplåt innan det passar. Trist att du lackade innan du provmonterade, nä nu ska jag inte älta på eller gnugga salt i såren. Mitt råd, sälj och köp annan eller ta fram polyester och glasfiberväv och fixa till så det passar
Jaja. Man får stå sitt kast. jag gjorde en liten chansning där Men är tveksam om de skulle gått att åka med denna fromten. är runt 5 cm spelrum mellan asfalten. Hehe, ska se nu om jag får bygga om den igen då. Ska se över ekonomin lite granna..
Update 25: Sådärja, nu har jag börjat finurla dit den. förlängningen på den får vänta lite skiljer lite vid hjulhuset just nu. de är en sak jag kommer störa mig på. Men kommer att fixa till de samtidigt som jag bygger nya baken. Sidokjolar köper jag imorgon från adrian styling. Eller någon som har ett par beg? Lite färskare bilder bjuder jag på: