2990
Sök

Någon bra flytande ljuddämpningsmassa?

660 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Hejsan

Jag letar efter någon flytande ljudisoleringsmassa då jag inte kommer in på vissa ställen med typ asfaltmattor/bitumenmattor. Skakningarna i plåten börjar bli lite väl irriterande!

Någon som har ett tips på något bra?

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

39 Inlägg
8 mars 2009
Den första av länkarna ovan är jävligt lätt-jobbad och fungerar kanon!

2 911 Inlägg
8 mars 2009
Den från carbonize funkar rätt bra, men den kräver X antal lager om den ska ha annan effekt än psykologisk.

Tror jag körde 10 flaskor i varje dörr på chevan smile

660 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Decibel skrev:
Den från carbonize funkar rätt bra, men den kräver X antal lager om den ska ha annan effekt än psykologisk.

Tror jag körde 10 flaskor i varje dörr på chevan smile

Hm ok finns inget mer effektivt?

Har hört att Peak off ska vara ren skit som bara drar åt sig fukt och förstör, tror det var EvilAudio som skrev det i någon post här i forumet..

//Soderqvist

2 911 Inlägg
8 mars 2009
Carbonize spray funkar, men räkna med 3-4-5-6 lager, sen beror de på hur petig du är.

Mängden beror ju på hur stora ytor också

660 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Decibel skrev:
Carbonize spray funkar, men räkna med 3-4-5-6 lager, sen beror de på hur petig du är.

Ytorna är väldigt små, kanske en halv kvadratmeter eller så totalt på varsinsida av bilen, dock så är det otroligt trångt!

Fick veta att biltema skulle ha något kladd för badrum som skulle vara bra? Någon som kan styrka detta?

//Soderqvist

16 197 Inlägg
8 mars 2009
Soderqvist skrev:
Decibel skrev:

Ytorna är väldigt små, kanske en halv kvadratmeter eller så totalt på varsinsida av bilen, dock så är det otroligt trångt!

Fick veta att biltema skulle ha något kladd för badrum som skulle vara bra? Någon som kan styrka detta?

//Soderqvist

biltemas "fuktspärr" funkar kalas...  blanda de me lite blästersand så blir de ännu bättre, dock en nackdel.. tar ett bra tag innan de torkar ifall man lägger tjocka lager.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

660 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
biltemas "fuktspärr" funkar kalas...  blanda de me lite blästersand så blir de ännu bättre, dock en nackdel.. tar ett bra tag innan de torkar ifall man lägger tjocka lager.

Ok och vad är ett bra tag då? 1 dag 1 vecka eller en månad?

//Soderqvist

Sök