3437
Sök

DSG låda 440 nm?

rian
8 mars 2009
#41
mYGeL skrev:
Aero_Plus skrev:
Hej !

MapTun Performance Ab har rototest,dom har bänkat min bil där och mappat och massa andra,det är den som är den seriösaste bänken enligt mig..
Den är nog inte Gratis då den är inte leksaks bänk,bänkning kostar 1500 kr inkl moms.

En bromspapper säger inte så allt om bilens prestanda,det är trots allt vi använder bilen på vägen och vill att den ska prestera bra även där inte bara på pappret.
Många är galna i att ha effekt på pappret sen om dom har den effekt i verkligen väger mindre,bara den har massa på pappret det är det viktigaste.

Som sagt så att det inte blir missförstånd,jag har inget emot dig och din bil eller V tech,hara bara svårt att förstå att bilarna kan leverara så stor effekt  med lite modifiering.
Så jag hoppas att du hittar rototest och bevisar åt mig att den effekt som du har finns verkligen där och att det är stabil och inte någon peak,då detta är inte interesant för mig.
Och för att bevisa detta åt mig vill jag att bilen bänkas i Örebro på MapTun av Fredrik Bengtsson.

Mvh

Tjena,

Ok inte för dem andra vart gratis heller, men känner att jag har annat på bilen  att lägga dem 1500kr nu wink
kolla in i projekttråden vettja:cool:

Men kan du fixa det genom kontakter och eller nåt & vill se så visst ställer jag upp wink
eftersom du ej tror på och vill jämföra...
Annars får vi la se på björkvik eller nåt annat ställe i sommar ...

Av dessa firmor skulle jag rekomenderat Vtech Direkt!
Speciellt till våra bilar med TFSI-motorer.
www.vtech.se

kört/kör MKT hårt och ganska långt sen bilen trimmats i sommras.. drygt 3500mil..
Inga som helst problem alls! ...

Vtech Bänk,
http://www.vtech.se/dyno.html?osCsid=c9 … 9d0ed770b4
Tex JRM har en sådan här Vtech 4wd bänk!

Dyno dynamics bänk,
http://maeve.globalvision.com.au/dyno/c … r/products
http://maeve.globalvision.com.au/dyno/c … D450DSPage
Sådan TS-motor har


Fått nästan likadan effekt uppmätt av båda helt olika tillfällen och städer.
Endå har det visat inom + - 5 Hästar..  tongue

Mvh// Michel

Hej MIchel, Vill bara säga att din bil är fantastiskt fin,som jag sa till dig så hadde vi en sån i ca 3mån
problemet va stolarna (frugan)

1 338 Inlägg
8 mars 2009
#42
rian skrev:
Hej MIchel, Vill bara säga att din bil är fantastiskt fin,som jag sa till dig så hade vi en sån i ca 3mån
problemet va stolarna (frugan)

Tjenare smile

Tackar alltid kul o höra wink Synd på stolarna...
men iofs e ju gtin lite lyxigare inutti... smile

Mvh// michel

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

62 Inlägg
8 mars 2009
#43
mYGeL skrev:
Ok inte för dem andra vart gratis heller, men känner att jag har annat på bilen  att lägga dem 1500kr nu wink
kolla in i projekttråden vettja:cool:

Men kan du fixa det genom kontakter och eller nåt & vill se så visst ställer jag upp wink
eftersom du ej tror på och vill jämföra...
Annars får vi la se på björkvik eller nåt annat ställe i sommar ...

Vtech Bänk,
http://www.vtech.se/dyno.html?osCsid=c9 … 9d0ed770b4
Tex JRM har en sådan här Vtech 4wd bänk!

Dyno dynamics bänk,
http://maeve.globalvision.com.au/dyno/c … r/products
http://maeve.globalvision.com.au/dyno/c … D450DSPage
Sådan TS-motor har


Fått nästan likadan effekt uppmätt av båda helt olika tillfällen och städer.
Endå har det visat inom + - 5 Hästar..  tongue

Mvh// Michel

Så är det alltid med folk,på seriösa grejer så vill dom inte lägga pengar..
Nej,det finns ingen annledning att bänka heller,skulle den visa mindre effekt vilket jag är säker på så skulle det komma bortförklaringar om inte från dig så skulle jonis komma med sina läckande  dump och skit.

Jag snackar om rototest och du kastar upp fortfarande bänkar som är inte interesanta för mig..roll

1 338 Inlägg
8 mars 2009
#44
Aero_Plus skrev:
Så är det alltid med folk,på seriösa grejer så vill dom inte lägga pengar..
Nej,det finns ingen annledning att bänka heller,skulle den visa mindre effekt vilket jag är säker på så skulle det komma bortförklaringar om inte från dig så skulle jonis komma med sina läckande  dump och skit.

Jag snackar om rototest och du kastar upp fortfarande bänkar som är inte interesanta för mig..roll

Tjenare !

hehe....
Om du kollar så ser du kanske vrf jag ej har pengar över till detta tongue
Haha du vet verkligen inte vad du snackar om...

Jag lägga pengar på bilen???  hmmm....
Lixom ganska mkt pengar som plöjs ner i bilen just nu! wink  men men...
nästan det enda mina pengar går till!  lol

Men tänkte du som är så skeptiskt och har kunskapen att alla andra bänkar än rototest är så missvisande och dåliga, så kan du ju lösa detta!? roll
eller ?

och vad får dig att tro att jag skulle komma med bortförklaringar!? ..

Testar gärna att köra mot dig när tillfälle ges wink

Mvh// Michel

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

rian
8 mars 2009
#45
Tvekar inte en sekund på att Jonis och Michels bilar går bra
Men har lite svår att tro att vanliga Gtin, LeonFr kan få ut så
mycket mer än 240-250 stabila hk

62 Inlägg
8 mars 2009
#46
mYGeL skrev:
Men tänkte du som är så skeptiskt och har kunskapen att alla andra bänkar än rototest är så missvisande och dåliga, så kan du ju lösa detta!? roll
eller ?

och vad får dig att tro att jag skulle komma med bortförklaringar!? ..

Testar gärna att köra mot dig när tillfälle ges wink

Mvh// Michel

Det handlar inte om min kunskap utan folk som har bänkat på liknande bänkar sina bilar och sen jämfört med rototest så har det diffat i hkr och även vart låg toppeffekt och vridmoment..

Eftersom jag har sett på sistonde hur Jonis uppför sig efter att jag kört mot GTI extrem så skulle det inte förvåna mig han inte kom och även du kanske vem vet,med bortförklaringar efter om vi skulle köra..

Mvh

62 Inlägg
8 mars 2009
#47
rian skrev:
Tvekar inte en sekund på att Jonis och Michels bilar går bra
Men har lite svår att tro att vanliga Gtin, LeonFr kan få ut så
mycket mer än 240-250 stabila hk

Precis det är det jag är ute efter,självklart ska dessa bilarna gå bra men tror inte att det handlar om stabilt effekt på extrem chip och inte heller på Mygel-s bil..

Mvh

1 338 Inlägg
8 mars 2009
#48
Aero_Plus skrev:
Det handlar inte om min kunskap utan folk som har bänkat på liknande bänkar sina bilar och sen jämfört med rototest så har det diffat i hkr och även vart låg toppeffekt och vridmoment..

Eftersom jag har sett på sistonde hur Jonis uppför sig efter att jag kört mot GTI extrem så skulle det inte förvåna mig han inte kom och även du kanske vem vet,med bortförklaringar efter om vi skulle köra..
Mvh

Kan nog stämma att detta har  hänt.. Finns ju både bra o dåliga bänkar precis som med allt annat wink
Dock så tror jag att Vtech bänken e av dem bättre..

Samma gäller Dyno Dynamics bänk..
du kan ju googla och läsa lite resencioner om dem..

Sen man kan ju alltid vända på det med..
finns Mkt snack om Rototest med... både bra och dåligt! wink

Varför testar du inte en rullande landsväg och jämför med dina mätningar på Rototest?..
kan man ju jämföra effekterna där med. borde ju visa mkt mer om det är som du säger...

köra kan vi göra när du vill big_smile
dock inte nu då bilen förberedes för lack.


Läste nåt på RS-klubben, dem har väl träff på björkvik snart?
Jag ska troligtvis dit om inget annat kommer i vägen dvs.
Kanske vi kan köra lite där smile


Aero_Plus skrev:
Precis det är det jag är ute efter,självklart ska dessa bilarna gå bra men tror inte att det handlar om stabilt effekt på extrem chip och inte heller på Mygel-s bil..

Mvh

Stabil effekt?
När bilen effektmättes gjordes ju ganska många dragnmingar på bänken och resultaten vart snarlika varje gång..

Det du menar eller hur menar du med stabil?

Vill bara säga då jag ej vet fall du (aero_plus) sett det om min bil?
den är inte bara Chippad/mappad. ganska mkt mer bytt på den..


Mvh// Michel

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

rian
8 mars 2009
#49
Aeroplus

Huvudsaken är väll att man är nöjd med sin egen bil,det finns alltid någon som är snabbare
Om nu Michels eller Jonis är snabbare än min tex så är jag den förste att gratulera
man får inte ta det så allvarigt det är ju trots allt bara bilar vi pratar om. Läget blir ju
att alla inblandade känner sig pressad att prestera och i slutänden vågar/vill man
inte träffa varann pga allt eftersnack.

1 338 Inlägg
8 mars 2009
#50
Aero_Plus skrev:
.

hmm du vet om att det är lite saker som spelar in såsom luftfuktighet hur varmt det e och sånt?

Du kan mäta bilen ena dagen lämna den i bänken orörd men endå få en diff på effekten dagen efter...
hur stor varierar så klart mot förutsättningarna den dagen...


Köra kan vi göra när du vill, dock inte nu då bilen förberedes för lack.   big_smile
Synd du ej har kvar racelogicen, skulle vart kul att testa med en sådan också


Mvh// Michel
Senast redigerat av mYGeL (8 mars 2009)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

1 338 Inlägg
8 mars 2009
#51
rian skrev:
Aeroplus

Huvudsaken är väll att man är nöjd med sin egen bil,det finns alltid någon som är snabbare
Om nu Michels eller Jonis är snabbare än min tex så är jag den förste att gratulera
man får inte ta det så allvarigt det är ju trots allt bara bilar vi pratar om. Läget blir ju
att alla inblandade känner sig pressad att prestera och i slutänden vågar/vill man
inte träffa varann pga allt eftersnack.

Ja det är så sant smile

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

62 Inlägg
8 mars 2009
#52
mYGeL skrev:
Mvh

Stabil effekt?
När bilen effektmättes gjordes ju ganska många dragnmingar på bänken och resultaten vart snarlika varje gång..

Det du menar eller hur menar du med stabil?

När dom bänkat din bil var det statiskt eller dynamiskt ?

mYGeL skrev:
Vill bara säga då jag ej vet fall du (aero_plus) sett det om min bil?
den är inte bara Chippad/mappad. ganska mkt mer bytt på den..

Vad är det som är bytt på din för att få ut 343 hkr eller hur mycket det var ?

mvh

62 Inlägg
8 mars 2009
#53
rian skrev:
Aeroplus

Huvudsaken är väll att man är nöjd med sin egen bil,det finns alltid någon som är snabbare
Om nu Michels eller Jonis är snabbare än min tex så är jag den förste att gratulera
man får inte ta det så allvarigt det är ju trots allt bara bilar vi pratar om. Läget blir ju
att alla inblandade känner sig pressad att prestera och i slutänden vågar/vill man
inte träffa varann pga allt eftersnack.

Bättre om du hade skrivit det till Jonis,det är han på denna forum som inte kan acceptera en förlust när jag körde mot deras extrem chip,utan kommer med bortförklaringar varije månad typ..

Jag är mer än nöjd men gillar inte dåliga förlorare så är det.
Därför håller jag mig undan från dessa.
Mvh

1 338 Inlägg
8 mars 2009
#54
Aero_Plus skrev:
Vad är det som är bytt på din för att få ut 343 hkr eller hur mycket det var ?

mvh

Allt står på bilens info-del!  smile

direkt länk till bilen

http://www.garaget.org/?car=88954

Blir så mkt att kopiera in!
Men om du vill så visst kan jag göra det me wink

Mvh// Michel

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

62 Inlägg
8 mars 2009
#55
mYGeL skrev:
Aero_Plus skrev:
Vad är det som är bytt på din för att få ut 343 hkr eller hur mycket det var ?

mvh

Allt står på bilens info-del!  smile

direkt länk till bilen

http://www.garaget.org/?car=88954

Blir så mkt att kopiera in!
Men om du vill så visst kan jag göra det me wink

Mvh// Michel

Bättre om du skriver exakt vad som är gjort hårdvarumässigt just vid bänkningen !
Och sen säger till mig om den är bänkad statiskt eller dynamiskt ?
Mvh

1 338 Inlägg
8 mars 2009
#56
Aero_Plus skrev:
Bättre om du skriver exakt vad som är gjort hårdvarumässigt just vid bänkningen !
Och sen säger till mig om den är bänkad statiskt eller dynamiskt ?
Mvh

äsch allt är redan nerskrivet, bara att klicka på länken jag hade allt som står där förutom Downpipe och Racekat! wink

Det andra måste jag kolla med Vtech och TS-motor då jag faktisk ej vet! smile

Mvh// Michel
Senast redigerat av mYGeL (8 mars 2009)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

62 Inlägg
8 mars 2009
#57
Mygel
Så du menar att du har fått dom hkr utan racekat och downpipe ?

Det jag vill komma fram är hade du Helsats avgas från turbo och bak och större intercoolor vid bänkning på 341.8 hkr ?
Mvh

1 338 Inlägg
8 mars 2009
#58
Aero_Plus skrev:
Mygel
Så du menar att du har fått dom hkr utan racekat och downpipe ?

Det jag vill komma fram är hade du Helsats avgas från turbo och bak och större intercoolor vid bänkning på 341.8 hkr ?
Mvh

Ja precis! wink

https://www1.garaget.org/archive/21/20668/88954/88954-1090850.jpg

Jo precis som jag skrev allt utan Dp & Racekatt.
enbart catback då.

sen V-power i tanken om det nu påverkar nåt tongue
hehe

Sen om det nu skulle vara så att dem jag mätt upp i är så missvisande som du får det att låta.
hur kommer det sig att resultaten visat snarlika effekter!??

Ens fast det är olika tillverkare av bänk, dem befinner sig i olika städer mm..
Det går inte riktigt ihop enl mig!...

Vtech bänken andvänds ju av många trimmare med bra resutat som ex. bla JRM


(Film när JRM Vtech Bänkar Andes S4! big_smile )


Mvh// Michel
Senast redigerat av mYGeL (8 mars 2009)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

62 Inlägg
8 mars 2009
#59
mYGeL skrev:
Aero_Plus skrev:
Mygel
Så du menar att du har fått dom hkr utan racekat och downpipe ?

Det jag vill komma fram är hade du Helsats avgas från turbo och bak och större intercoolor vid bänkning på 341.8 hkr ?
Mvh

Ja precis! wink

http://www1.garaget.org/archive/21/20668/88954/88954-1090850.jpg

Jo precis som jag skrev allt utan Dp & Racekatt.
enbart catback då.

sen V-power i tanken om det nu påverkar nåt tongue
hehe

Det är bara att fråga hur långt Rian kom med sin bil med 320 hkr utan Downpipe race,och vilken skillnad upplever han nu efter bytet wink

Även om bänken visar sig vara detsamma vilket jag ändå inte tror, så går det att fuska med effekt mättning.

Vilken Tysk tuners uppger 340+ hkr med programvara och halvsats ?
Vart vill V tech komma fram till att dom är seriösa medan flertals tyska tuners är dumma i huvudet när dom uppger mindre effekt med steg 3 hårdvara än vissa med vanlig programvara och  halvsats roll
Kan tänka mig att du får 370 hkr med racekat och downpipe roll
Seriöst,,tänk lite..

mYGeL skrev:
hmm du vet om att det är lite saker som spelar in såsom luftfuktighet hur varmt det e och sånt?

Har man rätt hårdvara och bra programvara så ska det inte spela någon roll,min bil leverar samma prestanda och effekt var man än mäter och kör..

Mvh
Senast redigerat av Aero_Plus (8 mars 2009)

rian
8 mars 2009
#60
Aero_Plus skrev:
mYGeL skrev:
Aero_Plus skrev:
Mygel
Så du menar att du har fått dom hkr utan racekat och downpipe ?

Det jag vill komma fram är hade du Helsats avgas från turbo och bak och större intercoolor vid bänkning på 341.8 hkr ?
Mvh

Ja precis! wink

http://www1.garaget.org/archive/21/20668/88954/88954-1090850.jpg

Jo precis som jag skrev allt utan Dp & Racekatt.
enbart catback då.

sen V-power i tanken om det nu påverkar nåt tongue
hehe

Det är bara att fråga hur långt Rian kom med sin bil med 320 hkr utan Downpipe race,och vilken skillnad upplever han nu efter bytet wink

Även om bänken visar sig vara detsamma vilket jag ändå inte tror, så går det att fuska med effekt mättning.

Vilken Tysk tuners uppger 340+ hkr med programvara och halvsats ?
Vart vill V tech komma fram till att dom är seriösa medan flertals tyska tuners är dumma i huvudet när dom uppger mindre effekt med steg 3 hårdvara än vissa med vanlig programvara och  halvsats roll
Kan tänka mig att du får 370 hkr med racekat och downpipe roll
Seriöst,,tänk lite..

mYGeL skrev:
hmm du vet om att det är lite saker som spelar in såsom luftfuktighet hur varmt det e och sånt?

Har man rätt hårdvara och bra programvara så ska det inte spela någon roll,min bil leverar samma prestanda och effekt var man än mäter och kör..

Mvh

http://www.youtube.com/watch?v=wXx0i8pb … re=related

Så här blir det när effekten är bortblåst PGA värme  (min bil totalförnedrad)


Sök