3757
Sök

Vilka är dom bästa R däcken till blandad körning?

272 Inlägg
9 mars 2009
Tydligen ingen som läst Tekninkens värds R-däcks test förra året.

R888 är gryma, både i grepp o hållbarhet för att vara ett R-däck, att dom dessutom tillhör dom billigare gör inte saken bättre.

Åker helst på is =)

31 Inlägg
12 mars 2009
jag skulle köra toyo R888 bland dom billigaste r-däcken och bästa tongue annars är det väl Yokohamas -032 eller -036 som gäller, dom är ju dock dyrare. om du bara ska köra på bana riktigt seriöst så e det Avon däck som gäller men då blir det hål i plånboken wink
R-däck är tvärs emot vanliga däck, ju hårdare du kör med dom desto bättre fäste får du. den optimala tempen på ett par r-däck ligger på runt 90 grader, innan man har uppnått den tempen så är det som att åka runt på hockypuckar wink

jag har även kört på pirelli P Zero Nero däck och det är ingenting att rekomendera om du inte gillar att åka på ställ smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 april 2009
racefan skrev:
225 brukar va billigare än 215 för det är en ovanlig storlek
kolla ralphsdack.com..en av landets billigaste på r däck

kollade hans sida och tyckte han låg betydligt högre generellt?!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 april 2009
racefan skrev:
Hankook kommer med ett nytt semi-r cäck som ska funka för nybörjare på bana o till vardags på gatan.

Någon mer info om detta?  exakt namn tex?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök