2913
Sök

Biltemas solskyddsfilm ?

Mannen myten legenden
179 Inlägg
12 april 2009
#41
tonat rutorna på min med biltemas film..inga problem alls! skulle det bli lite blekt efter ett par år, ja men köp ny film då, kostar ju inget! ;P

wooooommm, pschii, wooooommmm

CNC-Operatör
90 Inlägg
12 april 2009
#42
Kan ju då bara hålla med de flesta ja biltemas grejer är ju väldigt billiga... men sen frågan om de är bra eller dåliga ? tja smaken som baken som man fint säger... den är ju delad va..

Men åt andra sidan så förstår jag ju även vad "proffset" här menar vill man då ha det RIKTIGT bra gjort ja då ska man ju såklart lämna in den men jag kan ändå tänka så här... jag har själv börjat fundera på om jag kanske skulle tonat mina rutor.. och då hade jag kanske först ändå velat testa men biltemas grejer just för att det är då så pass billigt och många säger att det funkar väldigt bra... detta då för att se ett resultat.. om jag gillar det eller ej..? för det är ju rätt dumt att lägga ut en 2-3 lappar på att få det proffs tonat och jag sen tycker näe detta gillar jag inte tjohopp bortkastade pengar...

Visst man kan ju få sig en hum om hur det kommer se ut om man ex redigerar bilen i photoshop men det är ändå inte samma sak som att du verkligen har något som mörkar ner bilen.. ex jag kanske gillar hur bilden blir men sen när de väl är på så kanske jag inte gillar resultatet för jag har aldrig tonat några av mina rutor förr och inte heller kört med tonade rutor för den delen heller, kommer det bli jobbigt att köra me de på kvällen å sådära... det är ju sådant man kan testa med billiga versioner innan man bestämmer sig för att få det ordentligt gjort....

Aja många tankar från en liten tjej med inte så mycket hum om varken biltemas toningar eller proffstoningar....

//Sandraah

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
12 april 2009
#43
Personligen så tycker jag att man har bättre sikt genom en proffsfilm. Har tittat igenom biltema film men tycker att det är suddigt på nått vis? Kan kanske ha med monteringen att göra? Mina rutor på 9-5an är tonade på ditec en gång i tiden och har faktiskt blekts lite men jag vet inte vad dom använder för film?

Byggare Behm
562 Inlägg
12 april 2009
#44
Hade en film som jag köpte på Meca för 199 kr,  Bil Atlas hette den , FBI-spegelsvart utifrån och typ grå innifrån, körde mycket i Sthlm i bilköer och annat men var ändå mycket nöjd med sikten igenom den, inga problem alls.
Orsaken till att jag "hade " den är att bilen som den sitter på såldes i höstas.. men den var iaf inte blekt efter 2 år, dock var monteringen mindre bra, första gången blir det aldrig 100 %.

Ska ge mig på Subban med Biltemas återanvändbara film snart.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

CNC-Operatör
90 Inlägg
12 april 2009
#45
_Jonex_ skrev:
Hade en film som jag köpte på Meca för 199 kr,  Bil Atlas hette den , FBI-spegelsvart utifrån och typ grå innifrån, körde mycket i Sthlm i bilköer och annat men var ändå mycket nöjd med sikten igenom den, inga problem alls.
Orsaken till att jag "hade " den är att bilen som den sitter på såldes i höstas.. men den var iaf inte blekt efter 2 år, dock var monteringen mindre bra, första gången blir det aldrig 100 %.

Ska ge mig på Subban med Biltemas återanvändbara film snart.
aha okej meddela gärna hur det blir med subban big_smile

//Sandraah

27 Inlägg
12 april 2009
#46
kan man värma biltemas återanvändbara?

Saab 9-3 2.0T Vector

CNC-Operatör
90 Inlägg
14 april 2009
#47
soeder skrev:
kan man värma biltemas återanvändbara?
det är tveksamt...

//Sandraah

782 Inlägg
14 april 2009
#48
Jag tonade några bilar för ganska många årsedan med biltemas dyraste vanliga solfilm, Den va lika bra som r&d:s proffs solfilm (lika lätt att värma, skära, riva m.m) och enligt kartongen så innehöll den även uv-skydd.

Är det samma film fortfarande så hade inte jag tvekat att köpa den om man inte får tag på vettig proffsfilm på rulle.


Byggare Behm
562 Inlägg
23 april 2009
#49
Sandraah skrev:
soeder skrev:
kan man värma biltemas återanvändbara?
det är tveksamt...
Jo, den uppför sig som en tunn rökfärgad gummitmatta, den går att värma men med låg värme
och stor försiktighet, har tonat kombirutorna på Subban nu, har bakdörrarna kvar.

+  *Lätt att jobba med, blir det fel, ta loss och börja om, vatten i sprayflaska är det enda som behövs,förutom kniv och skrapa, som ingår.
     *Ser faktiskt riktigt bra ut utifrån.

-  *Innifrån blir den något grumlig men med bra sikt.
   * Otroligt repkänslig , kan nog bli bättre med en annan skrapa och lite såpvatten .

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

27 Inlägg
23 april 2009
#50
Okej, jag har fått upp min och tycker det ser bra ut på håll, men på nära håll ser man små små bubblor samt att på bakrutan, som är välvd, får jag den inte att fästa bra i kanterna.. Jag tror att det borde gå att värma den då så den passar bättre, eller har jag fel?

Sen bubblorna, har ni nåt tips?

Saab 9-3 2.0T Vector

Byggare Behm
562 Inlägg
24 april 2009
#51
Jag petade in min solfilm innaför plasten vid rutorna.
Fick också några mindre prickar som syns utifrån men det tippar jag på att det är damm som blev kvar av polertrasan som jag tvättade rutan med.

Jag hade på för lite vatten runt kanten på rutan och då släppte det.
Men efter att jag haft på mycket med vatten så fastnade det även i kanterna.
Dock så går det inte att göra något om det blir luft vid kanten på rutan där det är sådana där prickar runt hela rutan.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

123 Inlägg
24 april 2009
#52
Har det på bakrutan.Köpte först en dyrare varian på micro som funkade skit bra på sidorutorna,men på

bagagerutan blev det inge vidare.Så där fick det bli tema och ett stort plus är att det e jävligt lätt o jobba

med,sen e det lite grummligt men man vänjer sig med tiden.så mitt råd är att börja med den filmen om

man e nybörjare sen kan man slå till på de dyrare sakerna när man kan hantera det.sorry för en lång

text,hoppas det e till nytta för nån.

mvh


Byggare Behm
562 Inlägg
19 oktober 2009
#53
Kan nu säga att den här återanvändningsbara solfilmen från Biltema står sig bra, utifrån går det inte att se in, perfekt mörkhet. Innifrån är den ljusgrå och den var mörkgrå när jag satte dit den i April så den har bleknat lite men det syns inte utifrån, fortfarande mattsvart.

Nackdelen för min del är att Subarun´s rutor inte har några karmar så rutorna tätar direkt mot listen vilket gjorde att sidorutornas toning blev förstörd i ovankant men det händer även vanlig solfilm.
Jag hade på klarlack runt kanterna men det slets ut med tiden tydligen.

Slutsats : För det priset mer än godkänt men kasta den gula skrapan som följer med, den är vass och repar mycket. Vilken solfilm jag använder nästa gång ? Den återanvändningsbara !

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.


Sök