2367
Sök

Manta b som ska räddas (kaross eller delar sökes)

Inne efter en antal år ute å bort glömd. Ascona/Manta B kaross är av intresse även delar.

Svetsare
15 284 Visningar
Uppdaterades senast igår 22:13
Jackass
802 Inlägg
24 januari
#61
Tyfors skrev:
Hunted skrev:
Har en rätt fet vinge till Mantan om du är intresserad.

Ser ut som den här vill jag säga:
https://www.ebay.co.uk/itm/155237678642

Min vinge är vind å många bultar är av så ja är på jakt efter en bättre.

Va har du för skick å va vill du ha?

Skicka ett PM så kanske vi kan bli eniga. Alltid kul å se mantorna leva vidare å kan man bidra är det ju kul.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

Svetsare
1 207 Inlägg
24 januari
Trådstartare
#62
Hunted skrev:
Tyfors skrev:
Hunted skrev:
Har en rätt fet vinge till Mantan om du är intresserad.

Ser ut som den här vill jag säga:
https://www.ebay.co.uk/itm/155237678642

Min vinge är vind å många bultar är av så ja är på jakt efter en bättre.

Va har du för skick å va vill du ha?

Skicka ett PM så kanske vi kan bli eniga. Alltid kul å se mantorna leva vidare å kan man bidra är det ju kul.

Sällan man ser nån. Såg en förra sommarn uppe i Idre. En grå.

Det finns 4st bara i Avesta varav 2 i trafik (samma ägare på dom) finns även 2 Manta a och en ascona a som ja vet om.

Imöra har ja planerat garage tid hela dan. Sen om de blir så kan ja inte lova.

Men min plan är att laga rosten under batteri hyllan å få igen alla hål i skuffen.

Jag har ett hål i golvet typ under baksätet på vänster sidan kvar och vänstra balken från ramsnoken å bakåt som ska dit. Den nya ligger i garaget.

Så i de. Stora hela så är de inte massa rostlagning kvar.

(Bara fantasin sätter gränserna)

Svetsare
1 207 Inlägg
6 februari
Trådstartare
#63
En kort uppdatering.

Ska försöka ta lite bilder under helgen när ja fortsätter.

Har 7-8 små hål kvar i skuffen + balkarna kvar bara. Så de har flutit på riktigt bra ändå.

Nån som har ett mätarhus från kadett gsi liggandes?

(Bara fantasin sätter gränserna)

Hobbymekaniker
471 Inlägg
7 februari
#64
Om du är sugen på en opel sexa så hade jag i dina skor hållit ut tills de dök upp en C30SE. Det är en rejält mycke bättre motor på många sätt kontra C30NE/LE. Jag har haft en 3000 24v och kört en del 3000 12v, dom ~30 hk det ska skilja mellan C30NE och C30SE på pappret känns i verkligheten snarare som 60 hästar.

Med de sagt är dock 2.4an en väldigt bra grund och rent värdemässigt för bilen tror jag du vid eventuell försäljning en bra bit fram i tiden skulle få bättre för den med 2.4an än en sexa.
2.4an behöver ett vettigt sprut men får den bara det, en lättare portning och en lagom kam så lämnar den 200 hästar alla dar i veckan smile

1976 Kadett C, V8
1991 Audi V8, RS4 motor
https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/

Svetsare
1 207 Inlägg
7 februari
Trådstartare
#65
Cassius skrev:
Om du är sugen på en opel sexa så hade jag i dina skor hållit ut tills de dök upp en C30SE. Det är en rejält mycke bättre motor på många sätt kontra C30NE/LE. Jag har haft en 3000 24v och kört en del 3000 12v, dom ~30 hk det ska skilja mellan C30NE och C30SE på pappret känns i verkligheten snarare som 60 hästar.

Med de sagt är dock 2.4an en väldigt bra grund och rent värdemässigt för bilen tror jag du vid eventuell försäljning en bra bit fram i tiden skulle få bättre för den med 2.4an än en sexa.
2.4an behöver ett vettigt sprut men får den bara det, en lättare portning och en lagom kam så lämnar den 200 hästar alla dar i veckan smile

Tanken har funnits en stund på en 6:a men ändå inte haha. 2.4:an ja har nu går riktigt bra å har ett miltal på ca 9000 mil bara. Men en roligare kam skulle ja vilja ha. Helst skulle man bytt innan man lyfter i maskin igen.
Dock kör ja med 2.2:ans insug. Man skulle hittat ett omgjort insug från en 6:a.

Snart blir ja stående tes ja har råd me bromsar å koppling.
Men ja måste dela motor å låda för att mäta vilken koppling ja behöver :s men ja är rätt säker på att ja har svänghjulet från 1900 maskin.

Ja ska svetsa dom sista små hålen i skuffen idag sen är de bara balkarna kvar.  Ok skärmkanter a bak är rostiga men dom kan nog slipas.

Å så är de en framruta ja behöver . Spricka. I min är jäkligt nära synfältet . Men efter all rost lagning så ska den bytas men min lilla tanke va att iaf få na bes sen fortsätta me alla planer som finns. Eller om ja ska göra allt å bes när den är helt klar

(Bara fantasin sätter gränserna)

Svetsare
1 207 Inlägg
för 7 timmar sedan
Trådstartare
#66
Har hänt en massa sen sist ja skrev.
Bytt balkarna + ramsnokarna den mesta rosten är klar. Är skuffen kvar dock.
Ska skicka upp nån bild iaf ?

(Bara fantasin sätter gränserna)

Svetsare
1 207 Inlägg
Svetsare
1 207 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
#68
Höger snok är bara punktad

https://www1.garaget.org/gallery/images/49/48474/48474-aeeb67ab5341e1b5bb008a2706f1d10e.jpg  vänster sida klar https://www1.garaget.org/gallery/images/49/48474/48474-114448d9d16c29fcf6c32d300ab666f1.jpg

2 hål kvar i skuffen 
https://www1.garaget.org/gallery/images/49/48474/48474-219a9158b1025b0612aa28ccd7eef166.jpg
Blir snoken här . https://www1.garaget.org/gallery/images/49/48474/48474-607c2bce8bff93e751057adaebfd5b9c.jpg

Allt svetsar ska slipas när allt är klart
Senast redigerat av Tyfors (för 6 timmar sedan)

(Bara fantasin sätter gränserna)


Sök