2428
Sök

GAS Silver c2 (hjälp inkoppkling)

20 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
var ute och provade koppla in steget ikväll igen. satte jorden på samma som baklyset tar jorden. sedan när jag skulle hä ihop strömkabeln (säkringshållaren) så blev det en liten poff och ja sprang bak till steget och det började ryka. tog upp säkringarna ( 3st 40A) men allihopa var hel. öppnade sedan steget. och den stora spolen var det lite lim smällt uppe på bara. annars såg den helt normal ut. någon som vet vad jag gör fel ?

733 Inlägg
25 februari 2009
mikaelssona skrev:
var ute och provade koppla in steget ikväll igen. satte jorden på samma som baklyset tar jorden. sedan när jag skulle hä ihop strömkabeln (säkringshållaren) så blev det en liten poff och ja sprang bak till steget och det började ryka. tog upp säkringarna ( 3st 40A) men allihopa var hel. öppnade sedan steget. och den stora spolen var det lite lim smällt uppe på bara. annars såg den helt normal ut. någon som vet vad jag gör fel ?

fota hur det ser ut i bilen innan du sätter eld på den :p man behöver en uppfattning om vad som händer, ta nån bild på hela skitet och några närbilder på kopplingarna

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

20 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
en kompis trodde att de kunde vara för att jag hade remote kabeln rakt på + och när ja satte på strömkabeln då den skicka på full ström att ja kanske ha bränt de lite. men ska lägga in en bild på steget

20 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
här kommer en bild på spolen

https://www1.garaget.org/gallery/archive/110773/579583_fo3er5.jpg

Sök