2973
Sök

Audi A4 1.8T -96 Ryckig gång vid gas

175 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Hey!

Köpte mig en Audi A4 1.8T -96, det var ett fel på den och det var att den går väldigt ryckigt vid gas på drag. Om man gasar upp försiktigt så går bilen mycket bra. Men om man trycker på lite mer så hugger det till ordentligt. Det är en automat om det har någon inverkan. Verkar som om den får för lite soppa eller något, någon som vet vad det kan vara för fel på bilen??

Tacksam för svar /// Robban

Aldrig mer en japanare!

1 210 Inlägg
1 mars 2009
turbon? svajjigt laddtryck...

175 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Ekis! skrev:
turbon? svajjigt laddtryck...

Jag vet inte det jag, glömde att säga att bilen går klockrent om man trycker gasen i botten och då den växlar ner automatiskt så drar den iväg bra. Det är runt 2500 - 3500 rpm den går ryckigt.

Aldrig mer en japanare!

1 210 Inlägg
1 mars 2009
kan fortfarande vara turbon... hur långt har den gått? har du bytt turbo på den nån gång.. kolla turbons lagring... enkelt och billig felsökning..
smile

175 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Ekis! skrev:
kan fortfarande vara turbon... hur långt har den gått? har du bytt turbo på den nån gång.. kolla turbons lagring... enkelt och billig felsökning..
smile

Den har gått 25000, förra ägaren har gått igenom turbo och det var inget fel på den. Lagringen var jätte bra. Men det kan ju vara värt att kika en extra gång, kostar ju inget att kolla smile

Aldrig mer en japanare!

175 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Glömde att säga att det här händer bara när man kör inte om man står och gasar.

Aldrig mer en japanare!

175 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Ingen annan som har något förslag? Har just kolla lmm men det blev ingen skillnad ryckningen fans fortfarande där. Började fundera på om det var något med automatlådan?!

Aldrig mer en japanare!

I brist på annat :)
526 Inlägg
3 mars 2009
Jag har exakt samma problem med min. Dock är min -00 och bara gått 6000mil.

Gjorde så att jag kopplade bort LMM och då funkade allt klockrent så antar att det är LMM....

Har en liten annan fråga som jag gärna vill ha svar på, på tal om LMM, är det jättedåligt för motorn att köra utan LMM lägre tider?
Senast redigerat av nuffe (3 mars 2009)

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
3 mars 2009
Låter nästan som tändningsproblem, provat byta tändstift?? annars kan det vara knas med nån tändspole.

//Per-Arne

1 210 Inlägg
3 mars 2009
Robban_Hedlund skrev:
Glömde att säga att det här händer bara när man kör inte om man står och gasar.

klart de inte händer när du står och gasar... du har ju inge motstånd då= lite laddtryck...

turbon tror jag ännu att de är.. hade en kompis med "nybytt" turbo på sin audi A4 som betedde sig likadant.. den turbon hade spruckit!
Senast redigerat av Ekis! (3 mars 2009)

175 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Jag felsökte bilen med vag com idag, jag fick dessa felkoder.

00532 - Transmission Control Module Relay-Supply Voltage (B+)
00526 - Brake light switch-Incorrect signal
18010 - Power supply (B+) Terminal 30-Low Voltage
17978 - Throttle Actuator (B1) Fault-May be caused by low battery if found with 16487
16487 - Mass or Volume Air Flow Circuit-High Input. May be due to a low
00561 - Mixture Adjustment Control

Jag har lite svårt att tolka dessa kanske någon kan hjälpa mig?? Jag vet att alla har inte med ryckningarna som bilen gör men det kan vara bra att vet vad det innebär.

Tack så länge!

Aldrig mer en japanare!

Sök