3950
Sök

Däckhotell i konkurs - vad händer med hjulen?

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
En vän är orolig, däckhotellet verkar vara på väg mot konkurs. Vad händer OM det värsta händer?

Kan det bli problem att få ut hjulen i tid? Kan det bli problem att få ut hjulen alls?

Någon som vet något, är det panik eller går det bra att vänta tills det är dags att lägga om till sommarhjul och ändå sova gott?

Kram / Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
27 februari 2009
Om han är orolig, så kan han hämta ut dom nu.

Lev livet, det kan ta slut fort

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
Nja, hon har ingenstans att göra av dem, det är väl det största problemet. smile

Så frågan är om de kan vara kvar eller om det finns risk att förlora dem om de kursar?

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Man blir ensam om man vill ha hela.
174 Inlägg
27 februari 2009
Beror väl på vad som står i avtalet, men jag har svårt och se att hon inte skulle få tillbaka sina däck. Hon hyr ju platsen för att förvara sina däck, inte skriva över äganderätten på däcken när firman ställer in de i hyllan.

Strulet jag kan se framför mig är att det kan ta längre tid att få ut sina däck, alt att man blir tvingad att hämta sina däck omgående.

Åka kollektivt är, att åka med personer man inte vill umgås med,
på en tidpunkt som inte passar och till en plats man inte vill åka.

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
27 februari 2009
Jag har mina däck i sovrummet så de kan ju inte vara så svårt o få tag på en plats..

tjooolihoo

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
27 februari 2009
Varför inte ringa företaget i fråga?

Jag tror att det borde vara som ett vanligt hotell. De borde ju slänga ut gästerna å sedan stänga smile

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

Forummoderator
9 299 Inlägg
27 februari 2009
Åk och hämta däcken och ha dem på muggen i värsta fall. Om de går i konkurs så finns det risk för att en konkursförvaltare håller däcken längre än hon vill. Jag tror inte de kan ta dem, men hon kanske blir tvungen att köpa nya för att hon inte får ut dem i tid.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
27 februari 2009
Att at ut däck skulle inte vara några problem men att får pengar för den oavända tid är en annan femman.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

274 Inlägg
27 februari 2009
om dom skulle gå omkull så tar man kontakt med konkursförvaltaren. brukar gå smidigt . Hände mig  fick hämta mina fälgar o däck en dag då dom var där .
Dom öppnade upp verkstaden helt enkelt så fick man komma o hämta sina grejer.
går firman omkull låses nämligen lokalerna o inventeras.

Olika
907 Inlägg
27 februari 2009
Torger skrev:
Jag har mina däck i sovrummet så de kan ju inte vara så svårt o få tag på en plats..

Däcken avger onyttiga gaser. Verkar ju inte helt genomtänkt att ha dem i sovrummet då...

Mvh
Fredrik

DFFL
9 020 Inlägg
27 februari 2009
Har man inte en enda kvadratmeter över i sitt hem så är det dags att rensa bland skiten.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
27 februari 2009
Borde det inte finnas något annat däckhotell hon kan hyra en plats på? Isåfall är det ju bara att hämta dom där dom ligger nu och åka till det andra.

Mvh Thomas

Mvh Thomas

Forummoderator
9 299 Inlägg
27 februari 2009
Ja det kan ju inte vara svårt att lösa, bara att hämta dem så man inte riskerar nåt?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 februari 2009
Någon måste hon känna med plats över för ett par fälgar?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

12 086 Inlägg
27 februari 2009
Jag körde runt med mina i bagaget i en månad innan jag fick sålt på mazdan smile

Administratör
2 980 Inlägg
27 februari 2009
Frugan skadade en av 18" fälgarna till audin så den fälgen med däck ställde jag jämte hennes säng så att hon kan se eländet hon ställt till med varje dag hon vaknar o hon har inte dött än av "gaserna" så det är nog ingen fara. Dessutom har jag en mc i vardagsrummet jämte sovrumme med nya däck på så det är nog inga problem. Jag tror att som nån sa att det kan va jäkligt segt att få komma o hämta ut sina däck när det väl är dax för jag tror inte advokaten som har nycklarna åker dit när en massa kunder vill hämta ut sina däck lite då och då.

En kopp av den svarta såsen...

Filkörning?
852 Inlägg
27 februari 2009
Goffen skrev:
Frugan skadade en av 18" fälgarna till audin så den fälgen med däck ställde jag jämte hennes säng så att hon kan se eländet hon ställt till med varje dag hon vaknar o hon har inte dött än av "gaserna" så det är nog ingen fara. Dessutom har jag en mc i vardagsrummet jämte sovrumme med nya däck på så det är nog inga problem. Jag tror att som nån sa att det kan va jäkligt segt att få komma o hämta ut sina däck när det väl är dax för jag tror inte advokaten som har nycklarna åker dit när en massa kunder vill hämta ut sina däck lite då och då.

okej att du terroriserar henne med att ha däcket stående jämte sängen tongue men låter hon dig verkligen ha MCn innomhus? och i vardagsrummet dessutom xD

Livsnjutare (ibland å på helgerna)
228 Inlägg
27 februari 2009
Goffen skrev:

förlåt för total offtopic men kan vi inte få se bild på ditt vardagsrum? smile

4x4 is tha shit!

Forummoderator
9 299 Inlägg
27 februari 2009
Portal skrev:
Goffen skrev:

okej att du terroriserar henne med att ha däcket stående jämte sängen tongue men låter hon dig verkligen ha MCn innomhus? och i vardagsrummet dessutom xD

Hehe. Portal, du måste läsa noga. Det är detaljerna som gör det. Men det är klockrent Goffen. Visst har man haft ett par förgasare och delar av en växellåda liggandes utspritt, men en hel mc...

Jag ville köra in Austinen (den är så smal så den går in genom ytterdörren) och ställa den i vardagsrummet men det gick hon inte med på. Skulle stå kanon bredvid TV:n. Pure art.

Sök