2237
Sök

Hur drabbas du av krisen som finns idag?

58 Inlägg
10 mars 2009
Aruzo skrev:
jocke_volvo740 skrev:
jag hittar inte ett enda jobb:P går ut transport medbehörigheterna BECE å full adr å jag hittar inte ett enda jobb sad

http://pb.arbetsformedlingen.se/Standar … px%3fq%3ds

smile

står oxå att man ska ha vana, jag kallar inte övningskörning med skolan vana big_smile

Ace Ventura
1 240 Inlägg
10 mars 2009
jocke_volvo740 skrev:
Aruzo skrev:
jocke_volvo740 skrev:
jag hittar inte ett enda jobb:P går ut transport medbehörigheterna BECE å full adr å jag hittar inte ett enda jobb sad

http://pb.arbetsformedlingen.se/Standar … px%3fq%3ds

smile

står oxå att man ska ha vana, jag kallar inte övningskörning med skolan vana big_smile

Ring och hör ändå wink

58 Inlägg
10 mars 2009
Aruzo skrev:
jocke_volvo740 skrev:

Ring och hör ändå wink

skadar ju aldrig å fråga ^^ bättre än inget

-utan 940
1 728 Inlägg
10 mars 2009
rossboss skrev:
jo inget ont som inte har något gott med sig smile

Det är ingen självklarhet, däremot så för allt gott garanterat nånting ont med sig.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
10 mars 2009
Andreas 940 skrev:
rossboss skrev:
jo inget ont som inte har något gott med sig smile

Det är ingen självklarhet, däremot så för allt gott garanterat nånting ont med sig.

Det där var fruktansvärt sant.....

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

trucken
563 Inlägg
10 mars 2009
först sades 3 man upp och nu 10 till. jobbar som elektriker på bravida i helsingborg. går hem den 24:e april. totalt har bravida i norden sagt upp 600pers...inte särskillt kul när man gör sitt jobb och merän det. så behöver någon en 3dje årsmontör så hör av er. har många bra meriter och omdömmen.

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
Många får nya jobb via Facebook
Facebook och andra sociala nätverk har blivit arbetsfömedlingar.
Nästa 30% av alla som loggar in har fått jobberbjudande den vägen, visa en ny undersökning.
Manpower och Kairo future har frågat 10.000 personer om och hur de använder webbaserade sociala nätverken.
Av de 28 personer som fått jobberbjudande jobbar de flesta som konsulter med transport, lager och spedition samt inom hotel och restaurangnäring.
Inom detaljhandel och offentligt förvaltning har erbjudandena varit färre.
Källa GP.
Kanske ett bra sätt att söka jobb?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Försöker iaf
1 998 Inlägg
11 mars 2009
En tredjedel av jobben som finns i sverige ligger uppe på arbetsförmedlingen. Resten går oftast via rykte och genom nån man känner.

Men alla sidor på internet utom arbetsförmedling är säkert bra wink

Hur krisen drabbar mig. Ja jag sitter här uta färdig utbildning å går inte få jobb. Får man bara ett garager snart så blir de svartjobb...

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Norrlänning
1 453 Inlägg
11 mars 2009
Boostrider skrev:
En tredjedel av jobben som finns i sverige ligger uppe på arbetsförmedlingen. Resten går oftast via rykte och genom nån man känner.

Hur krisen drabbar mig. Ja jag sitter här uta färdig utbildning å går inte få jobb. Får man bara ett garager snart så blir de svartjobb...

Enligt arbetsförmedlingen går 90% via kontakter.

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Försöker iaf
1 998 Inlägg
11 mars 2009
Ellertz skrev:
Boostrider skrev:

Enligt arbetsförmedlingen går 90% via kontakter.

Haha va ju på ett möte här å då sa hon 1/3 men men. Arbetsförmedlingen ä ju ändå Arbetsförmedlingen roll

Å ja de flesta jobben går genom KONTAKTER. Va de ordet ja sökte förut men hjärnsläpp har man ju rätt ofta hmm

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Fisketokig
2 997 Inlägg
11 mars 2009
Nog klarar man sig ur krisen.

Gäller att inte dra på sig för mycket kostnader.

Alla fasta kostnader inkl mat, drift av kåken, bränsle+försäkringar och ALLT i vardagen ligger på ca 7000:-  och vi delar på gemensamma kostnader. ca 4000:- klarar jag mig gott på med bra standard så länge inkomsterna är högre än det så är det lugnt. Inga bil eller huslån att dras med smile

Men visst har det blivit kärvare nu. Förra året den här tiden var det mera jobb och kunde lätt lägga undan 10 papp på sparande i månaden och ändå unna sig. Nu har sparandet minska men än så länge kan man unna sig det man behöver.

Gjorde en liten taktisk fuling och väntar fortfarande på pengar på det. Har inte fått någon inkomst sedan september 2008, lever på sparade pengar just nu, så framåt våren kan man iaf vänta en inkomst motsvarande en halv årslön att överleva på.

Så visst känns krisen men vi kan sova om nätterna.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

OEM <3
6 957 Inlägg
11 mars 2009
Martin 9-3 skrev:
Nog klarar man sig ur krisen.

Gäller att inte dra på sig för mycket kostnader.

Alla fasta kostnader inkl mat, drift av kåken, bränsle+försäkringar och ALLT i vardagen ligger på ca 7000:-  och vi delar på gemensamma kostnader. ca 4000:- klarar jag mig gott på med bra standard så länge inkomsterna är högre än det så är det lugnt. Inga bil eller huslån att dras med smile

Men visst har det blivit kärvare nu. Förra året den här tiden var det mera jobb och kunde lätt lägga undan 10 papp på sparande i månaden och ändå unna sig. Nu har sparandet minska men än så länge kan man unna sig det man behöver.

Gjorde en liten taktisk fuling och väntar fortfarande på pengar på det. Har inte fått någon inkomst sedan september 2008, lever på sparade pengar just nu, så framåt våren kan man iaf vänta en inkomst motsvarande en halv årslön att överleva på.

Dig skulle man ha som ekonomisk rådgivare tongue

OEM <3

Förjaevle Brao
555 Inlägg
12 mars 2009
Arbetslös.........................................................................

451 Inlägg
13 mars 2009
Arbetslös som alla andra här i Edsbyn=( Tvingas sälja bilen och vänta på bättre tider bara=(

DFFL
9 020 Inlägg
13 mars 2009
Martin 9-3 skrev:

Om jag får så gissar jag på att du är egen företagare och det du menar är tantiem?

Har jag rätt? smile
Senast redigerat av FireTraXX (13 mars 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Fisketokig
2 997 Inlägg
13 mars 2009
FireTraXX skrev:
Martin 9-3 skrev:

Om jag får så gissar jag på att du är egen företagare och det du menar är tantiem?

Har jag rätt? smile

Nja, Under vissa omständigheter kan man utnyttja vissa saker på ett fördelaktigt sätt. Är man duktig på papper och har möjlighet att avstå ifrån officiell inkomst ett tag så.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

353 Inlägg
14 mars 2009
blev varslad från volvo och fick jobb i nord-Norge och drog upp! sambon skickade in sitt cv med hon hade gått arbetslös hemma med! första dagen när jag kom till jobbet så hälsade chefen och frågade om sambon var med upp dom visste inte om att hon var med upp! så hon fick jobb 5 min efter att jag börjat så nu kör båda truck på ett livsmedelslager hon kör truck utan truckkort! det skulle dom fixa senare heter det! och mer svenska vill dom har upp vi ska öka med 150% volum så förhoppningsviss kan man hjälpa några kompisa som går hemma!

3 354 Inlägg
14 mars 2009
andreasevo7 skrev:
blev varslad från volvo och fick jobb i nord-Norge och drog upp! sambon skickade in sitt cv med hon hade gått arbetslös hemma med! första dagen när jag kom till jobbet så hälsade chefen och frågade om sambon var med upp dom visste inte om att hon var med upp! så hon fick jobb 5 min efter att jag börjat så nu kör båda truck på ett livsmedelslager hon kör truck utan truckkort! det skulle dom fixa senare heter det! och mer svenska vill dom har upp vi ska öka med 150% volum så förhoppningsviss kan man hjälpa några kompisa som går hemma!

hehe du vet inte om de behöver fler truckförare?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

353 Inlägg
14 mars 2009
Seth skrev:
andreasevo7 skrev:

jo men jag har 5-6 kompisa som står på kö:) vi väntar bara på att få mer truckar så man inte behöver jobba 15 timmar om dagen

Norrlänning
1 453 Inlägg
14 mars 2009
andreasevo7 skrev:
Seth skrev:
andreasevo7 skrev:

jo men jag har 5-6 kompisa som står på kö:) vi väntar bara på att få mer truckar så man inte behöver jobba 15 timmar om dagen

Norrbaggarna är för jäkla duktiga på att fixa jobb... Sverige kommer ju gå under om detta fortsätter, för hur många är de som flyttar i jakt på jobb som återvänder? De är ju inte så man längtar tillbaks till 35% skatt...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Sök