3314
Sök

Förlovningsringar?

Knegare
718 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
Hej!

Jag och gumman har talat väldigt länge om att förlova oss och hon hade hittat en sida där det fanns snygga och relativt billiga ringar, men den sidan är borta..

Så har någon tips på en bra sida med fina ringar till "rätt pris"?
Vore tacksam för hjälp.
/Marius

William 2009-02-20

Pekabow i can see u
644 Inlägg
14 mars 2009

PKW
115 Inlägg
14 mars 2009
lol:p, min tjej  o jag funderar på samma sak,, men tradera känns inte rätt:P

Alecci's fästmö
708 Inlägg
14 mars 2009
Ringbutiken.se

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

Knegare
718 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
Miztr skrev:
lol:p, min tjej  o jag funderar på samma sak,, men tradera känns inte rätt:P

Hehe, nae tradera är ju som du säger inte riktigt rätt..tongue

Lady_Milla skrev:
Ringbutiken.se

Tack så mycket, ska titta där smile

William 2009-02-20

Fisketokig
2 997 Inlägg
14 mars 2009
Vi köpte våra på Guldfynd. Vet inte om de har lokala priser och sortiment men tror nog att det mesta är lika inom Guldfynd så det borde finnas hos dig med.

Köpte ringar i titan, väldigt stilrena och snygga inkl gravyr för 600-800:- styck.

Är väl på plats att säga att titanringar inte går att efterarbeta i storlek. Men som sagt riktigt stilrena, ingen av oss är så mycket för guld så passade riktigt bra smile

Värt att kolla kanske?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Knegare
718 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
Martin 9-3 skrev:
Vi köpte våra på Guldfynd. Vet inte om de har lokala priser och sortiment men tror nog att det mesta är lika inom Guldfynd så det borde finnas hos dig med.

Köpte ringar i titan, väldigt stilrena och snygga inkl gravyr för 600-800:- styck.

Är väl på plats att säga att titanringar inte går att efterarbeta i storlek. Men som sagt riktigt stilrena, ingen av oss är så mycket för guld så passade riktigt bra smile

Värt att kolla kanske?

jo absolut.. smile Har du någon bild på någon av era ringar möjligtvis?
/M

William 2009-02-20

+Uppfinnare+
643 Inlägg
14 mars 2009
Jag får väl lyfta fram mina egna verk nu när ämnet dyker upp smile Förutom att jag är hobbymekaniker, bonde, student och diverse annat, så håller jag även på med smide, bland annat silversmide, här är två exempel på ringar som jag har gjort. Inte polerade ordentligt på den bilden dock. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/74886/594058_fj32zh.jpg
ringar
Senast redigerat av Evil_90 (14 mars 2009)

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

135 Inlägg
14 mars 2009
Är hon kvinnan (tjejen) i ditt liv så tycker jag att de inte finns någon anledning att spara på krutet.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
14 mars 2009
jag köpte ringar på albrekts guld för 2500:- för paret. och vi både är väldigt nöjda men måste nu köpa ny ring då vi gifter oss i augusti big_smile

-den satt som en fläskläpp-

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
15 mars 2009
köpte denna ring till min brud smile gav ungefär 2000:- inkl frakt (bara frakten gick på ungefär 500kr men då fick jag hem den (hemleverans) på ungefär 2-3 dagar från Los Angeles) och JA det är en ÄKTA diamant 100%, kollade upp det så fort jag fick den smile och värdet på ringen ligger på ungefär 15000:- ^^ man får med ett certifikat där allt står ^^

http://cgi.ebay.com/ROUND-CUT-14K-GOLD- … 1|294%3A50

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

9 Inlägg
15 mars 2009
Vi köpte på guldfynd.. Jag tycker helt klart att man inte ska köpa ringar på nätet.. Mycket mycket mysigare o stå i en affär o testa ringarna ihop.. Sen brukar dom ju ofta ha någon driuve. Köp två ringar i samma  serie o få den lilla för halva priset eller få den minsta gratis.. smile Har ni varit tillsammans länge eller?? smile

Fisketokig
2 997 Inlägg
15 mars 2009
Murvald skrev:
Martin 9-3 skrev:

Värt att kolla kanske?

jo absolut.. smile Har du någon bild på någon av era ringar möjligtvis?
/M

https://www1.garaget.org/gallery/archive/15138/594425_isi72f.jpg

Sådär ja. Hade faktiskt inga bilder sen tidigare så fick ta en nu och orkade inte byta objektiv smile
Kan inte bli mycket stilrenare. Hennes är lite mer rundad än min.

Skönt att ha hållbara ringar som tål det mesta. Då den är lite tjockare så är det bra att ta av den vid biltvätt smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Knegare
718 Inlägg
15 mars 2009
Trådstartare
LenaE skrev:
Vi köpte på guldfynd.. Jag tycker helt klart att man inte ska köpa ringar på nätet.. Mycket mycket mysigare o stå i en affär o testa ringarna ihop.. Sen brukar dom ju ofta ha någon driuve. Köp två ringar i samma  serie o få den lilla för halva priset eller få den minsta gratis.. smile Har ni varit tillsammans länge eller?? smile

Jo lite styvt räknat 2år .9

William 2009-02-20

huh?
10 427 Inlägg
15 mars 2009
Jag & min sambo investerade nyligen ett par titanringar med inlägg av vitt guld från Guldfynd.
Inte så dyra, men rätt så fina smile Finns en två-tre modeller hos Guldfynd tror jag.

Hårda är dom så inte så skoj om man kanske råkar ut för en handolycka eller så.
Värt att tänka på tongue

DFFL
9 020 Inlägg
15 mars 2009
Murvald skrev:
LenaE skrev:

Det är väl ändå inte länge. tongue

Jag blev tillsammans med min flickvän för fem år sedan och har fortfarande inte friat.
(Även om det känns som att det snart är dags. smile)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

huh?
10 427 Inlägg
15 mars 2009
FireTraXX skrev:
Murvald skrev:
LenaE skrev:

Det är väl ändå inte länge. tongue

Jag blev tillsammans med min flickvän för fem år sedan och har fortfarande inte friat.
(Även om det känns som att det snart är dags. smile)

Kanske dags för en herr och fru FireTraXX när 'Castle FireTraXX' är på gång? wink

9 108 Inlägg
15 mars 2009
Ja det är allt dags nu FireTraxx wink

Sådan här sitter på det Ohlinska fingret: http://www.vigselbutiken.se/es/product/ … tid=173740
dom har i alla möjliga prisklasser på vigselbutiken, våra kostade 2k styck har jag för mig.

Nackdelen med att köpa på nätet är ju om storleken inte är helt rätt, vi fick justera båda två.

?
1 038 Inlägg
15 mars 2009
Gilgamesh skrev:
köpte denna ring till min brud smile gav ungefär 2000:- inkl frakt (bara frakten gick på ungefär 500kr men då fick jag hem den (hemleverans) på ungefär 2-3 dagar från Los Angeles) och JA det är en ÄKTA diamant 100%, kollade upp det så fort jag fick den smile och värdet på ringen ligger på ungefär 15000:- ^^ man får med ett certifikat där allt står ^^

Sälj ringen, köp en ny för 3lax å du har tjänat 12lax big_smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Sanizz
15 mars 2009
Danne-M3 skrev:
Gilgamesh skrev:

Sälj ringen, köp en ny för 3lax å du har tjänat 12lax big_smile

Finns väl nått som kallas för andrahandsvärde också tongue

Sök