4007
Sök

Soundstorm f15???

16 197 Inlägg
26 februari 2009
volvo_245_racing skrev:
evilaudio skrev:
volvo_245_racing skrev:

okej men som sagt upp byggnaden på baslådan är jävligt viktig så det blir rätt volym gör man minsta fel så kan det gå åt pipsvängen;) mvh

ehh.. jo ja vet att lådan e viktig.. har hållit på me bilstereo sen -96.  men skulle bygga en låda fel me typ 10 liter på just den basen så skulle du nog inte märka nån större skillnad.

det är lätt att vara lite uppnosig när man har sponsorer som betalar allt så som sagt vänta till bygget är klart innan du utallar dig.. mvh

kan tala om för dig att mina sponsorer betalar LÅNGT ifrån allt..   anser att ja vet va dessa basar e dugliga till å därför yttrar ja mig..   
men de finns ju en anledning till att ja har sponsorer oxå..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
26 februari 2009
om du nu vill komma billigt undan varför inte bygga me dessa istället? http://www.brl.se/xlimage.aspx?img=900WC1220.gif

kostar  300 kr/paret. 12" basar.
Senast redigerat av evilaudio (26 februari 2009)

Avstängd
914 Inlägg
26 februari 2009
Två polare till mig köpte ett varsitt par samtidigt. Den ena polarens brann upp. som andra funkade inte ens.
Senast redigerat av Saab900Racing (26 februari 2009)

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

16 197 Inlägg
26 februari 2009
Saab900Racing skrev:
Två polare till mig köpte ett varsitt par samtidigt. Den ena polarens brann upp. som andra funkade inte ens.

oki.. om du säger de så,   kan dock säga att om saker "brinner upp" så beror de till 90% på handhavandefel å inget annat.

30 Inlägg
26 februari 2009
jag tycker du ska satsa på en bra bas istället för 2st lite halv kassa.........

Vorsprung durch teknik Team K-hamn
#RE Audio#

667 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
Saab900Racing skrev:

oki.. om du säger de så,   kan dock säga att om saker "brinner upp" så beror de till 90% på handhavandefel å inget annat.

har bara sprängt basar aldrig att dem brunnit upp:/ mvh

16 197 Inlägg
26 februari 2009
volvo_245_racing skrev:
evilaudio skrev:
Saab900Racing skrev:

å hur "spränger" man en bas?? ju, pga handhavandefel.

667 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
volvo_245_racing skrev:
evilaudio skrev:

på grund av att man tar ut för mycket effekt av högtalarna.. men har man sprängt några högtalare och lärt sig av sina misstag så går det nog bra nu;) mvh

16 197 Inlägg
26 februari 2009
volvo_245_racing skrev:
evilaudio skrev:
volvo_245_racing skrev:

på grund av att man tar ut för mycket effekt av högtalarna.. men har man sprängt några högtalare och lärt sig av sina misstag så går det nog bra nu;) mvh

no no no.. en bas tål ofta mycke mer än va specen säger om man bygger rätt låda å inte spelar den får lågt under avstämmningen,har bra strömfrsörjning till steget/stegen samt att man har en REN signal in i stegen.

170 Inlägg
26 februari 2009
Soundstorm var ett försök att sälja billigaste kinadyngan till ett överpris med spec o ord pris som är tagna i luften av säljkåta amatörer.
Senast redigerat av DC4 (26 februari 2009)

Less is more
http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS

16 197 Inlägg
26 februari 2009
DC4 skrev:
Soundstorm var ett försök att sälja billigaste kinadyngan till ett överpris med spec o ord pris som är tagna i luften av säljkåta amatörer.

beviserligen så funkar de ju eftersom folk e så dumma å köper skiten.

170 Inlägg
26 februari 2009
Blir smått upprörd.

Less is more
http://www.digitalcompaniet.se/
ÅF för: Hertz, Alpine, Amega, Digital Designs, Hifonics, SPL Dynamics, DLS, MDS

104 Inlägg
26 februari 2009
Håller me volvo_245_racing där asså. ni som har massa sponsorer och kan få tag på det tyngsta av allt hi kan ju kalla våra saker skit. jag t.ex. köpte en 12" för 225 kr NY!! och jag hade inte så mycket mer pengar även att jag är en total basknarkare. så låt oss nybörjare vara nörjda och glada över det vi kan köpa. man kan inte gå från noll till värsta basen på ett snäpp.
Mvh Malte

104 Inlägg
26 februari 2009
Ville bara säga att om jag hade haft ett kraftigare steg så hade jag själv köpt mig en sådan 15"smile är sjukt sugen på dom, lova att du postar en film när det är klart:D

104 Inlägg
26 februari 2009
det där med att spränga basar beror ju helt på komponenterna. har du en bas som peak tål 500W och drar på med ett steg som rms! levererar 1000W  så är det ju klart att talspolen brinner upp om man dra rpå för fullt öven om man gainat ner och inte har någon basboost eller Eq på alls. vet ju alla:O

667 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
SexyPie skrev:
Ville bara säga att om jag hade haft ett kraftigare steg så hade jag själv köpt mig en sådan 15"smile är sjukt sugen på dom, lova att du postar en film när det är klart:D

det kan jag lova.. och man kan få tag på sjukt billiga basar som spelar grymt så nu ska vi minsann visa dem som har sponsorer att det går att få bra ljud med en billig peng;) mvh

643 Inlägg
26 februari 2009
SexyPie skrev:
det där med att spränga basar beror ju helt på komponenterna. har du en bas som peak tål 500W och drar på med ett steg som rms! levererar 1000W  så är det ju klart att talspolen brinner upp om man dra rpå för fullt öven om man gainat ner och inte har någon basboost eller Eq på alls. vet ju alla:O

äntligen en expert på området som kom in å styrde upp allt neutral

667 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
SexyPie skrev:

tror att det även går att skada basen om man kör för låga watt?? kanske har fel vet inte riktigt.. mvh

16 197 Inlägg
26 februari 2009
SexyPie skrev:

vilket e helt fel...  i chevan/chevellen så mata ja 15" me typ 4ggr mer effekt än va specen sa å de höll.. så länge man har ren signal, MYCKE STRÖM samt inte spelar för långt under lådans avstämmning.

16 197 Inlägg
26 februari 2009
volvo_245_racing skrev:
SexyPie skrev:

tror att det även går att skada basen om man kör för låga watt?? kanske har fel vet inte riktigt.. mvh

klart att de går å pajja basar me för lite effeket oxå.. de e oftas disten som pajjar saker.. INTE effekten..

Sök