Wasaki> Alla steg har ett visst antal kondensatorer i sig.
Antal och storlek beror mkt på konstruktionen. Ju bättre design ju fler har de fått plats med. MEN kapaciteten i den kondensatorbanken är oftast för liten för att hänga med riktigt, och därför låter stegen ansträngda strömmen inte hänger med. DOck är det inte hela sanningen men lite grundläggande. Finsn andra som kan förklara detta betydligt mer ingående än vad jag kan.
kalle_anka> Bara du följer våra tips och råd med kablage, friskt batteri så kommer du rätt långt. Ett bättre batteri är aldrig fel (vilket du redan är inne på).
Den andra generatorn förresten.....hur många ampere är den på?
Och för er alla som tvivlar på vad jag säger stämmer...
Nu när jag monterade in min 143 amps generator med 14.8V regulator i bilen så var jag ju givetvis tvungen att mäta spänningarna.
Resultat:
Generator: 14,72V
Batteri: 14,7V
Stegen: 14,68V
Då har jag dessutom bytt mitt kabalage så att jag har 50mm2 hela vägen från generatorn bak till stegen. Samma sak med jorden mellan batteri och kaross o motor, likaså generator och kaross fastän dne numera är direktjordad i motorn.
Bak vid stegen (2 steg på totalt 800W rms) så har jag 20mm2-kabel, max en meter totalt till dessa två.
Tror ni att jag har ngr problem med blinkande lampor? NEJ....och då har jag ett BILLIGT 80Ah fritidsbatteri i bilen....
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP