4380
Sök

Byta Stötdämpare Bmw 525 tds e34 hjälp, tips

464 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
hej! måste byta dämparna fram och bak, har aldrig gjort detta så jag undrar om det är svårt, behöver man några speicella verktyg mm. tips mottages tacksamt
Senast redigerat av lixer (24 februari 2009)

50 Inlägg
24 februari 2009
Det special som du behöver är väl ett verktyg å dra ihop fjädrarna med, annars är det inget utöver det vanliga. Att man sen vet lite vad man sysslar med är ju heller ingen nackdel =P Är lite osäker på hur din är konstruerad bak, men är det som på e30 så är det skitenkelt å byta bak, bara att plocka dän dämparn i princip, inget annat som sitter i vägen.

12 086 Inlägg
24 februari 2009
Du behöver inga specialverktyg till just Bmw..

Att tänka på är att dämparna bak brukar sitta som berget, våld och gasol brukar lösa biffen.
Framstötarna kan oxå sitta rätt duktigt de med, jag fick ta bort hela spindeln på min ena sida då jag lyckades rund-dra en.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
25 februari 2009
JapMax skrev:

Att tänka på är att dämparna bak brukar sitta som berget, våld och gasol brukar lösa biffen.
Framstötarna kan oxå sitta rätt duktigt de med, jag fick ta bort hela spindeln på min ena sida då jag lyckades rund-dra en.

näe inga specialverktyg men en fjäderspännare underlättar massor smile
finns på biltema inte så dyra

12 086 Inlägg
25 februari 2009
Team-Adolfsson skrev:
JapMax skrev:

näe inga specialverktyg men en fjäderspännare underlättar massor smile
finns på biltema inte så dyra

Jag kanske uttryckte mig dåligt tongue "Du behöver inga speciella bmwverktyg till din bil.. "

Sök