Just nu håller ja på att renovera motorn & växellådsbyte står på tur Men ja lägger upp lite bilder så ni ser hur den såg ut från början också.
Årsmodell: 1984
Mätarställning: 17500mil
Effekt & vridmoment: ??? & ???
Chassi: kapade sänkfjädrar fram och vanliga sänkfjädrar bak. Monroe heavy duty gasdämpare bak. powerflex bussningar i bak.
Motor: B230ft block med 398 topp och mekaniskt sprut, större nyrenoverad turbo. M46. 3" avgassystem med ombyggd DP för att få plats med oljefiltret.
Växellåda & kraftöverföring: M46 1031 med lamelldiff
Fälgar,däck & bromsar: Polaris, däck... billigaste jag hittade. slitsade skivor fram med Redstuff belägg och org skivor bak med Redstuff belägg.
Inredning: skinklädsel 4x elhissar 2x elspeglar elöppning till bakluckan
Elektronik & Stereo: Sony explod huvudenhet gamla gas 6x9 i hatthyllan och nya sony 4" i fram dörrarna
Exteriör: Bross front. USA lysen + blinkers 850 vinge.
Framtidsplaner: Renovera blocket, fixa toppen, Byta den rasade växellådan mot en värre & laga rost/lackera lite.
Så här såg den ut när den inhandlades av Fredde.
Usa fronten före & efter.
Blandade bilder under byggets gång:
Slipa rost i fronten.
Grunda lite.
Första lagret färg.
Sen stod bilen i carporten & slappade ett par månader.
Återmontering av fronten.
Nyrenoverad turbo.
Fronten färdig.
Lite diverse slangar utbytta.
Så här såg den ut i våras/ början på sommaren.
Fjäderbens stag & ambulansstag monterat.
SC stylings utställning i somras.
Strax efter att bilden ovan tagits så rasade lådan & nu har vi plockat ur motor & låda. Bilderna som kommer i nästa inlägg är det som händer i garaget nu.
Kalasfin 240 där! De gillar man.. Och så som SchumiSRM säger, man blir sugen på att göra iordning sin egen 245a Brosspaketet e ju klart snyggast på en 240 må jag säga!
har inte hänt nått med denna bil då man har haft annat å göra och jag tappade lusten ett tag, men nu har jag fått ny tändning
slipar ventilerna då de läckte bra mycke.
å så en bild på nu när motorn äntligen är i bilen igen. (sshhh tog bara 2år :-$ )
ska vara klar innan middsommar men kommer nog vara färdig tills dom första sommarträffarna börjar. mer kommer allt efter som det kommer delar på bilen.