4432
Sök

Soundstorm f15???

Random Hero
4 047 Inlägg
26 februari 2009
du verkar va en riktig höjdare du volvo_245_racing, anser du dig vara bättre än evilaudio tex ?
tro inte för mkt om basarna hur bra du än dämpar bilen o bygger lådan o ställer in ditt steg, har hört den där basen spela live ett antal ggr i en bra byggd låda i en dämpad golf IIa, en     
MDS FRR Motion 12" i en lika seriöst byggd bil spelade långt bättre än den.

o de som har sponsorer, vfr tror du de har de ? antagligen för de ligger i toppen i billjudsbyggande på egen hand

Dog food lid. Backwards

667 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
du verkar va en riktig höjdare du volvo_245_racing, anser du dig vara bättre än evilaudio tex ?
tro inte för mkt om basarna hur bra du än dämpar bilen o bygger lådan o ställer in ditt steg, har hört den där basen spela live ett antal ggr i en bra byggd låda i en dämpad golf IIa, en     

o de som har sponsorer, vfr tror du de har de ? antagligen för de ligger i toppen i billjudsbyggande på egen hand

tror inte jag är bättre än någon annan.. men stör mig på folk som trackar ner på andra för dem får allt serverat på silver fat från sina sponsorer.. mvh

Random Hero
4 047 Inlägg
26 februari 2009
volvo_245_racing skrev:
DusanMandick skrev:

tror inte jag är bättre än någon annan.. men stör mig på folk som trackar ner på andra för dem får allt serverat på silver fat från sina sponsorer.. mvh

ingen har trackat ner på nån, de e bara de att du borde kanske höra basarna spela lr läsa lite om dom innan du uttalar dig ? läste nu att de va ditt första bygge så,

ha inte för stora förväntningar o lycka till!

Dog food lid. Backwards

104 Inlägg
26 februari 2009
evilaudio skrev:
SexyPie skrev:
det där med att spränga basar beror ju helt på komponenterna. har du en bas som peak tål 500W och drar på med ett steg som rms! levererar 1000W  så är det ju klart att talspolen brinner upp om man dra rpå för fullt öven om man gainat ner och inte har någon basboost eller Eq på alls. vet ju alla:O

vilket e helt fel...  i chevan/chevellen så mata ja 15" me typ 4ggr mer effekt än va specen sa å de höll.. så länge man har ren signal, MYCKE STRÖM samt inte spelar för långt under lådans avstämmning.

men nu pratar jag inte dina super basar som kostar 20 k utan vanliga som osponsrade har råd med. eller bara fålk som inte har så jävla mycket pengar. du körde förmodligen slp då antar jag;D?

667 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
DusanMandick skrev:
volvo_245_racing skrev:
DusanMandick skrev:

ingen har trackat ner på nån, de e bara de att du borde kanske höra basarna spela lr läsa lite om dom innan du uttalar dig ? läste nu att de va ditt första bygge så,

eftersom det är mitt första bygge så förväntar jag mig inte överdrivet med bas har två gas tior i nu.. bara dem spelar bättre än det så är jag glad och nöjd.. mvh

Random Hero
4 047 Inlägg
26 februari 2009
volvo_245_racing skrev:
DusanMandick skrev:
volvo_245_racing skrev:

eftersom det är mitt första bygge så förväntar jag mig inte överdrivet med bas har två gas tior i nu.. bara dem spelar bättre än det så är jag glad och nöjd.. mvh

gas basarna spelar nog bättre än soundstormarna, har du dem i original sluten låda ? de e då de spelar som bäst

Dog food lid. Backwards

104 Inlägg
26 februari 2009
Hallo alla ni som äntingen lägger flera hundra tusen på basar eller blir sponsrade kanske inte har tänkt på att ni är så vana vid sjukt mycket tryck inte tycker  andra basar trycker lika bra. men vi som inte är vana tycker ju att det låter bra:) sen efter ett tag så köper man kanske en ny bas eller steg eller va fan som hälst:)
ni kan ju ist för att säga " den suger den basen köp inte den , den väger ingenting" säga " den duger fint som nybörjarbas"

21 761 Inlägg
26 februari 2009
volvo_245_racing skrev:

Och eftersom det är du som lyssnar på dem så är det du som bestämmer ifall det låter bra eller inte för dina öron, ingen annan. smile

Seså, bygg på nu. wink

2 Inlägg
26 februari 2009
volvo_245_racing skrev:

det luktar avundsjuka..

104 Inlägg
26 februari 2009
Vi försöker samla erfarenhet med hjälp av att testa olika basar. och nu är det så att vi inte kan lägga 10 k på en bas:( inte äns våra bilar kostar så mycket.

Avstängd
914 Inlägg
26 februari 2009
evilaudio skrev:
Saab900Racing skrev:
Två polare till mig köpte ett varsitt par samtidigt. Den ena polarens brann upp. som andra funkade inte ens.

oki.. om du säger de så,   kan dock säga att om saker "brinner upp" så beror de till 90% på handhavandefel å inget annat.

Handhavande fel? Basarna kopplades in av MDS själva. MDS Sa till och med själva att dessa basar inte är bra. Det vart ett jävla liv om det här och efter ett tag fick han ett par nya MDS 12".

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

1 435 Inlägg
26 februari 2009
Vi vill bara upplysa dig om att du kommer bara att bli besviken av Soundstorm basarna, det finns bättre bassar för dem pengarna. Det handlar inte om att vissa är sponsrade och tros ha värstinggrejer, du skapa en tråd om synpunkter och du har fått höra vad folk tycker. Sedan så har exempelvis evilaudio långt ifrån värstingbasar i hans bil, han kör med enkla GAS-basar..

Tyvärr så kommer dina Soundstorm basar inte prestera lite mer än lite skrammel i bagageluckan.

Rekomenderar den här om du vill ha bra dunka dunka för billig peng:

http://www.ljudia.com/bil-s82121/hogtal … 12-p78210/

16 197 Inlägg
26 februari 2009
SexyPie skrev:
evilaudio skrev:
SexyPie skrev:
det där med att spränga basar beror ju helt på komponenterna. har du en bas som peak tål 500W och drar på med ett steg som rms! levererar 1000W  så är det ju klart att talspolen brinner upp om man dra rpå för fullt öven om man gainat ner och inte har någon basboost eller Eq på alls. vet ju alla:O

vilket e helt fel...  i chevan/chevellen så mata ja 15" me typ 4ggr mer effekt än va specen sa å de höll.. så länge man har ren signal, MYCKE STRÖM samt inte spelar för långt under lådans avstämmning.

men nu pratar jag inte dina super basar som kostar 20 k utan vanliga som osponsrade har råd med. eller bara fålk som inte har så jävla mycket pengar. du körde förmodligen slp då antar jag;D?

basarna i chevan kostar ca 4500 st i butik så de e inga monster saker.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Avstängd
914 Inlägg
26 februari 2009
volvo_245_racing skrev:
ska beställa två st 15tummare soundstorm till nya ljudbygget i 740n ska bli grymt.. tänkte bara höra om någon vet hur dem låter gå in på mds och sök på soundstorm så ser ni vilka basar det är..

tacksam för svar!1

Du frågar om någon vet hur dom låter, sedan när vi dealar med oss av våran "erfarenhet" av dessa basar så påstår du att vi klanckar ner på dig? Seriöst, om du inte kan ta svaren ge fan i att fråga. Folket här försöker hindra dig från att göra en dålig investering & du menar att dom bara snackar skit.. Var lite tacksam för att folk tar sig tid och svarar i din tråd för fan.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

16 197 Inlägg
26 februari 2009
SexyPie skrev:
Hallo alla ni som äntingen lägger flera hundra tusen på basar eller blir sponsrade kanske inte har tänkt på att ni är så vana vid sjukt mycket tryck inte tycker  andra basar trycker lika bra. men vi som inte är vana tycker ju att det låter bra:) sen efter ett tag så köper man kanske en ny bas eller steg eller va fan som hälst:)
ni kan ju ist för att säga " den suger den basen köp inte den , den väger ingenting" säga " den duger fint som nybörjarbas"

saken e ju den att de finns bättre basar för dom pengarna.. de felet MÅNGA gör e att stirra siig blind på storleken..    bara för att basen e stor så behöver den inte spela mycke bas.  kan lova dig att ja kan få 2st GAS alpha 12" att spela bra mycke mer än 2 st ss f15"..

7 274 Inlägg
26 februari 2009
Varför skapa en tråd om du inte tål kritiken?
Flera stycken säger att basarna suger och du kan få mycket bättre för samma pengar, sen kommer du och blir sur för att dom säger det...

Var glad över att det faktiskt finns folk som kan och är villiga att lära ut.
Men visst, köp skiten om du nu så gärna vill.

Försöker lära sig
156 Inlägg
26 februari 2009
SexyPie skrev:

Men eftersom TS undrar om nån hört basen så antar man ju att han ville veta hur den spelade också då kan man ju inte ta för jävla illaupp om nån ger den dåligt betyg. antagligen så är det inte en bra bas. mvh

16 197 Inlägg
26 februari 2009
Saab900Racing skrev:
evilaudio skrev:
Saab900Racing skrev:
Två polare till mig köpte ett varsitt par samtidigt. Den ena polarens brann upp. som andra funkade inte ens.

oki.. om du säger de så,   kan dock säga att om saker "brinner upp" så beror de till 90% på handhavandefel å inget annat.

Handhavande fel? Basarna kopplades in av MDS själva. MDS Sa till och med själva att dessa basar inte är bra. Det vart ett jävla liv om det här och efter ett tag fick han ett par nya MDS 12".

trodde att du mena de GAS basarna som ja skicka en länk på.. sorry.

tokfrans
982 Inlägg
26 februari 2009
hej du mr filipstad.. får tyvärr ställa mig till skaran som inte tror på detta alls..

jag har testat en hel del med billiga saker.. *gillar inte superdyrt* och man får som sagt vad man betalar för.  kvalite kostar pengar, kvantitet är gratis.

bygg hellre med 1 st bra 10" bas i din 740 sedan! har gått en gul volo i filipstad med bara 1st 10" bas i låda som var KORREKT och kan lova den spelar skjortan av dessa soundstorm basarna..

tyvärr..

mina 10 öre
mvh Kim

16 197 Inlägg
26 februari 2009
volvo_245_racing skrev:
DusanMandick skrev:
volvo_245_racing skrev:

va sitter dom i för låda??  de e fabrikslådan elle byggt egen??   kan säga att alpha 10" spelar riktigt bra i bandpasslåda..

Sök