2510
Sök

850 GLT eller 850 T5?

Utanlem
895 Inlägg
12 april 2006
#21
Saabare skrev:
T5 är mer bränslesnål

jo tjena va.... har haft båda o kan säga dedär påståendet va grymt fel..


409 Inlägg
12 april 2006
#22
Saabare skrev:
850 GLT drar mer soppa än T5 o är klenare. T5 är mer bränslesnål o är starkere. Så det är nog bättre att ta T5. Då får oxå bättre prestanda. Om man köper en 850 under 1994 så ska man kolla till vindrutan som är tunn på vissa 92:or, man ska kolla till lamporna, man ska kolla så att rören till servostyrningen inte är rostig, dörrlås kan krångla, dörrlisterna är lösa, lamporna kan vara ur funkt, vibrerande bromsar. Men annars är det en bra bil.

jag har -92:an och har inte haft nått av dessa problemen!  men du kan ju alldrig mena allvar att t5:an skall dra mindre än GLT´n?? ja har glt som ligger runt 0,85-0,9 och t:5an lär ligga på runt litern iaf så som ja kör:P hehe tongue

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

Avstängd
1 106 Inlägg
12 april 2006
#23
Om man köper en bil som är typ en 88:a så bör det inte vara mer är 17000 mil på mätaren.  Om bilen har gått under 17000 mil så ar det mindre slitage på motorn. Då går motorn inte sönder så ofta. Om någon håller med.

Livet startar vid 220 km/h

Avstängd
1 106 Inlägg
12 april 2006
#24
volvo_850_glt skrev:
Saabare skrev:
850 GLT drar mer soppa än T5 o är klenare. T5 är mer bränslesnål o är starkere. Så det är nog bättre att ta T5. Då får oxå bättre prestanda. Om man köper en 850 under 1994 så ska man kolla till vindrutan som är tunn på vissa 92:or, man ska kolla till lamporna, man ska kolla så att rören till servostyrningen inte är rostig, dörrlås kan krångla, dörrlisterna är lösa, lamporna kan vara ur funkt, vibrerande bromsar. Men annars är det en bra bil.

jag har -92:an och har inte haft nått av dessa problemen!  men du kan ju alldrig mena allvar att t5:an skall dra mindre än GLT´n?? ja har glt som ligger runt 0,85-0,9 och t:5an lär ligga på runt litern iaf så som ja kör:P hehe tongue

Kan va så på vissa modeller. Då hade du tur att du inte hade de felen. Allt var enligt Auto Motor o Sport.

Livet startar vid 220 km/h

Avstängd
1 106 Inlägg
12 april 2006
#25
volvo_850_glt skrev:
Saabare skrev:
850 GLT drar mer soppa än T5 o är klenare. T5 är mer bränslesnål o är starkere. Så det är nog bättre att ta T5. Då får oxå bättre prestanda. Om man köper en 850 under 1994 så ska man kolla till vindrutan som är tunn på vissa 92:or, man ska kolla till lamporna, man ska kolla så att rören till servostyrningen inte är rostig, dörrlås kan krångla, dörrlisterna är lösa, lamporna kan vara ur funkt, vibrerande bromsar. Men annars är det en bra bil.

jag har -92:an och har inte haft nått av dessa problemen!  men du kan ju alldrig mena allvar att t5:an skall dra mindre än GLT´n?? ja har glt som ligger runt 0,85-0,9 och t:5an lär ligga på runt litern iaf så som ja kör:P hehe tongue

Ser att du oxå har en Saab 9-3. Jag har samma färg på min bil. Så du har 2 bilar? Då är du rik. Då du har en 92:a så har du träffat på en bil som inte har de problemen. Man bör kolla till det ändå (för säkerhets skull)

Livet startar vid 220 km/h

409 Inlägg
12 april 2006
#26
aa men jag har inte hört någon me dessa problemen vi är ändå några här som äger 850 -92 -95 å va jag vet så har ingen haft dessa problemen!  men men så är d!

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

Meister
6 763 Inlägg
12 april 2006
#27
en polare har en 94 gle (140hästar).. slö som fan men går väldigt fint.. har gått 43k.. mor å far har en v70 glt automat.. den är åxo slö. men de e en automat åxo..


64 Inlägg
12 april 2006
Trådstartare
#28
Tack för svar!   Jag har då tänkt att köpa en -97 års om det blir en GLT. Och 95- uppåt om det blir T5. så är jag ute efter en bil med skapliga mil inga uppöver 20 000 mil.
MVH

194 Inlägg
13 april 2006
#29
Jag hade en 850 92a Glt som va ombyggd med moddad topp och lite sånt för att få den så lik en T5-r motor och det är den skönaste och roligaste bil jag haft...Den drog runt  0,9 blandad,Tänk på att det är en ganska tung bil och LÅGNT ifrån SPORTBIL...

Men med tanke på Försäkring så sattsa på en GLT enligt mej...Soppan kvittar tycker jag 0.15 mer är skitisamma.... Är du ute efter en rolig bil köp t5an men en bra bil glt... Dyra att laga båda två men kostar att ligga på topp smile

Joodu_6

12 Inlägg
13 april 2006
#30
Att tänka på kan vara att de länkar som är postade ofta är till importerade bilar. Du hittar inga svensksålda bilar under 60 000 nästan. Om du inte vill krypa upp till över 20 000 mil. Men med tanke på hur lite kunskap man får om en importerad bils mätarställning så kanske det kan vara värt att lägga pengarna på en svensksåld? Kollar själv efter 855 t5 på nätet. Ingen som säljer? tongue

1 453 Inlägg
13 april 2006
#31
Saabare skrev:
Om man köper en bil som är typ en 88:a så bör det inte vara mer är 17000 mil på mätaren.  Om bilen har gått under 17000 mil så ar det mindre slitage på motorn. Då går motorn inte sönder så ofta. Om någon håller med.

Bra. Tack. För. Det. Konstaterandet. M.V.H. Punkt.


409 Inlägg
13 april 2006
#32
hahaha tongue saabare du har mkt för dig! haha

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

409 Inlägg
13 april 2006
#33
Joodu_6 skrev:
Jag hade en 850 92a Glt som va ombyggd med moddad topp och lite sånt för att få den så lik en T5-r motor och det är den skönaste och roligaste bil jag haft...Den drog runt  0,9 blandad,Tänk på att det är en ganska tung bil och LÅGNT ifrån SPORTBIL...

Men med tanke på Försäkring så sattsa på en GLT enligt mej...Soppan kvittar tycker jag 0.15 mer är skitisamma.... Är du ute efter en rolig bil köp t5an men en bra bil glt... Dyra att laga båda två men kostar att ligga på topp smile

håller med förrutom att dem är dyra att laga! dem är inte dyrarae än någon annan bil att laga så länge du gör d själv men skall du lämna in så vet ja inte för ja har alldrig lämnat in min bil förnågot! men så dyrt är d inte!

GÖr Som Ford KÖp Volvo!

Avstängd
1 106 Inlägg
13 april 2006
#34
volvo_850_glt skrev:
hahaha tongue saabare du har mkt för dig! haha

I see. Jag brukar speciallisera mig på svenska bilar.

Livet startar vid 220 km/h

64 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
#36
Jag tror inte att jag blir missnöjd med en GLT, det är nog en fin bil?!smile
Senast redigerat av V850_R (18 april 2006)

42 Inlägg
18 april 2006
#37
Yep, Glt är också fina bilar wink = )

608 Inlägg
18 april 2006
#38
V850_R skrev:
Jag tror inte att jag blir missnöjd med en GLT, det är nog en fin bil?!smile

såklart du inte blir missnöjd!de e ju en volvo!  winksmile

old volkswagens never die,they just get lower:D

7 Inlägg
20 maj 2006
#39
Akta dig för Italien import om du ska köpa en T5.
Har blivit riktigt mycket problem med dem efter att dem kommit in i Sverige.


1 079 Inlägg
20 maj 2006
#40
Italien importen t5 är oftast 2liters motorn med mindre turbo (13G) än de svensksålda 2.3liters 15G)

Bättre du köper en svensksåld med väl dokumenterad historik. Jag satt själv och vägde mellan GLT och turbo, letade på en riktigt fin turbo med låga mil (10300mil), kollade upp med tidigare ägare, sen blev det en tur på 110mil för att köpa bilen men det var det värt. MR cap behandlad regelbundet, servad var 500:e mil, ej saltkörd osv.

Det finns riktigt fina exemplar att få tag i bara man ger det lite tid och är villig att åka för den rätta bilen. Och jag ångrar inte en sekund att jag köpte en Turbo, ligger på runt 0.8 långkörningar, runt litern korta turer beror iof på hur man kör med.
Senast redigerat av ruhler (20 maj 2006)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.


Sök