3468
Sök

B230f motor trimning 300-400hk passar?????

10 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
#1
tjana
jag ska köpa en b230f motor nu till sommaren och fixa upp/trimma och jag skulle vilja veta om dom här delarna skulle funka om man ska ha runt 300-400hk och vad jag måste byta mer är glad för alla förslag big_smile
bara det nödvändigasteför att det ska gå bra. har ett 16v som ligger som jag ska fixa upp med.

det jag har kollat på hittils:

lgspeed stakar
http://www.lgspeed.se/produkt.php?kategori=18&id=53

lgspeed spridare
http://www.lgspeed.se/produkt.php?kategori=17&id=15

chip vet ej kom med nå bra.

1 004 Inlägg
10 mars 2009
#2
wh00t skrev:
glömde skriva att jag ska lägga i en turbo med till den.
ni undrar säkert vrf jag inte köper en b230fk direkt för och jag ska köpa en b230f för att den e billigare och för att jag vill byta ut stakar m.m själv så man vet att det håller och inte är helt slut big_smile

förklara lite hur du tänker med billigare? inköp ja..... i slutändan nej.....  men det är oftast ett mönster i dom här trådarna... "tänk inte längre än vad näsan räcker"...

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

961 Inlägg
10 mars 2009
#3
vad ska du göra med toppen då ? och de räcker inte med att enbart byta stakar i blocket iaf .. bättre förklarat tack

Pure DieselPower

Pan
10 mars 2009
#4
Tyvärr  plockar man nog inte 400hk orginalsprut direkt ! Köp ett fk block så får du oljekylda kolvar med pilla i lgspeed stakarna 531 topp värre kam. 16/19t eller någon trevlig turbo och extraktor rör så kanske då får 300. Fattar inte effekt hysterin som alla har riktigt!

mvh

1 741 Inlägg
10 mars 2009
#5
Läs på mycket innan du börjar ser ut att behövas smile

www.savarturbo.se har en massa nyttig info om volvotrimmning börja där och sen så kanske du kan fundera på att trimma tongue

Själv hade jag satsat på en fk motor och fått "oljeskvättarna" känns som dom är värda rätt mycket när man ska öka effekten så pass mycket. Kolvarna måste du väl byta om du ska slänga in en turbo? du får väl på tok för hög komp om du planar block och topp och sedan överladdar + att du kör med sugmotorkolvar i en turbomotor. Ingen bra kombination.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

40 Inlägg
11 mars 2009
#6
Pan skrev:
Tyvärr  plockar man nog inte 400hk orginalsprut direkt ! Köp ett fk block så får du oljekylda kolvar med pilla i lgspeed stakarna 531 topp värre kam. 16/19t eller någon trevlig turbo och extraktor rör så kanske då får 300. Fattar inte effekt hysterin som alla har riktigt!

mvh

Håller med ovanstående, är väl bra om man har en bil som man kan besikta också och som ej kostar 100 TKR att lägga på motorn, för det blir pengar, mycket pengar. Bättre köpa ngt som e piggt från början, kanske kanske V70R lr likn om de e intressant.

Mvh Christoffer



Sök