Tänk på att dagens tjuvar gärna tar tillfället i akt och sätter dit en om man gör nåt som de skadar sig på när de försöker sno nåt från dig men det kan det fan vara värt. Det går många skrönor men att gillra fällor är inte riktigt min melodi men det finns några man man hört som jag fortfarande går och skrattar åt om den är sant eller inte vet jag inte.
Men iaf det var en kille som hade problem med bilinbrott han satte in en rejäl larmtuta långt över den lagliga decibelgränsen inne i kupén på bilen med en liten fördröjning på larmet. Behöver jag säga att tjuven fick bestående hörselskador och bilägaren åkte på att betala skadestånd.
Sen har vi den historian med massvis med uträtade metkrokar på en träskiva som sattes under sätesöverdraget, och en tjuv som satt kvar på morgonen.
Sen om det är sant vet jag inte men jag har noll respekt för tjuvar och stjäl dom nåt så får de räkna med konsekvenser mer än den som lagen bestämmer, att stjäla nåt ska inte bara vara att promenera fram och ta och sen när det går snett så gör de motanmälan.
Senast redigerat av ruhler (23 maj 2006)
Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.