Det fenomenet du menar betyder att den kolar. Orsaken är oftast en uppställd bränsle pump så den matar in mer bränsle. Jag vet inte direkt hur du ställer ner pumpen men det skall gå vet jag.
Jo jag har kollat felkoder, det står nått om lambdan !
när lamdan pajjar brukar de bli att de drar soppa som fan bara byta den så blire normalt igen säger felkoderna att de är den som har gett upp så skulle jag bytt den om jag vore du
du borde väl ha en varningslampa som varnar för lambdan el är det inte det på den modellen? Testa o nollställa lambdan genom att ta av en batteripol i ca 10min sen på med den igen för kan vara ngt knas bara med lambdan men troligtvis är den trasig.
Jo förlåt att ja förklarade lite dåligt inan, men den här felkoden och lampan började lysa efter att jag renkort lite kontakter med kontaktspray, så jag förstår intevarför den började dampa sig bara för det, bilen var avstängd med, har testat nolla genom att hänga av batteriet, den drar lika mycket bensin för det, och felkoden och lampna börjar lysa inom kort
men de är ju lambdan eftersom du fått den felkoden!
om du är så snål och inte vill byta den så kan du lossa den och rengöra den med en stålborste... har du tur så... men skulle köpt en ny kolla på biltem billiga där.
jag förstår mig inte på den här jävla skiten alltså !! nu drar bilen normalt tror jag, och den svartryker inte heller längre, vad fan är problemet ? lampan lyser fortfarande men har inte provat nolla genom att ta bort batterikablarna...hur fan kan dte bete sig så här ?