3202
Sök

Audi 100 2,2 turbo 91a-Namn på en motordetalj?

1 112 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
Letar efter ett svänghjul som sitter i direkt anknytning till startmotorn. har hört att den kan kallas för startkrans och andra säger bara svänghjul. men vad heter den delen? alla kuggar på det hjulet har gått åt skogen å det går inte att starta bilen, startmotorn bara går runt runt utan å dra med motorn så det måste bytas men vet inte hur ja skall söka efter den delen eftersom jag inte vet vad den heter.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 februari 2009
Det är ett svänghjul med startkrans tongue Kallas svänghjul så det skall inte vara några problem att hitta.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 112 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Det är ett svänghjul med startkrans tongue Kallas svänghjul så det skall inte vara några problem att hitta.

Mvh Tommy

Men det borde väl finnas en hel bunt med olika svänghjul under huven!? har inte just detta svänghjulet något särskilt namn eller artikelnummer/benämning! jag kan inte inte bara knalla in på verkstan å säga det dem å byta svänghjulet.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 februari 2009
Widowmaker skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Men det borde väl finnas en hel bunt med olika svänghjul under huven!? har inte just detta svänghjulet något särskilt namn eller artikelnummer/benämning! jag kan inte inte bara knalla in på verkstan å säga det dem å byta svänghjulet.

Njää... Svänghjul kallar t.om haynes det så.

Men det är väl inte så krångligt, säg när du bokar tid att startmotorn går tomt, kuggarna i svänghjulet har nötts bort.

Förövrigt är det ett jävla jobb att byta, motorn måste ur.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (27 februari 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

961 Inlägg
27 februari 2009
ne du säger bilmodell o allt de där oxå , sen att de är till startmotorn !! skulle tro att dom fattar du iaf , tror inte du får ett svänghjul till en volvo amazon iaf tongue

Pure DieselPower

128 Inlägg
27 februari 2009
Här har du lite artikelnummer..

034 105 270s svänghjul ser ut å vara inkl kransen
eller
035 105 275e enbart startkuggkrans

/conny

1 112 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
coyquattro skrev:
Här har du lite artikelnummer..

034 105 270s svänghjul ser ut å vara inkl kransen
eller
035 105 275e enbart startkuggkrans

/conny

kollar du dessa artikelnummer på någon särskild sida?

747 Inlägg
28 februari 2009
www.vagcat.com antar jag, måste dock registrera sig men går på någon minut bara så!

Kanon sida för övrigt.

Mvh Toni

/ Toni Larsson

Sök