2510
Sök

Problem med baslåda till audi a4, 2 st 15tums basar

84 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
jag skulle behöva lite hjälp med en baslåda, jag har köpt 2 st rockford fosgate power 15tums och har STORA problem med att få plats med dom i bagaget. måtten jag har är 85x40x90 BxHxD. jag har en audi a4 sedan. jag vill få ut så mycket bas som möjligt, lyssnar på det mesta men mest techno. har kollat lite på rockfords hemsida men hittar inget bra där. vill även ha tips på om jag ska dämpa lådan, hur jag ska göra med portarna och allt sånt eftersom jag är nybörjare. jag har 20mm MDF som jag bygger med.

har kollat runt lite.. och enligt rockfords hemsida ska en låda vara 80 liter 70x45x38 men kan jag göra en låda på 80x40x60, det blir 160 liter eller blir ljudet konstigt i lådan då? och hur blir det med portarna och dämpning i lådan?
Senast redigerat av persson88 (9 mars 2009)

Skogsfan
649 Inlägg
9 mars 2009
Du ska göra lådan så att literantalet blir rätt utifrån vad som rekommenderas, sedan hur du gör med måtten spelar ingen roll bara litermängden i slutet blir rätt. Sedan om du skall ha en låda med portar eller ej det beror på vilken låda du vill köra och vilken som passar bäst till basen, kolla upp med dem du köpte basen av alternativt brukar det stå på ja, hemsida eller instruktionsboken.
Senast redigerat av Faniskogen (9 mars 2009)

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

Basknarkare
470 Inlägg
9 mars 2009
Faniskogen skrev:
Du ska göra lådan så att literantalet blir rätt utifrån vad som rekommenderas, sedan hur du gör med måtten spelar ingen roll bara litermängden i slutet blir rätt. Sedan om du skall ha en låda med portar eller ej det beror på vilken låda du vill köra och vilken som passar bäst till basen, kolla upp med dem du köpte basen av alternativt brukar det stå på ja, hemsida eller instruktionsboken.