2933
Sök

Vågar jag besiktia?? ang volvo 740 tic

136 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#1
tjenare , har lite funderiingar kring om man vågar besiktia med extraktor grenrör o större turbo ? ngn som har gjort det o kommet igenom , eller är det bara tur det handlar om . kika gärna på min sida o kolla motorn , och avgör om man kan bes när motorn ser ut så .  tack på förhand mvh olsson


1 255 Inlägg
5 mars 2009
#2
Prova funkar de inte så är de la bara plocka bort o dit med orginal men tror inte de kommer va några problem.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Rapidoz
688 Inlägg
5 mars 2009
#3
Anubis skrev:
Prova funkar de inte så är de la bara plocka bort o dit med orginal men tror inte de kommer va några problem.
Men om han nu får nerslag på Extraktor/Större turbo.

Får man inte reg besiktning då?

och då har han väl lite störreproblem.

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
5 mars 2009
#4
Det går faktiskt om man har lite tur. Om inte annat så kan du ju åka till bilprovningen å fråga do först utan att göra en besiktning.

Kör med att originalturbon rasade och att det var sprickor i grenröret å detta va den billigaste lösningen du hittade å att den inte ger mer effekt än innan det kan gå.

Såg nu att du hade screamer pipe med det kan nog va mindre omtyckt och om den låter mkt så kan det bli ännu lite svårare

Se bara till å ställa ner laddet ordentligt.

Å som sagt det går alltid å fråga dom först.
Senast redigerat av JaggaChafen (5 mars 2009)

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Golfare
164 Inlägg
5 mars 2009
#5
Det är ju jättesvårt att svara på utan att veta tex HUR mkt större turbo du har?
Dvs Lastbilssnurra är nog bara att glömma wink

Rent krasst kan man säga att SAAB och Volvo är två bilmärken som Bilprovningen med större säkerhet kan fastställa att dom vet om bilen är modifierad eller inte då bilarna är vanliga och många har själva ägt/meckat med dessa. Sen finns det alltid dom som missar/är osäkra även där såklart.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
5 mars 2009
#6
Sätt en stor plåt över skiten så dom inte ser, sen ställ ner laddet också.

Jonas

224 Inlägg
5 mars 2009
#7
inte med det agg du har. bara åka in men ställ ner laddet bara så dom inte känner att det e bra drag i den när dom provar den,,
jag har ett t04e agg som ser betydligt större ut än ditt agg i bilen du har..

så kör in bara ska inte vara större prob

136 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#8
okok , tackar så mkt , är ju bara o säga ngt klurit om dom börjar gnälla smile


N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
5 mars 2009
#9
Jag skulle vara försiktig, allt lila lackat i din maskin drar ögona till sig vilket inte bör ligga till din fördel. När jag besiktigade så öppnade de knappt huven, så det kan mycket väl gå igenom om du har tur.

Rock'n Roll

8 879 Inlägg
5 mars 2009
#10
Jag skulle nog inte våga chansa...
Åker du på en ny registreringsbesiktning så är det nästan bättre att skrota bilen....
Räcker ju inte med att återställa bilen i originalskick utan du behöver även intyg från tillverkaren + att själva besiktningen kostar 650:-
Senast redigerat av Hamilton (5 mars 2009)

Fotograf på tierpidag.se

224 Inlägg
5 mars 2009
#11
men det spelar ingen roll hur mega stor turbo du har ladda typ 0.3 med den så går den som en org då kan dom inte säga något bara *allt* sitter som det ska typ egr röret till grenröret osv..

har en polare som kör med en volvo penta agg i sin bil han har alltid bes och gått igenom bara dom inte känner/märker större effekt kurva än org

1 210 Inlägg
5 mars 2009
#12
sen den "lilla" externa wastgate och de lindade extractor grenröret... nja de där kommer inte gå tror jag...

Tottis_vbg
5 mars 2009
#13
det beror helt på vad det e för gubbe man får på bilprovningen. har haft kompisar som kört rakt igenom med blanka papper med riktiga jössesmaskiner. men även en kompis som åkte in med en 240 turbo som satt intercooler på å det skulle de inte va så han fick ombes på det å plocka bort den en stund. så ska du chansa så hoppas på rätt gubbe=)

136 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
#14
okok, får la hoppas på det bästa . har hört att dom ska va bra i skara om det är ngn som besat där , här på forumet tongue tackar för svaren . får nog se hur jag gör !



Sök