23 mars 2006
Trådstartare
Jag undrar bara om någon har tips på ett bra "paket" man kan köpa med en bilstereo plus ett par 5,25 tums högtalare för en billig peng? Är en fattig student så kvalitén på ljudet kan man inte vara så kräsen över. Huvudsaken är att det ska gå att spela lite musik i bilen när man kör och för det hade jag tänkt lägga runt tusen kronor, dock gärna billigare.
De funderingarna jag har hat är att köpa en "Centrum Atlas 100 bilstereo" och högtalarna "Avant CS-150" från netonnet. Det kommer att gå 818 spänn plus frakten på en hundring så sammanlagt 817 kronor. Problemet där är bara att de biliga högtalarna som säljs parvis bara är på 5 tum men det borde väll inte vara någon skillnad mot 5,25 tummarna eftersom det inte borde bli något problem att sätta in dem i bilen? Sedan kan man alltid fråga sig vad ni tycker om det här ekonomipaketet?
Det andra alternativet jag funderar över är en "Medion MD41133" bilstereo med ett par "Proson 5,25" högtalare från komplett. Det paketet kommer att gå på 972 kronor med frakten. Alternativt så byter jag bort proson högtalarna mot ett par "JVC CS-V524" eftersom proson högtalarna inte finns på lager inom den närmaste tiden. Kalaset slutar med JVC högtalarna istället på 1188 kronor inklusive frakt. Är något av de här två paketen att rekommendera tycker ni?
Som sagt så har jag inte mycket pengar att lägga utan jag vill främst ha lite ljud i bilen, även om det nu inte skadar att det blir ett hyfsat ljud. Ni får gärna komma med tips på vad ni annars tycker jag kan köpa för något? Men som sagt så måste det vara billigt! Det sista paketet som går på 1188 kronor inklusive frakt är i högsta laget för mig. Om ni nu sågar mina budgetpaket så kom gärna med förslag på vad jag istället kan köpa. / Jakob