4384
Sök

Gnissel Fram, S70 -00

***CamBone***
50 Inlägg
22 mars 2006
Trådstartare
Tja

Jag skulle behöva lite hjälp. Nu ska jag försöka förklara det.

När jag ökar farten, trycker på gaspedalen så hör man ett kort gnissel på framvagnen. detta i samma sekund som jag antingen gasar eller släpper gasen. Detta sker oavset fart eller hastighet.

Allså trycker på gasen gnissel en hundradel sedan försvinner, släpper gasen gnissel en hundradel sedan försvinner. Ljudet uppstår på framvagnen.

jag tänkte att kanske är det något som jag behöver smöra in. Men vad vet jag inte.

Skulle uppsakta om ni har några ide om vad det Kan vara el kanske vad jag ska smöra in.

thx på forhand

*** Roses are red ***
** Violets are blue **
*Sugar is eeeehhhhh
--->Fuck It Lets Race!

Mental retard :D
98 Inlägg
22 mars 2006
vad e det för bil ? vissa bilar har liknande som tillverkningsfel. men kolla glap i infästningen till dämparna har samma skit på min volvo 850 och jag e inte ensam, bultarna har blivigt för hårt åtdragna så att efter ett tag börjar dom glappa.

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???

***CamBone***
50 Inlägg
22 mars 2006
Trådstartare
att jag glömde skriva det. Det är en s70 00 gåt ca 19+++ mil

*** Roses are red ***
** Violets are blue **
*Sugar is eeeehhhhh
--->Fuck It Lets Race!

***CamBone***
50 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
INGEN annan som har haft liknande problem.

snäll skriv om ni har någon idea alls.

tog den till bil försäljaren men han bara snackade bort det O man ser att han inte vill fixa det.
O dröja på det till garantin går ut sad

Om ni har några funderingar  alls så skriv.

Som sagt vovo s70 00 gått 19+++

Gnissel någon satans i framvagn, ljudet uppstår endast när bilen rullar, tvs när man gasar (gnissel en hundradel sedan borta) släpp gasen gnissel igen en hundradel sedan försvinner det.

Tänk på att tungd fördelningen när man gasar o släpper gasen. Då bilen gungar lite grann.

desperat

*** Roses are red ***
** Violets are blue **
*Sugar is eeeehhhhh
--->Fuck It Lets Race!

Sjuksköterska, psykiatri
149 Inlägg
20 april 2007
Jag har samma problem på min golf 2:a årsmodell 90. Funderar på om det är dämparna som börjar bli dåliga? Hoppas det skrivs mer här.

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"

Skaune
20 april 2007
Lite lustigt, för att när de bara är när du gasar o släpper gasen låter de nästan som motorfästena, men dom gnisslar inte, dom klonknar mer? Kan var som någon tidigaree sa vajern?
Senast redigerat av Axor (20 april 2007)

Sjuksköterska, psykiatri
149 Inlägg
20 april 2007
Ja det kanske är möjligt men jag tycker det är konstigt att detta bara händer vid acceleration, vid uppväxling....gasa upp - växla *GNISSEL* - gasa upp - växla *GNISSEL* och nu på senare tid har det blivit så pass känsligt att det t  o m gnisslar när jag släpper på gasen (och jag har INGEN v8 smile ).

Känns som det har med kraftskiftningar och göra, kraften frammåt vid acceleration och sedan då vid växling åker motorn frammåt och belastar ngt. Säg dämpare eller ngt sådant?

Inget du hört om tidigare?

"Allt levande föds utan orsak, vidmakthålls av svaghet och dör utav en tillfällighet"

55 Inlägg
4 juli 2008
cool_g skrev:
INGEN annan som har haft liknande problem.

snäll skriv om ni har någon idea alls.

tog den till bil försäljaren men han bara snackade bort det O man ser att han inte vill fixa det.
O dröja på det till garantin går ut sad

Om ni har några funderingar  alls så skriv.

Som sagt vovo s70 00 gått 19+++

Gnissel någon satans i framvagn, ljudet uppstår endast när bilen rullar, tvs när man gasar (gnissel en hundradel sedan borta) släpp gasen gnissel igen en hundradel sedan försvinner det.

Tänk på att tungd fördelningen när man gasar o släpper gasen. Då bilen gungar lite grann.

desperat

Ta kontakt med konsumentverket om du har garanti på skiten... Strunta ALDRIG i nått du har RÄTT till och skriv gärna fortsättningen blev lite misstänksam på min bil nu när jag läste denna tråd sad

Sök