2896
Sök

Akuthjälp.....vilket är + och - på originalsladdarna?

406 Inlägg
6 mars 2009
Trådstartare
Jag hade koll på färgerna(blå o grå)  när jag kopplade högtalarna i dörrarna men sen vid ISO-kontakten(eller vad det heter) så är det andra färger...............lugnt tänkte jag.............jag tar ju bara ett 1,5 volts batteri o kollar vilken sladd som e vilken beroende på hur konen rör sig......MEN jag testa på en lös högtalare först o tog batteriets +pol mot högt. + och då gick konen inåt???? Ska de va så? Jag trodde konen skulle "slå" utåt..............Vore tacksam för snabb hjälp då jag sitter uppe nu o kopplar

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

406 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
xc90 skrev:
Jag hade koll på färgerna(blå o grå)  när jag kopplade högtalarna i dörrarna men sen vid ISO-kontakten(eller vad det heter) så är det andra färger...............lugnt tänkte jag.............jag tar ju bara ett 1,5 volts batteri o kollar vilken sladd som e vilken beroende på hur konen rör sig......MEN jag testa på en lös högtalare först o tog batteriets +pol mot högt. + och då gick konen inåt???? Ska de va så? Jag trodde konen skulle "slå" utåt..............Vore tacksam för snabb hjälp då jag sitter uppe nu o kopplar

Vidareutveckling........den lösa högtalaren/högtalarna jag testade råkade vara mds fanatic koaxial, så jag testade på bla. 1 bas och ett par hemma högtalare o mycket riktigt så rör sig konen utåt vid ++......... alltså måste det ju va fel på MDS:arna..........för om ja polvänder på dom......då först så rör sig konen utåt.....
Då e frågan: detta vill jag klaga på, men högtalarna köptes för över 3 år sen o nått kvitto har jag inte kvar men dom har o andra sidan bara samlat damm i en garderob därför har jag inte märkt detta innan. Tror ni att man har nånting att säga till om där eller????

224 Inlägg
7 mars 2009
xc90 skrev:
xc90 skrev:

Vidareutveckling........den lösa högtalaren/högtalarna jag testade råkade vara mds fanatic koaxial, så jag testade på bla. 1 bas och ett par hemma högtalare o mycket riktigt så rör sig konen utåt vid ++......... alltså måste det ju va fel på MDS:arna..........för om ja polvänder på dom......då först så rör sig konen utåt.....
Då e frågan: detta vill jag klaga på, men högtalarna köptes för över 3 år sen o nått kvitto har jag inte kvar men dom har o andra sidan bara samlat damm i en garderob därför har jag inte märkt detta innan. Tror ni att man har nånting att säga till om där eller????

Jag antar att garantin var på 12-24månader.
Har garantin gått ut ersätter dom inte varan även om du så aldrig petat på lådan.

Så e det tyvärr, hoppas att dom inte var alltför dyra

Ge fan i TexasBoB!

406 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Mitsubishi3000GT skrev:
xc90 skrev:
xc90 skrev:

Jag antar att garantin var på 12-24månader.
Har garantin gått ut ersätter dom inte varan även om du så aldrig petat på lådan.

Så e det tyvärr, hoppas att dom inte var alltför dyra

Nä kommer inte ihåg, det va ju säkert 5-6-7 hundra men ändå...........Är sugen på att köra upp till MDS(lokala återförsäljaren) o lägga fram dom på bordet o fråga snällt.......SKALL DET VARA SÅ HÄR big_smile
Senast redigerat av xc90 (7 mars 2009)

2 911 Inlägg
7 mars 2009
Att säga "ska det vara såhär" till MDS kan man göra utan kvitto, utan produkter, bara peka på valfri bas, steg etc. på deras hyllor och fnissa lite wink

Ja, den ska slå utåt rätt polvänd.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 mars 2009
Men om den nu slår inåt när du kopplar rätt, fasvänd! tongue då är ju problemet ur världen! Visst du kommer få + kabeln på - anslutningen men det är ju inget som påverkar prestandan eller så. Bara nån i fabriken som har kopplat talspolen fel.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

406 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Men om den nu slår inåt när du kopplar rätt, fasvänd! tongue då är ju problemet ur världen! Visst du kommer få + kabeln på - anslutningen men det är ju inget som påverkar prestandan eller så. Bara nån i fabriken som har kopplat talspolen fel.

Men hur påverkas diskanten då? Det är e ju en koax. högtalare. Hur vet jag om diskanten e rätt eller det märker man ingen skillnad på?

406 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Decibel skrev:
Att säga "ska det vara såhär" till MDS kan man göra utan kvitto, utan produkter, bara peka på valfri bas, steg etc. på deras hyllor och fnissa lite wink

Ja, den ska slå utåt rätt polvänd.

Antar att MDS inte tillhör dina absoluta favoriter lol cool

573 Inlägg
7 mars 2009
xc90 skrev:
ChriZtoffer skrev:

Men hur påverkas diskanten då? Det är e ju en koax. högtalare. Hur vet jag om diskanten e rätt eller det märker man ingen skillnad på?

bäst du tar dig till din lokala MDS affär, dom kan nog kolla om det är en modell som har blivit fel. är det så är det ju inte värre än att du fasvänder den...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

25 Inlägg
7 mars 2009
Beter sig andra högtalaren likadant? antar att du har ett par.

If you spell Chuck Norris in Scrabble, you win. Forever.

406 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Westin- skrev:

Ja den andra betedde sig likadant.

573 Inlägg
7 mars 2009
xc90 skrev:
Westin- skrev:

Ja den andra betedde sig likadant.

då måste de vara något produktions fel, så ska de inte vara, synd att dom är så gamla bara. men åkt till MDS kanske du kan blinka till dig något till nå bra pris annars...

1 534 Inlägg
7 mars 2009
bara fasvända?
eftersom högtalaren verkar "ur fas"
Senast redigerat av Iam2fast4U (7 mars 2009)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 mars 2009
xc90 skrev:
ChriZtoffer skrev:

Tja diskanten kan ju vara fasrätt medan mellanregistret är ur fas, men den kan ju spela bra ändå. smile Det är väl bara att koppla in och testa hur det låter? Om det inte låter riktigt rätt så är det ju bara att fasvända diskanten också, du har ju ändå ingen garanti så.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

573 Inlägg
7 mars 2009
Iam2fast4U skrev:
bara fasvända?
eftersom högtalaren verkar "ur fas"

men frågan är om diskanten oxå är fasvänd eller inte...

Sök