2627
Sök

850 Svartryker :O

321 Inlägg
7 mars 2009
Trådstartare
Tja vad ere för fel om min 850 - 92 svartryker, den drar massor med bensin med !! den svartryker även på tomgången

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
8 mars 2009
Det fenomenet du menar betyder att den kolar. Orsaken är oftast en uppställd bränsle pump så den matar in mer bränsle. Jag vet inte direkt hur du ställer ner pumpen men det skall gå vet jag.

Hoppas det hjälpte lite iaf;)

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

NeonX
8 mars 2009
Det är en Diesel big_smile

518 Inlägg
8 mars 2009
det står ju att det är en bensinare.

den är slut helt enkelt.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

1 878 Inlägg
8 mars 2009
den får för mycket bensin. kollat felkoderna? för du har en diagnos box på din modell.
Senast redigerat av Frozen1985 (8 mars 2009)

321 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Jo jag har kollat felkoder, det står nått om lambdan !

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
8 mars 2009
frightnight skrev:

när lamdan pajjar brukar de bli att de drar soppa som fan bara byta den så blire normalt igen
säger felkoderna att de är den som har gett upp så skulle jag bytt den om jag vore du

Japs :)
775 Inlägg
8 mars 2009
du borde väl ha en varningslampa som varnar för lambdan el är det inte det på den modellen?
Testa o nollställa lambdan genom att ta av en batteripol i ca 10min sen på med den igen för kan vara ngt knas bara med lambdan men troligtvis är den trasig.

1 878 Inlägg
8 mars 2009
frightnight skrev:

då har du juh svaret själv.

321 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Jo förlåt att ja förklarade lite dåligt inan, men den här felkoden och lampan började lysa efter att jag renkort lite kontakter med kontaktspray, så jag förstår intevarför den började dampa sig bara för det, bilen var avstängd med, har testat nolla genom att hänga av batteriet, den drar lika mycket bensin för det, och  felkoden och lampna börjar lysa inom kort

1 210 Inlägg
8 mars 2009
men de är ju lambdan eftersom du fått den felkoden!

om du är så snål och inte vill byta den så kan du lossa den och rengöra den med en stålborste... har du tur så... men skulle köpt en ny kolla på biltem billiga där.

Lås tråd!

1 827 Inlägg
9 mars 2009
Såhär är det... Din lambda är kass.

Är lambdan kass så fetar ECUn på med soppa då den inte vet hur mycket den borde blanda. Fet blandning innebär hög bränsleförbrukning och svartrök.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

321 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
jag förstår mig inte på den här jävla skiten alltså !! nu drar bilen normalt tror jag, och den svartryker inte heller längre, vad fan är problemet ? lampan lyser fortfarande men har inte provat nolla genom att ta bort batterikablarna...hur fan kan dte bete sig så här ?

845 Inlägg
18 mars 2009
byt lamdan helt enkelt. de är där felet sitter så raderar du fel koderna!!

Sök