3212
Sök

För hög Co & Hc halt på besiktningen - volvo 940 turbo -96

1 062 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#1
va inne och besiktade bilen idag, och fick anmärkning på för höga värden. fråga är hur gör man för att få ner värderna? har förstått att det har med bränsle att göra.
Senast redigerat av Ricky (5 mars 2009)

642 Inlägg
5 mars 2009
#2
Skriv ner värdena från besiktningspappret så är det mycket lättare att hjälpa till med felsökningen.


1 675 Inlägg
5 mars 2009
#3
inte trasig turbo?

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

1 062 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#4
DanneJ skrev:
Skriv ner värdena från besiktningspappret så är det mycket lättare att hjälpa till med felsökningen.

CO 5,9 (0,5)  HC 200 (100)  (gränsväderna inom parentes)

1 062 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#5
en tanke som slog mej, att bilen är chippad i bränsle boxen..

24 Inlägg
5 mars 2009
#6
det gör inte nått att den är chippad.
det har jag med men det var inte några problem


Larssa91
5 mars 2009
#7
Var motorn/katalysatorn varm när dom mätte?

1 062 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#8
Larssa91 skrev:
Var motorn/katalysatorn varm när dom mätte?

jo va ute säkert 10min och varvade ut på växlarna så den skulle bli ritkigt varm, + att han besiktningsgubbe körde en extra sväng

1 675 Inlägg
5 mars 2009
#9
jag körde 3 tums rör från turbo, sport cat. och BSR chip. Min hade kalas fina värden. Så tror inte det hjälper på din.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

1 062 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#10
hur märker man att katten är trasig? en kompis trodde den kunde vara kass eftersom den har varit trimmad, och så hårt körd.

1 062 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#11
PoowerOfDreams skrev:
Jag har ett x som hade samma problem dock med sin subaru impreza gt som är ruggigt påtrimmad, det enda han behövde göra var att köpa ett original system som en kompis till honom hade låg,så gick den igenom utan bekymmer,hans värden var fel och två gånger så höga som dina, så testa att sätta helg original på med cat... Mvh Ida

kör med orginal katt nu..

Rejsa ?
2 959 Inlägg
5 mars 2009
#12
Jag tror med på katten där....HC värderna är så höga

Autotech

1 062 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#13
ska ta loss katten i helgen och se, om den är tom..

R1 driver!
5 128 Inlägg
5 mars 2009
#14
Ricky skrev:
DanneJ skrev:
Skriv ner värdena från besiktningspappret så är det mycket lättare att hjälpa till med felsökningen.

CO 5,9 (0,5)  HC 200 (100)  (gränsväderna inom parentes)

Ditt HC värde va ju ingenting, min förra hade på strax över 770 wink


1 062 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
#15
om nu katten är tom, så kommer nästa fråga, kan jag sätta dit en std igen eller måste ja köpa en sportkisse, för att slippa elda upp katten igen? tack på för hand

1 675 Inlägg
6 mars 2009
#16
Ricky skrev:
om nu katten är tom, så kommer nästa fråga, kan jag sätta dit en std igen eller måste ja köpa en sportkisse, för att slippa elda upp katten igen? tack på för hand

är den trimmad så bränner du bara kat. hova.com Har en fin sport kat. för 1500 kr kör själv med den.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

1 062 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
#17
volvo_1987 skrev:
Ricky skrev:
om nu katten är tom, så kommer nästa fråga, kan jag sätta dit en std igen eller måste ja köpa en sportkisse, för att slippa elda upp katten igen? tack på för hand

är den trimmad så bränner du bara kat. hova.com Har en fin sport kat. för 1500 kr kör själv med den.

okej, klarar en sport katt sej då? från brännas sönder?

Örnsköldsviks Gatbilar
50 Inlägg
6 mars 2009
#18
Det finns en möjlighet att det kan vara en eller flera vaccumslangar också. speciellt när båda värdena e höga.
Jag hade så på min bil och ja hade två slangar som va av...

Örnsköldsviks Gatbilar
Örnsköldsviks Offroad klubb
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 5#p3122695

1 062 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
#19
Drifting_06 skrev:
Det finns en möjlighet att det kan vara en eller flera vaccumslangar också. speciellt när båda värdena e höga.
Jag hade så på min bil och ja hade två slangar som va av...

har bytt ala vacum slangar

13 Inlägg
6 mars 2009
#20
Hade inne en bill med 400 i hc inga felkoder det var bara byta lambdasond så gick den som en klocka.



Sök