3331
Sök

Renovering av b230ft

11 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
har renoverat en b230ft, och nu när ja va färdig och skulle provköra så kunde jag bara varva ca 3000 och turbon laddar bara 0,2 bar sen är de som att motorn inte orkar varva ur, kan det ha med knacksensorn att göra?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
25 februari 2009
745_t4 skrev:
har renoverat en b230ft, och nu när ja va färdig och skulle provköra så kunde jag bara varva ca 3000 och turbon laddar bara 0,2 bar sen är de som att motorn inte orkar varva ur, kan det ha med knacksensorn att göra?

man ska ju köra lungt i typ 100 mil lr nått när de är nyrenoverade / har nya packnignar;)

sen äru helt säker på allt sitter på rätt plats rätt inställt?

11 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
volvo_dude skrev:
745_t4 skrev:

man ska ju köra lungt i typ 100 mil lr nått när de är nyrenoverade / har nya packnignar;)

sen äru helt säker på allt sitter på rätt plats rätt inställt?

ja jag är till 99% säker på att allt sitter där de ska sitta och den går bra på tomgång och när jag varvar stillastående men det är just när jag ska köra med bilen som syndromet uppkommer smile

10 287 Inlägg
25 februari 2009
Satt du tillbaka svänghjulet rätt?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

11 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Sharky skrev:
Satt du tillbaka svänghjulet rätt?

/Göran

japp de ska ju vara ett ställe som inte "urborrat" och de ska ju sitta 90* före svänghjulsgivaren om ja inte minns fel smile

10 287 Inlägg
25 februari 2009
Det ställe som saknar gropar skall stå rakt mot startmotorn när motorn står i noll (ettans cylinder i topp).

/Göran

(Groucho Marx).

11 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Sharky skrev:
Det ställe som saknar gropar skall stå rakt mot startmotorn när motorn står i noll (ettans cylinder i topp).

/Göran

yes de va just va ja gjorde

10 287 Inlägg
26 februari 2009
Hmmm. I inlägg #5 så skrev du att du satte det 90 grader före. Det skall alltså sitta 90 grader EFTER givaren med motorn i noll.
(LH2.4 använder dom saknade groparna för att veta att det är 90 grader kvar till ÖD så att sprutet kan "räkna hem" vilken förtändning det skall vara)

Faktum är att min garagepolare fick in en Volvo 940 för ett tag sedan med precis ditt symptom som två verkstäder hade gått bet på. Där var det krysskilen som låser nedre kamdrevet som hade gått så att kamdrevet hade glidit och kammen stog hel fel.
Så kolla upp att kammen står rätt också.

/Göran

745_t4 skrev:
Sharky skrev:

/Göran

yes de va just va ja gjorde

(Groucho Marx).

Sök