Köp en b23E snurra, eller en b21E går också bra. Mek-sprutet är STARKT att rekommendera för "budgettrimning".
Lägg alla pengarna på toppen + kam, de är a och o i motorn. Sedan ett rejält avgassystem.
Sedan ställer du dig och filar som bara fan i insuget och matchportar det mot de nya kanalerna i toppen. Det är mycket gjutskägg, kanter mm som man kan ge sig på med dremeln för att tjäna några promille på sluteffekten
När motorn i sig är klar så behöver du bara ställa på såsen. Och det är så jävla smart så du behöver bara vrida på tryckjusteringen, alt. sätta in en bricka om man skruvar den i bott.
Vill man ha motorn ännu rappare så kan man sätta en vajer på skivan i luftmängdmätaren som du kopplar till gasvajern. Då skickar sprutet på soppa fortare när man gääsar.
Ja hann sätta i 2st 1mm brickor innan ja rasade kopplingen på bilen, han verkade gå rent då iaf. Utan brickor gick han skittorrt. Sen har ja inte haft tid att reperara men snart drar säsongen igång igen så då är de dags...
b23E ska ha haft runt 130hk original, hittar du en 23:a med 405 topp så kan det vara mer då vissa modeller hade uppåt 140hk. Därför är det en bra utgångspunkt
Plus att motorn håller för måånga hk.
Ett litet tips på budgetkusar i alla fall.