2844
Sök

Hur kan man göra så att bilen går bättre, utom och ''chippa den''?? service gjort med..

26 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Hur kan man göra så att bilen går bättre aksar bättre osv, utom och chippa den... börjar helst med gör det själv big_smile sen däremot chippa ... Det handlar om en Audi 80 coupe 2,3...års89

typ..eh..va?
582 Inlägg
25 februari 2009
Man kan börja med att posta tråden i rätt forumsavdelning wink

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

1 488 Inlägg
25 februari 2009
Har nu flyttat tråden till rätt forumsdel åt dig. Tänk på detta framöver.

Mvh
Moderator

10 287 Inlägg
25 februari 2009
Eftersom i princip den enda enkla sätt som finns att få några hkr mer i en sådan motor är att chippa den (även om det ger så pass lite att det knappt är värt pengarna) så är egentligen det enda alternativet att få bättre ax att lätta bilen.

Du kommer säkert att få rådet att byta luftfilter och byta till annat avgas men det ger i princip inget mer än att man tror att bilen går bättre för att den låter mera.

Vill man få bättre prestanda genom att öka antalet hästkrafter på en sådan här bil så kostar det duktigt med pengar.

/Göran

Akii skrev:
Hur kan man göra så att bilen går bättre aksar bättre osv, utom och chippa den... börjar helst med gör det själv big_smile sen däremot chippa ... Det handlar om en Audi 80 coupe 2,3...års89

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Forummoderator
10 576 Inlägg
25 februari 2009
Ät en stabil frukost, sluta ät godis och jogga 45min i rask takt varannan kväll, du kan även lägga ur reservhjulet så spar du 15kg till.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
25 februari 2009
torpis skrev:
Ät en stabil frukost, sluta ät godis och jogga 45min i rask takt varannan kväll, du kan även lägga ur reservhjulet så spar du 15kg till.

Ett mycket bra tips på lättning måste jag säga big_smile

/Påsen

PÅSEN RACING

STREETRACER
892 Inlägg
25 februari 2009
sätt på typ 12" fälgar så snurrar hjulen lite fortare =P

Bmc Crew

451 Inlägg
25 februari 2009
köp dig en turbo

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
25 februari 2009
Hur mycket får det kosta? jag antar att du inte vill plöja ner tiotusentals kronor för att få bilen att gå lite bättre. Att lätta bilen är ju gratis så ta bort stylingen, släng ut baksätet och sälj allt vad bilstereo heter.

26 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
Jo de sant det oxå, men vill helst behålla min baksätet:p men för 10tusen där emot kan jag byta hela motorn ist.. ?? kan nån skriva tips om var jag kan hitta gryma motorer för audi ??

26 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
Tack för tipsen allihopp!

686 Inlägg
26 februari 2009
Teoretiskt sätt så borde ju en S2 motor passa i en sådan bil.
Men man kanske får byta oljetråg, vet ej om drivaxlarna går igenom tråget eller något sådan på s2an.
Någon annan kanske vet bättre än mig om det passa med en S2 motor i eller inte.

/Påsen

PÅSEN RACING

356 Inlägg
26 februari 2009
påsen skrev:
Men man kanske får byta oljetråg, vet ej om drivaxlarna går igenom tråget eller något sådan på s2an.

/Påsen

Sen har vi ju det här lilla problemet med att få den godkänd på en besiktning.

26 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
Jo självklart passar de, men däremot inte axlarna..sad Eftersom s2 är fyrhjulldrift.. Men om någon har en bra motorn till salu te.x 2.2biturbo quattro med både motorn, växelåda och axlarna eller vanling motorn 2.6/ 2,8 med växellåda för bra chas, hör av er smile

686 Inlägg
26 februari 2009
bjoorniiee skrev:
påsen skrev:

/Påsen

Det är sant, men man kan ju byta motor innan besiktningen om man vill tongue

Akii skrev:
Jo självklart passar de, men däremot inte axlarna..sad Eftersom s2 är fyrhjulldrift.. Men om någon har en bra motorn till salu te.x 2.2biturbo quattro med både motorn, växelåda och axlarna eller vanling motorn 2.6/ 2,8 med växellåda för bra chas, hör av er smile

Borde väl gå att fixa med axlarna på något vis tycker man ju.
Eller så tar man hela motorn, lådan och drivlinan från en S2 och monterar.
Men det blir ju klart inte direkt billigt tongue

/påsen

PÅSEN RACING

26 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
hehe jo sant de går säkert o fixa axlarna men helst inte..tongue de bästa är orginalet så slipper du tänka på att något går sönder när du är uppe i 200km/h tongue Sant oxå att det kmr kosta lite mer.. men jag är på fortfarande big_smile Om nogån har bra grejer till salu lr kma överens att han lägger in både motorn, växelåda och axlarna...>självklart får han bra pröjss oxå >! smile

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
26 februari 2009
påsen skrev:
bjoorniiee skrev:
påsen skrev:

/Påsen

Det är sant, men man kan ju byta motor innan besiktningen om man vill tongue

Akii skrev:

Borde väl gå att fixa med axlarna på något vis tycker man ju.
Eller så tar man hela motorn, lådan och drivlinan från en S2 och monterar.
Men det blir ju klart inte direkt billigt tongue

/påsen

Eller så säljer du Coupen och köper en S2. Blir med största säkerhet billigare, dessutom är det lagligt och kommer inte gå sönder för jämnan!

Sådana här ideér faller ofta rätt fort om man börjar kolla på vad det egentligen kostar/vad det får för konsekvenser och jämför med andra alternativ.

517 Inlägg
26 februari 2009
Mitt tips: Med 20 ventilers topp samt en 2.5 liters diesel-vev på den motorn du har nu så borde man nog kunna hänga på en standard s2 ganska bra... om nu grejerna lirar ihop(?)

26 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
de fan sant det, undrar bara om jag får in det i min motorn.. 2.3liters
Senast redigerat av Akii (26 februari 2009)

517 Inlägg
27 februari 2009
Jag visste att det fanns en s4 här i krokarna med 1100hk som körde med 2.5L tdi-vev men det visade sig att han körde med hela diesel-blocket för att det var grövre och höll bättre...

Det blir nog ganska ovärt om man ska börja med sådana omfattande grejer som att köpa ny topp, bottendel och special stakar+kolvar etc bara för att bruksbil"att gå lite bättre" tongue

Men det hade då varit coolt med 250-300 sugmotor hästar smile
Senast redigerat av Ghost_Face (27 februari 2009)

Sök