allt går om man har tid/ork och pengar....vf byta till en t5? då kan du ju lika gärna konvertera 6:an till turbo/Kompressor smidigare vid besiktning för du kommer inte igenom besiktningen med en t5:a såvida det inte är ett amatörbyggt fordon = Jobbigt,svårt,så dyrt att det är värt att ge fan i det... har du inte bytt motor förut kan du ju glömma om att få dit den då du ska fixa motorfästen styrsystem bla bla är inte ett litet projekt att få en volvo motor att passa i en golf.....
Min tumregel är att det kostar ca 300 kr/Hkr man vill trimma. Det är bara att tugga i sig. Trimma kostar pengar. Att trimma genom att stoppa i en helt annan motortyp och bygga om halva bilen kostar mer än att trimma den VR6:a du har.
/Göran
mada skrev:
Men det är så jävla dyrt Finns det inte nått annat som gör att jag får mer HKR/NM?
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Min tumregel är att det kostar ca 300 kr/Hkr man vill trimma. Det är bara att tugga i sig. Trimma kostar pengar. Att trimma genom att stoppa i en helt annan motortyp och bygga om halva bilen kostar mer än att trimma den VR6:a du har.
/Göran
mada skrev:
Men det är så jävla dyrt Finns det inte nått annat som gör att jag får mer HKR/NM?
precis trimma är aldrig billigt....vill du trimma får du nog prioritera det som nr 1 för det kostar som sagt....att byta avgas till grövre och luftfilter är relativt billigt men ger dig ingen märkbar effekt...
vr6:an har väl 174hk orginalt,nu ska du väl lyckas få 26hk till på någo sätt t.ex porta, sätt öppet filter,annat grenrör och avgasrör kanske t.o.m andra kamaxlar