3475
Sök

Elfel volvo 740 baklyktorna blinkar allting på. HJÄLP!

81 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
hejsan har en volvo 740 88:A. jag skulle koppla in 90:ans baklyktor men fick det inte att fungera så nu har jag skarvat ihopp allting som det var ifrån början och nu fungerar själva baklyserna MEN när jag blinkar åt något håll så blinkar allting där bak. tilloch med bromsljuset. det var en trasig säkring som jag har bytt men ändå så vill det inte fungera. hjälp snälla blir inte klok på detta. är tacksam för svar. som sagt behöver bilen och allting ska fungera. smile kom gärna med tips och råd om saker jag kan prova. mvh stefan smile.
Senast redigerat av volvo740s (7 mars 2009)

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
925 Inlägg
6 mars 2009
jordfel

Feel The Difference

81 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Legwind skrev:
jordfel

okej. men jordkabeln när jag släpper på den blinkar det svagare från alla lysen sen när jag jordar den blinkar allting starkare hmm finns det någon mer jord någon stans ? tacksam för svaren smile

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
6 mars 2009
kolla så att du har kopplat alla rätt, och inte plusjordat någon lampa!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

81 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
ingen som har någon annan ide??

16 Inlägg
22 maj 2009
Tja ! Har också nåt sjukt elfel på min 740. Tillexempel så lyser höger framlyse svagare än det vänstra och när jag ska blinka åt nåt håll så blinkar backlyse och bromslyse också , ibland har det också hänt att bilen dör när jag sätter på lysena..  Nån som har nåt bra tips på vad det kan va?

1 436 Inlägg
22 maj 2009
anden2 skrev:
Tja ! Har också nåt sjukt elfel på min 740. Tillexempel så lyser höger framlyse svagare än det vänstra och när jag ska blinka åt nåt håll så blinkar backlyse och bromslyse också , ibland har det också hänt att bilen dör när jag sätter på lysena..  Nån som har nåt bra tips på vad det kan va?

Då är det nog... dags att felsöka.

Kan ju vara hur mycket som helst. Kollat kablar och reläer? Så de är hela, inte sönderrostade, ärgade eller liknande? På 90an jag hade i lömpen så blev det sjuka elfel för att ena blinkersens lamphållare hade ärgat sönder.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Sök