Andy_88 skrev:
Bjork skrev:
Johan323 skrev:
Ja det är inte lätt att få säga sin mening här inne utan att bli påhoppad och ifrågasatt. Men det märks att man står mitt ibland ett gäng saab fantaster.
Tråkigt att man har blivit så påhoppad av alla här inne.
Som sagt, saab skulle ha gjort något åt sin situation för länge sedan, dom visste om hur illa det var för flera år sedan och nu får man stå sitt kast. Helt rätt av Maud O att inte se genom fingrarna längre.
Har det inte blivit någon förändring under alla dessa år så lär det inte bli det nu iheller genom att staten går in med mer pengar.
Tack för mig.
Hej Johan?
HUR kan du påstå att SAAB är sån skit? Hur många har du ägt? Bygger dina argument på lösa
rykten eller erfarenhet?
Min Saab jag åker idag är den mest problemfria bil jag varit med om.
Rost på Saab är inte så vanligt som alla säger, det kan jag intyga! Okej äldre 900/9000 finns ju
skärmar å baklucka...men som min far upptäckte förra veckan...rost! på sin V70 -07, så
vad ska man köpa för bil som är rostfri?
Det är ju inte alltid fel på bilen, tänk på vart vi bor och hur mkt salt som läggs på vägarna vintertid.
Eller vad ska vi som åker skrot köpa för bil i dina ögon?
Mvh
men V70 kom EFTER att ford köpte volvo så i mina ögon är de ingen riktig "renrasig" volvo, så att en V70 rostar kan man inte klandra enbart volvo för, utan mestadels ford.
sen av egen erfarenhet så VET jag att saab ger en ryggproblem.... man sitter snevriden i den när man kör, pedalerna är förskjutna in mot mitten av bilen så underkroppen får en konstig vridning som gör att man får en öm och lite krokig rygg, visst kanske inga permanenta skador, men dom e jobbiga när man har dom, dessutom utvecklar jag konstiga utslag när jag e närmare än 5meter från en saab.
Spela roll om den är renrasig eller ej? De var inte min fråga..
Men för att tillägga så hade vi en renrasig V70 från -98, den ville rosten vara på
den också, men om du istället läser och inte tar åt dig så förbannat så tillade jag att
vi i Sverige har ett tufft klimat för bilarna vare sig du åker, Saab, Volvo, Audi, Merceds, Toyota etc.
Saab ger INTE ryggproblem, dom har ju bland dom starkaste stolarna komfortmässigt!
Sen kan de ju varit vilken bil du åkte i?
Ang. pedalern så bör du väl sätta dig i en lite nyare Saab då...
Johan323:
jag har ägt två stycken saab 900
Förstår din inställning till Saab. Saab 900 är väl inte det bästa.
MEN du ska inte dra alla Saabar över en kant.
Sen att köpa Audi, bra bil...vill sj ha en MEN klenare koppling får man leta efter.
Audi A4 01-04 är ju ingen höjdare