Kommer att lägga upp bilder på Camaro bygget framöver. Den värsta biten med rost och skit är gjod även lacken är laggd. Det finns massa bilder på min sida, men jag kommer lägga upp dom viktigaste här samt även kunna svara på frågor lite lättare.
Motor: 350 med portade lock 52cc förbräningsrum, Kamaxel från summit. Torker2insug. Samt lite bling i alu.
Låda: th350
Chassi/Bromsar: Bilsteindämpare runt om, c4bromsar, modifierade infästningar osv
Den kommer bli riktigt låg när den är klar. Byggd i Pro touring stuk fast mer åt show hållet. Lacken är en special blandad candy som skiftar gott i solen.
Just nu håller jag på med elen samt ett trilskande larm.
Det som ligger närms efter det är att stoppa i motor och låda. Samt försöka bygga lite stereo när ändå allt är ur plockat.
Jag jobbar på men det är inte så mkt att ta kort på. Håller fortfarande på med elen. Det tar sjukt lång tid när det ska vara lite finish på grejerna. Larmet är det som tar mest tid. Så mkt som måste byggas om om det ska hålla rätt klass. Sen tar det även tid att reda ut hur all ska kopplas korrekt.
Lägger upp en system skiss på systemet. Det jag saknar är ett st Ampire steg samt en HU. Samt natruligtviss en massa annat men på system skissen bara det.
Har lagt i motor och låda idag. Blev mkt nöjd. Men det han strula riktigt jävligt innan jag fick ihop det. Av någon outgreundlig anledning så ville inte lådan gifta sig med motorn. Så jag hade det isär säker 10 ggr innan det ville passa som jag ville.
Har lagt i motor och låda idag. Blev mkt nöjd. Men det han strula riktigt jävligt innan jag fick ihop det. Av någon outgreundlig anledning så ville inte lådan gifta sig med motorn. Så jag hade det isär säker 10 ggr innan det ville passa som jag ville.
Så nu har jag handlat på mig 10 liter poluester och 10m väv. Förhoppningsviss så är det så långt gånget i påsk helgen så jag kan börja gjuta på hatthyllan.
Började dagen med att kapa ur hatthyllan. Och tur var det för där hittade jag gammla fusk jobb från föregående ägare. Det var betydligt mer jobb än jag väntat mig iom att jag inte kunde andvända dom verktyg jag ville, måste ju vara rädd om lacken. Nu när det är åtgärdat så kan bygget av baslådan snart börja.
Sedan dämpade jag hjulhusen och en hel del annat bak i bilen med b2 mattan. Det börjar tryta med matta nu så jag snålar på väl valda ställen. Kommer nog behöva köpa ett bulk pack till, men finanserna måste prioriteras på annt. Matta är en dröm att jobba med, följsam och smidig.
Sedan tillverkade jag en jordplint som svetsades i skuffen. Den fick även smaka på blästern för att få optimalt rena kontakt ytor. Borde räcka som jord där bak. Den helsvetsade naturligtvis.
Avslutade dagen med att bygga en jordplint som placerades fram i motor rummet. Den bultades fast för jag vill inte svetsa i det ny lackade. Mätte resistansen över jord punkten och det blev kanon. Tycker det borde räcka med 2 anslutningar där. Nu ska jag bara fixa till en central för + där framme så jag slipper dra 50mm^2 till generator och start. Vill att det ska bli cleant så jag ska gå ner lite i dimension.